N. Tveranger Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har kjøpt meg en Acer One, men ble litt skuffende over at den kommer med Linux. Ikke vært borti det noe før, så det blir mye tilvenning da. Men jeg lurte egentlig på om det er mulig å få byttet til et annet OS, feks win. 7, XP eller vista. Lar dette seg gjøre, uten noe store krav for å gjøre det?
fiberkanin Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Last ned windows 7, overfør og installer fra usb: http://store.microsoft.com/help/iso-tool Hvilken acer one har du? (modell) kan hende det kan bli vanskelig å finne drivere...?
N. Tveranger Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Skrevet 17. oktober 2010 Ok. flott ! Dette skal fungere utmerket på denne? Jeg har Acer One ZG5
N. Tveranger Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Skrevet 17. oktober 2010 Men kan jeg på noen slags måter skaffe feks windows 7 gratis på den bærbaren? Har jo stasjonær med win 7, men fikk ikke med cd når den ble kjøpt. :S
fiberkanin Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Last ned windows 7 fra bukta og bruk dette programmet som nevnt tidligere: http://store.microsoft.com/help/iso-tool etter at windows 7 har blitt overført til usb'n, starter du laptoppen på nytt med usb'n inni og holder inne "F12" tasten. Så velger du "USB HDD" Fra lista og installerer windows 7.
N. Tveranger Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Skrevet 17. oktober 2010 Mulig jeg er fjern, men hvor får man lastet ned win 7? Har forsøkt meg med ISO filer, men blir bare grønn av det:s
hlnd Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Før du gjør noe - husk at Windows krever mye mer av maskina enn Linux, så maskina kommer til å føles treigere. Trenger du egentlig Windows, eller er det bare snakk om å venne seg til Linux-distroen du bruker? Last ned win7 fra en av lenkene her lenkene, og følg denne guiden (fra en Windows-boks) når du skal få installasjonene over på en usb. Må gjøres fra Windows. Om du synes dette høres fryktelig vaskelig ut, hør om du kan låne noen andres DVD og kopier filene derfra. For å få pakka ut filene fra ISO-en, kan du bruke WinRAR / 7zip (gratis og trolig lettest, høyreklikk på ISO -> 7-zip -> pakk ut) / Daemon tools, eller et annet ISO- eller komprimeringsprogram. Og nei, Windows gir overraskene nok ikke bort gratis lisenser. Kjøp lisens eller aktiver på andre måter. Det siste må du eventuelt spørre noen adre om. Endret 17. oktober 2010 av Bl4cKnD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå