Gå til innhold

Vil ha billig "gamerpc"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo, siden jeg er totalt noob innen dataområdet, så trenger jeg hjelp til å kjøpe ny bærbar pc. Jeg har ikke tenkt å betale mer enn rundt 8.000 kr. Derfor tenkte jeg å finne en pc som er verd mest for pengene (Til å spille på, trenger ikke masse dilldall som godt batteri, vil sitte i laddern uansett :p) Det jeg har tenkt til da er bare å spille WoW helt smooth, ingen fps lag. Vil heller ikke at pcen skal bråke så mye at det høres ut som den skal ta av og fly ut av rommet når man spiller WoW da.

Har sett på Acer Aspire 5820TG. Vil det være et fornuftig kjøp?

Litt rotete tråd, men setter pris på om dere tar dere tida til å hjelpe. :)

Endret av jensdude95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dataen ser ut til å kunne kjøre WOW på full oppløsning...

Jeg har ingen erfaring med WOW, men jeg tror det kommer til å funke veldig bra :)

Her er minimum systemkrav:

Windows

* Windows 2000, Windows Vista or Windows XP

* Intel Pentium III or AMD Athlon 800 MHz

* 512 MB or more of RAM

* 32 MB 3D video card with Hardware T&L or better

* 6.0 GB free HD space

* 4× CD-ROM drive

* 56 kbit/s or faster Internet connection

http://gamingnorge.net/forum/showthread.php?t=13097

Som du ser har Acer Aspire 5820TG ca det dobbelte av dette :D

Her er forresten en anmeldelse av dataen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596232

Der står det at den vil kunne kjøre WOW perfekt :)

Men den vil trolig slite litt med Call of duty: Blackops...

Skrevet

Takk for svar :) Tviler på jeg kommer til å spille black ops til pc, skal kjøpe det til xbox. Men er det noen bedre pcer til samme pris? Ellers blir jeg nok sikkert å gå for aceren. :)

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Hvorfor ikke laptop?

Requirementsa som FISK777 linker til er minstekravene til WoW når det kom ut i for snart 6 år siden.

Her er requirments for Cataclysm som kommer om en god måneds tid:

Minimum System Requirements

Processor: Intel Pentium 4 @ 1.5 GHz / AMD Athlon XP 1500+

Memory: 512 Mb

Video Memory: 64 Mb

Video Card: nVidia GeForce FX 5600 / ATI Radeon 9600

Sound Card: DirectX Compatible

Network: Broadband Internet Connection

DirectX: 9.0c

Keyboard

Mouse

DVD Rom Drive

Recommended System Requirements

Processor: Intel Core 2 DUO @ 2.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 3800+

Memory: 2 Gb

Video Memory: 128 Mb

Video Card: nVidia GeForce 7800 / ATI Radeon x1900

Sound Card: DirectX Compatible

Network: Broadband Internet Connection

DirectX: 9.0c

Keyboard

Mouse

DVD Rom Drive

Disse er også relativt lave og langt under hva som burde være optimalt raids og Dalaran på kveldstid :-)

Når det er sagt, så er Aceren veldig bang for buck, men som kjent så sliter de en del med kvalitetsproblemer. Ville anbefale deg og se på Asus som er langt mer solide:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586017

Ellers vist du vil ha Acer og er litt nevenyttig er jonskja sitt forslag veldig greit også :)

Skrevet

Hva er typiske kvalitetsproblemer da? Men ja likte også forslaget til jonskja, men mister jeg ikke garantien om jeg begynner å montere en slik?

Og btw blir det laptop fordi det blir lett å ta med seg på lan, pluss at jeg kan sitte hvor jeg vil. Trenger heller ikke bedre pc.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Jeg kjenner ikke så veldig spesifikt til hva som går galt, men at Acer har rundt 22-23% feilprosent, så har Asus 14-15% feilprosent.

Asus er med det sammen med Toshiba de pcene med minst feil.

HP er verstingen og sliter med over 25% feilprosent .

Skrevet

Har selv 6 acer pc-er i familien. Min, pappa sine tre (ene døde av en krasj), farfar sin, tante sin og mamma sin stasjonære. 1/7 er stasjonære(mamma sin) og resten er bærbare. Pappa har en gammel en fra 2005 og farfar og tante har samme fra 2006. Min er en 5810TG. Pappa har i tilleg to Acer One pc-er. Mamma sin er en 5800m, med intel core 2 2,8GHz og 1500MB ram, DDR2 GPU og 6GB ram.

Hittil har vi ikke opplevd noe som helst feil med noen av maskinene. Det som skjedde med pappa sin acer one, var at den døde etter en oppdatering av McAfee på XP som var en feil til alle med XP. Eierne skulle få ny maskin/reparasjon/pengene tilbake og ett års gratis medlemskap i antiviruset, men pappa har ikke giddet å klage, men heller kjøpte seg ny dagen etter at den krasjet. Jeg tipset han om det ca. en måned etter at han hadde kjøpt ny.

Så med andre ord har vi kanskje vært heldige eller så er Acer ett av de beste merkene for PC:D Er fornøyd med Acer, og det blir nok det som blir min nye bærbare om en 3-4 år.

Lykke til med kjøp.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Har selv 6 acer pc-er i familien. Min, pappa sine tre (ene døde av en krasj), farfar sin, tante sin og mamma sin stasjonære. 1/7 er stasjonære(mamma sin) og resten er bærbare. Pappa har en gammel en fra 2005 og farfar og tante har samme fra 2006. Min er en 5810TG. Pappa har i tilleg to Acer One pc-er. Mamma sin er en 5800m, med intel core 2 2,8GHz og 1500MB ram, DDR2 GPU og 6GB ram.

Hittil har vi ikke opplevd noe som helst feil med noen av maskinene. Det som skjedde med pappa sin acer one, var at den døde etter en oppdatering av McAfee på XP som var en feil til alle med XP. Eierne skulle få ny maskin/reparasjon/pengene tilbake og ett års gratis medlemskap i antiviruset, men pappa har ikke giddet å klage, men heller kjøpte seg ny dagen etter at den krasjet. Jeg tipset han om det ca. en måned etter at han hadde kjøpt ny.

Så med andre ord har vi kanskje vært heldige eller så er Acer ett av de beste merkene for PC:D Er fornøyd med Acer, og det blir nok det som blir min nye bærbare om en 3-4 år.

Lykke til med kjøp.

Har forsåvidt opplevd Acere som går og går uten problem.

Statistikk er statistikk uansett, her er dessuten link for og backe up hva jeg sier: http://www.dinside.no/828845/asus-baerbare-har-minst-feil-etter-tre-aar

Skrevet (endret)

Jepp, du har rett der.

Har en kompis som har en 7735G, ikke mange igjen av den sorten. Kjøpt i fjor og fungere fortsatt. Det som var med den, var at det var noe dårlig med biosen(Acer sin feil). Dette ble kjent og pc-ene ble tilbakekalt av Acer. Pc-en skrudde seg av uten videre. En annen kompis av meg og han fikset en ny bios og la den inn, noe som fungerte helt perfekt. Det jeg vil fram meg her, er at kanskje 5% av Acer sin feilratio kan skyldes dette på den testen du refererte til, IT-Henrik. Til vanlig kan det skyldes feil på enkelte modeller, noe som er litt uforutsigbart og bør regnes med når man har tenkt til å velge en pc, uannsett om man har tenkt til å velge en Acer, Asus eller en Toshiba.

Kilde til diskusjon om 7735g:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1141249

Nei, nå skal jeg slutte å komme med historier:P Lykke til med kjøpet, en gang til!:D

Endret av jonskja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...