Gå til innhold

Catalyst 10.10 er ute


Anbefalte innlegg

Kan bekrefte at denne gjør mye, jeg har hatt problemer med å kjøre Gothic rent, etter jeg installerte denne så fikk jeg kjempe boost i fps, dynamic shadows, masse trær som rører på seg samt solbelysning og regn, lå godt over 50 fps opp fra 20-30 fps.Eneste som fortsatt påvirker er innendørs og byene i spillet.Samme med BFBC2, har hatt problemer med at det hakker som f i starten når man spiller, det gjør det fortsatt, men spillet har slutta å hakke når jeg først spiller. Dette er den beste patchen jeg har fått fra ATI så langt.Mitt kort er 4870x2, gammel vidunder som begynte å dra på åra...og denne driveren boosta meg strengt tatt en god del, gjenstår å kjøre benchmarks for å se om det har hatt noen påvirkning der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør den ikke nei, støtte for DX 10.1 så jeg får hvertfall DX10 når jeg spiller, merket også en stor fps boost ved å tvinge denne til å kjøre DX 9, noe jeg måtte gjøre før denne driverne fordi spillet vari kke spillbart i DX10 tidligere, nå er det faktisk det :) og det er nydelig!

Lenke til kommentar

Kaymeerah: Kan du utdype litt? Er det kvaliteten du ikke er imponert over?

 

Personlig synes jeg MLAA fungerer meget godt i spill som kun bruker stor eller ingen tekst. Metoden virker rimelig god på å kun utjevne de riktige kantene, og bildet blir dermed etter min mening ikke utpreget "blurry". Med tanke på hvor lite ytelse MLAA stjeler så ser jeg absolutt et potensiale her. Spesielt spill som er portet fra konsoll og som ikke har støtte for AA internt synes jeg det gjør underverker for. Utenom disse har jeg ennå ikke noen spill som krever så mye av skjermkortet at jeg ikke kan kjøre det med intern AA på fullt, så det begrensede ytelsestapet veier foreløpig ikke opp for at tekst blir påvirket. Dersom utviklere begynner å ta hensyn til dette og bruke "MLAA-vennlige" fonter og grafikk generelt i fremtiden tror jeg derimot at MLAA kan bli skikkelig bra.

Lenke til kommentar

Fikk MLAA til å fungere på mitt 5870. Ikke så veldig imponerende mtp. at det egentlig bare er ett AA layer etter bildet er ferdigrendered.

Det er jo nettopp det som er bra siden man får muligheten for AA i spill som ikke støtter det. Eller AA i spill der å tvinge MSAA har et veldig stort ytelsetap og dermed for mange for stort ytelsetap (jeg ser på deg StarCraft 2).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Her tvinger du 8xMSAA i tillegg til MLAA. For å kun bruke MLAA haker du av "use application settings", og selvfølgelig "morphological filtering" og lar være å slå på AA i in-game innstillingene. Hvis du velger å bruke MSAA i tillegg til MLAA burde du heller bruke in-game instillingene der det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...