Gå til innhold

Objektiv til Canon EOS 500D


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for tre uker siden ett Canon EOS 500D med standard kit-objektiv (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS), har kjøpt til ett Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS som telezoom objektiv, men ser litt på ett Canon EF 50mm f/1.4 USM.

Er dette ett fint objektiv å supplere disse andre objektivene mine med? Jeg vil gjerne ha 58mm filterdiameter, da jeg har bestilt ett par slike fra Hoya Pro1 serien.

 

EDIT: Er det noen som har tips til regntrekk som passer til Lowepro Fastpack 250 også?

 

~ Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, et lyssterkt fastobjektiv er fint å supplere med når du skal ta bilder i dårlig lys.

 

Kikk på bildene tatt med 18-55 om hvilken brennvidde du skal ha. Liker du å ta bilder omkring 50mm - kjøp EF 50/1.4. Tar du mye bilder rundt 30mm? Vurder sånt som Sigma 30/1.4.

 

Vær klar over at dybdeskarpheten blir mye mindre når du skyter på så stor blender som f/1.4, så hvis du tar du mye innebilder, hvor mye skal være i fokus, så kan du vurdere en blits, som 430EX II - det er en glimrende blits, som gjør innebilder til noe helt annet når du skyter blitsen opp i taket, så hele rommet blir opplyst. :)

Lenke til kommentar

Hvis målet er å ta bilder innendørs - kan du ikke gå feil med å kjøpe blits. Savner du lav dybdeskarphet på bildene - gå for lyssterk fastoptikk. Savner du å kunne ta gode bilder innendørs i innelys - kjøp en skikkelig blits.

 

Selv fikk jeg en skikkelig aha-opplevelse da jeg fikk "årntli" blits - dette blir noe helt annet enn den lille pinglegreia som er innebygd. :)

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt det slik at man mister noe automatikk hvis jeg f.eks kombinerer ett Canon kamera, med en Sigma blits, stemmer det?

Og er det noen fordel å kjøpe blits fra JapanPhoto i forhold til en hvilken som helst annen butikk?

 

EDIT: Bestilt Canon Speedlite 430EX ll!

 

~ Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...