Gå til innhold

Får ikke kontakt med ekstern harddisk (datafeil (sirkulerende overfløtighetskontroll, CRC)


Rose80

Anbefalte innlegg

Hei

Har en ekstern harddisk som jeg har en del bilder liggende på.

Skulle begynne å brenne bildene over på dvd, men jeg får ikke kontakt med harddisken.

Har prøvd både på stasjonær (windows 7) og bærbar (windows XP).

Jeg hører "plingelyden" når jeg tar i usb'en, men pcen finner den ikke.

Har lastet inn nye drivere uten hell.

 

Har trålet internett i håp om å finne hjelp, og det jeg har funnet ut er at den eksterne harddisken har ikke noen tildelt bokstav. Har funnet en oppskrift på hvordan tildele boksav, men da får jeg opp feilmeldin "Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll,CRC)

 

Har lest om denne feilen, men alt hva jeg finner dreier seg om DVD'er.

Har lest at det kan nytte å prøve å lese den i Linux, men det har jeg ikke tilgang til.

 

Harddisken ligger definert som disk 6 i systemet under datamaskinbehandling -> diskbehandling, og det står i egenskaper at enheten virker slik som den skal.

 

Nå kommer jeg ikke lenger... har noen et råd til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Puster litt liv i denne og håper på svar. Jeg får samme feilen. Alt fungerte fint og flott, men så ville den ikke mer. Får samme feilmeldingen: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC). Kobler jeg den til min nå 7 år gamle MacBook Pro får jeg den tilgangen jeg trenger, dvs jeg kan åpne alle filer og kose meg med bildene. Men dette er en to år gammel 1TB iomega hd, som jeg gjerne vil at skal fungere. Windows pcen vil at jeg skal formatere den, og det er vel egentlig tanken, straks jeg har sikret meg alle filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...