Gå til innhold

Hva burde oppgraderes på denne pcen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSD vil ikke gjøre noe med fpslagg, med mindre han spiller noe som mellomlagrer haugevis av data på disk.

 

Greit hvis du nevner hva slags oppløsning og detaljinnstillinger du spiller med. Mer RAM er meningsløst for spill, det samme gjelder prosessorkjøleren med mindre du har tenkt å overklokke. Hva slags kjøler har du for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å oppgradere i det hele tatt :p

Crysis er vel fortsatt malen for hva som er tungt å kjøre, om du ikke skal spille dårlig kodede mmorpgs eller noe (APB, huff) og den PC-en drar jo det helt fint.

Ville heller overklokket for litt ekstra moro, men det er nå ditt valg :)

Lenke til kommentar

Pcen begynner å dra seg.. Treigere og treigere, før klarte jeg Crysis perfekt. Så ble det treigere og treigere... Tenkte mer på fallout new vegas, osv.. Fallout 3 klarer ikke med fullt. Lagger litt her og der. budsjettet ligger på 10k :) og jeg vil gjerne kunne spille spillene uten å formatere hver gang :p

Lenke til kommentar

SSD vil ikke gjøre noe med fpslagg, med mindre han spiller noe som mellomlagrer haugevis av data på disk.

 

Greit hvis du nevner hva slags oppløsning og detaljinnstillinger du spiller med. Mer RAM er meningsløst for spill, det samme gjelder prosessorkjøleren med mindre du har tenkt å overklokke. Hva slags kjøler har du for øyeblikket?

 

Har 2 vifter og vannkjøling.. har ikke navnet på dem, finner ikke arket som hva som var inne i pcen :(

Lenke til kommentar

Har du reinstallert Windows i det siste? Kjører du defragmentering? Har du vært restriktiv på hva du har installert på maskinen?

 

Om svaret er nei på alle tre regner jeg med at du får ytelsen tilbake ved å gjøre følgende:

1) installer windows på nytt, med formatering av disken først

2) defragmenter

3) ikke legg inn all mulig programmer inn,ikke kjør masse "realtime eyecandy", ikke kjør progs som henter info på nett kontinuerlig...

 

Siste punktet er vel det som til slutt knekker alle windowsinstallasjoner- og som gjør at mange (unnskyld uttrykket) sløser bort penger på nytt utstyr fordi maskinen er blitt treig.

 

Ikke det at trådstarter nødvendigvis er i denne kategorien men mange er rett og slett ukyndige og ukritiske databrukere som selv er årsak til "treige maskiner".

 

Om trådstarter har tatt forholdsregler i daglig bruk regner jeg også med at drivere til spesielt grafikk er på plass - for det er det neste punktet som bør sjekkes.

 

 

Når det gjelder nye komponenter såer det to deler å fokusere på : Grafikkortet samt SSD. Velg rett komponenter og du vil få veldig god opplevd ytelse

Lenke til kommentar

Har du reinstallert Windows i det siste? Kjører du defragmentering? Har du vært restriktiv på hva du har installert på maskinen?

 

Om svaret er nei på alle tre regner jeg med at du får ytelsen tilbake ved å gjøre følgende:

1) installer windows på nytt, med formatering av disken først

2) defragmenter

3) ikke legg inn all mulig programmer inn,ikke kjør masse "realtime eyecandy", ikke kjør progs som henter info på nett kontinuerlig...

 

Siste punktet er vel det som til slutt knekker alle windowsinstallasjoner- og som gjør at mange (unnskyld uttrykket) sløser bort penger på nytt utstyr fordi maskinen er blitt treig.

 

Ikke det at trådstarter nødvendigvis er i denne kategorien men mange er rett og slett ukyndige og ukritiske databrukere som selv er årsak til "treige maskiner".

 

Om trådstarter har tatt forholdsregler i daglig bruk regner jeg også med at drivere til spesielt grafikk er på plass - for det er det neste punktet som bør sjekkes.

 

 

Når det gjelder nye komponenter såer det to deler å fokusere på : Grafikkortet samt SSD. Velg rett komponenter og du vil få veldig god opplevd ytelse

 

Selvfølgelig kjører jeg defrag, og nei, laster ikke ned unødvendige programmer, og har bare oppe nødvendige (skype,msn,chrome og spillet) ting. Nå ligger discen på 500/1000 gb..

Lenke til kommentar

Tviler på at han har strømforsyning god nok til GTX480, dessuten er ikke dette rett arena for annonser.

 

OP: Glem SSD, den vil ikke hjelpe det spor med fpslag. Kikk på det blodferske kortet HD6870 eller vent til ultimo november, da kommer de nye toppkortene til AMD; HD69x0.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 1920x1080, har en full HD 32" TV :) :)

 

Men.. Hmm, Hva skal jeg gjøre da? Oppgradere processor kansje? Har ikke overclocka den..

 

Har ikke lest alt som er skrevet her, men om du kjørte crysis osv bra før ville jeg i værtfall sett om pcen hadde mye drit på skrivebordet. det du har på skrivebordet tar veldig mye av ramen din.

Slette/rydde opp på pcen kan gjøre godt for pcen :)

Endret av tore16
Lenke til kommentar

Har ikke lest alt som er skrevet her, men om du kjørte crysis osv bra før ville jeg i værtfall sett om pcen hadde mye drit på skrivebordet. det du har på skrivebordet tar veldig mye av ramen din.

Slette/rydde opp på pcen kan gjøre godt for pcen :)

 

Dette må du nesten forklare nærmere. Hvordan kan snarveier og annet ræl på skrivebordet beslaglegge arbeidsminnet? Tenker du på bakgrunnsprosesser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...