Gå til innhold

Mollasunds treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 6, Dag 1

 

Kroppsvekt:

81,3kg

 

Knebøy:

2x5 20kg

2x5 40kg

2x5 60kg

5x5 100kg

 

Benkpress:

2x5 20kg

2x5 30kg

2x5 40kg

5x5 55kg

 

Roing:

3x12 65kg

 

Armhevinger:

3x12

 

Reverse Crunch:

3x12

 

Kommentar til treningen:

Forrige uke var en dårlig uke med lite treninger, men hadde kanskje godt av litt avbrekk fra treningen. Er tilbake for fullt nå og treningen var sinnsykt bra, fikk nådd målet mitt som var å trene med 100kg i knebøy før jul. Klarte forresten å løfte 75kg i benkpress i dag, men var smith-maskin som kanskje forklarer det.

 

Kommentar til kostholdet:

Klarer ikke å få i meg nok mat, ligger rundt på samme mat og har litt problemer med å velge matvarer. Noen tips kanskje, ønsker å øke mest mulig i vekt før ny-året.

Lenke til kommentar

Takk for det! :)

 

De første løfta, altså "2'er setta" bruker jeg som oppvarming, og så avslutter jeg med 5x5 som er den opprinnelige treningen.

 

Har tenkt en del på teknikk i og med at jeg kjørte kvartbøy sist gang jeg fulgte programmet, så har en god teknikk og kjører rundt 90 grader i lår. Liker også å klemme skulderbladene sammen slik at jeg får et fastere grep på stangen. Spør alltid de jeg trener med om jeg har bra teknikk, og om de kan komme med tilbakemeldinger, får som oftest at jeg kjører bra teknikk. Kan kanskje få filmet en gang, slik jeg får se selv, og slik at dere kan komme med tilbakemeldinger.

 

Forresten, knebøystativet der jeg trener suger. Er akkurat for høyt for lille meg, så jeg må stå på tå for å legge dt på plass som gjør det ganske vanskelig. Er heller ingen sikkerhet for å redde meg dersom jeg failer...

Lenke til kommentar

okei :) men det lureste er alltid og filme og se selv og få folk til og se på ja :)

 

men bruker du bare 2set som oppvarming? altså greit det, men tenkte på før det som dynamiske øvelser/tøying, Veldig viktig! for og unngå skader og sånt, hvis du benker og ikke har varma opp rotatorcuff/skuldre så kommer du til og få vondt i skuldrene etter hvert, samme gjelder bein.

Lenke til kommentar

Uke 6, Dag 2

 

Kroppsvekt:

81,6kg

 

Knebøy:

2x5 20kg

2x5 40kg

2x5 60kg

5x5 102,5kg

 

Militærpress:

4x5 45kg

1x3 45kg

 

Markløft:

1x5 40kg

1x5 60kg

1x5 80kg

1x5 100kg

 

Chins:

1x4

1x3

1x2(armene mot stangen)

 

Planken:

3x30 sec

 

Kommentar til treningen:

God trening, men sinnsykt tungt. Hadde lyst å bare gå hjem etter markløften, men klarte å fullføre chins og planken også. Begynner å komme på heavy vekter kjenner jeg. :)

Ble forresten tatt inn til samtale med kroppsøving læreren i dag, hun trodde jeg gikk på steroider fordi jeg har blitt så stor på kort tid. Grei motivasjon!

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et ganske bra kosthold. Har også funnet ut at jeg liker tunfisk veldig godt, kan liksom spise det rett fra boksen, utenom at det er litt tørt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Begynner å bli en stund siden jeg oppdaterte denne treningsloggen her nå.

 

Etter et mislykket forsøk på å forandre treningsprogram og treningsmotiv, så mista jeg all motivasjon til styrketrening. Jeg har derfor drevet med andre ting i år 2011. Nå ønsker jeg å komme tilbake til Stronglifts 5x5 som er det kjekkeste og beste programmet som har gitt meg best resultater.

 

I løpet av 2011 har jeg drevet en del med fotball og prøvd ut en stund på boksing. Ingen av sportene virket som noe jeg ønsker å fortsette med, derfor går jeg tilbake til Stronglifts.

 

Jeg tenker derfor å begynne å oppdatere treningsloggen slik at jeg, og de som ønsker kan se fremgangen min.

 

Spørsmål: Er rundt 1 år siden jeg regelmessig trente styrke. Jeg har nok mistet en god del av styrken i musklene i løpet av den tiden. Når jeg starter med Stronglifts, bør jeg begynne helt fra begynnelsen på programmet eller bør jeg øke litt på startvektene?

Lenke til kommentar

Begynte helt på ny i programmet, kjente at jeg hadde mistet en god del styrke og i tillegg til at jeg kommer i form sammen med en venn som er i nokså dårlig form. Treningen var utrolig lett, og jeg kommer mest sannsynlig til å øke med 5kg i de fleste øvelser.

 

Uke 1, Dag 1

 

Vekt:

82,1kg

 

Knebøy:

5x5 20kg

 

Benkpress:

5x5 20kg

 

Roing:

5x5 30kg

 

Spørsmål:

Har litt problemer med å måle fettprosent, målte 7 steder på kroppen og fant ut at jeg ligger på rundt 12,5% fett. Jeg mener selv at jeg ikke ser ut som jeg har så lite når jeg sammenligner med folk nede på 10% fra google bilder... Er ganske usikker, føler det gir variert resultat etter hvilken målemetode jeg velger. Noen som har en veldig nøyaktig en som jeg slipper å få hjelp av mamma til?

Endret av mollasund
Lenke til kommentar

Uke 1, Dag 2

 

Knebøy:

5x5 25kg

 

Militærpress:

5x5 20kg

 

Markløft:

1x5 40kg

 

Kommentar:

Veldig enkelt, kommer nok til å være det en stund fremover til jeg kommer til tyngre vekter.

Merket forresten i dag at jeg virkelig misliker at treningssenteret jeg trener på kun har investert i 1 knebøy-stativ. Spesielt når knebøy er den viktigste styrkeøvelsen, og de fleste inkluderer den i sitt program. Ventet rundt 20 minutter i dag på at en person skulle bli ferdig med sin militærpress...

Lenke til kommentar

Ville bare informere om at de dagene jeg ikke trener Stronglifts, så jogger jeg en 5-7km strekning. Er blitt en slags tvangstanke at jeg MÅ ha noen form for trening hver dag, unntatt lørdager for forskjellige grunner... Hehe. Kan ikke si at det er den dårligste tvangstanken jeg har hatt.

 

Har vurdert det Eirik, billigere og bedre. Pulz investerer kun i løpemaskiner og annen cardio-greier.

Lenke til kommentar

Uke 2, Dag 1

 

Knebøy:

2x8 20kg

5x5 35kg

 

Militærpress:

5x5 22,5kg

 

Markløft:

1x5 45kg

 

Kommentar:

Bra trening. Gikk direkte fra skolen til treningssenteret, var ingen folk. Tror jeg fortsetter med dette.

Var å handlet en del mat i dag, slik jeg alltid har noe sunn mat tilgjengelig dersom jeg skulle gå tom. Masse fryst spinat og andre grønnsaker. Var på leit etter billig fryst kyllingfilet, men det var ingenting på Rimi uheldigvis. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...