Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop som fryser helt


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en acer aspire 5920G laptop som fryser støtt og stadig.

 

Den fryser oftest om jeg er inne på Farmville og Yoville og slike sider.Da tar det gjerne kun 20 sekunder før viftene plutselig begynner å suse voldsomt,før den fryser helt.

Da fryser bildet og ingenting fungerer og det eneste jeg da kan gjøre er å holde inn power-knappen for å slå av.

 

Deretter prøve å starte på nytt,som ikke lar seg gjøre noen ganger,da den gjerne må ha en pause for å klare å starte igjen.Når den omsider starter,kommer den rekka om jeg vil starte på vanlig måte,sikkerhetsmodus osv.

 

Jeg skjønner ikke hva problemet er,da jeg tidligere har spillt MW2,Crysis,Fallout 3 og mange store spill på den uten problemer.

Men nå takler den ingenting lenger og Farmville er bare å glemme mere enn et par min av gange.

 

Det eneste jeg har peiling på å oppgradere av drivere er grafikkortet,da enten fra Nvidia eller LaptopVideo2go,da jeg ikke kan se at acer har noen nye drivere.

 

Om det viser seg at jeg må oppgradere annet eller resette noe,håper jeg noen kan hjelpe..

Eller komme med råd for hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt sikkert et tilfelle av støv.

 

Det du gjør er at du tar ut nettstrømmen og batteriet, trykker på påknappen en kjapp tur slik at PCen er helt tømt for strøm. Videre snur du den opp ned og skrur opp serviceluken som befinner seg rett over viften, og evt de andre. Fjern all støv du ser. :)

 

Skal du bruke støvsuger så vær klar over at det kan ødelegge PCen, både med kortslutning og at viften får for høy hastighet slik at lagrene ryker.

Lenke til kommentar

Hei,takker for svar.

 

Det hjalp ikke...

 

Laptopen fryser nå på spill som jeg kunne spille før også.

Prøvde Fallout 3 igjen idag.

1 times spilling gikk ok,men nå rekker jeg ikke løpe 100 meter før alt fryser.

Har latt den stå en stund avslått også,men med en gang jeg starter spillet,fryser alt etter et par minutter spilling.

 

Må være noe annet galt her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...