Gå til innhold

Mollasunds treningslogg


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg skal begynne å trene seriøst nå etter ferien tenkte jeg at det kunne være smart med en treningslogg slik jeg får holde oversikten over treningene mine, sammenligne gamle innlegg med nye i den senere tiden. Skal ikke trene i dag, så jeg starter tråden med å fortelle litt om meg selv.

 

Alder: 16 år

Høyde: 176cm

Startervekt: 78kg

 

Mål:

Overarm: 33-34 cm

Underarm: 27-28cm

Lår: 57cm (Usikker hvor jeg skal måle, men målte midt på ca)

Rundt magen: 88cm

 

 

Jeg er en siddis som heter Morten, er 94-modell og har trent styrke i omtrent et halvt år nå. Har aldri vært noe skikkelig seriøst i og med at jeg har vært usikker på om jeg skal spille fotball, begynne i boksing, forsette med styrketrening eller hva det skulle være. Men har endelig bestemt meg for at jeg skal forsette med styrketrening. Har siden "gamer-tiden" min levd på et svært dårlig kosthold som besto av grandiosa, cola, grandiosa og cola... Dette har jeg selvfølgelig skjerpet, og har sett store forbedringer både på kroppen og helsen. Vil si at jeg har et godt kosthold nå, så jeg vil gjerne logge om kostholdet mitt sammen med treningsloggen, hvis det er greit selvfølgelig.

 

Har fått meg kreatin-kosttilskudd i og med at det blir anbefalt over alt på forumet. Har også fått tak i 2kg proteinpulver, men er usikker på om dette er noe jeg vil forsette med fordi at det er ganske dyrt månedsvis, men dersom jeg opplever mye bedre fremgang så skal jeg nok få det til.

 

Jeg trener Stronglifts 5x5, har trent det en stund, men så datt jeg ut i noen måneder så jeg har nettopp begynt på det igjen med rundt 50% av det jeg trente med før. Ønsker å kunne oppnå over 100kg i knebøy før jul, det er mitt hovedmål.

For det meste er denne loggen for å holde oversikten selv, men hadde vært kjekt om jeg fikk noen tilbakemeldinger i blant.

Endret av mollasund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 1, Dag 1

 

Kroppsvekt:

79,1 kg

 

Knebøy:

1x5 20 kg

1x5 40 kg

5x5 57,5 kg

 

Militærpress:

5x5 22,5 kg

 

Markløft:

1x5 55 kg

 

Chins:

1x6 Chins

1x4 Chins

1x2 Chins

 

Planken:

3x 30 sec

 

Kommentar til treningen:

Var en helt ok trening i dag, men jeg synes forsatt at det er ganske lett med knebøy, markløft og lignende fordi jeg har nettopp startet opp igjen med stronglifts, men kjenner det godt på chins. Vurderer om jeg skal legge til kardio i tillegg til styrketreningen, noen som vet om det er nødvendig for å komme ned i fettprosent?

 

Kommentar til kostholdet:

Dagen så langt har bestått av et ganske bra kosthold, en del proteiner til hvert måltid. Begynte også på kreatin i dag.

Lenke til kommentar

Uke 1, Dag 2

 

Kroppsvekt:

Glemte å veie meg i dag, men ligger vell på rundt det samme som på mandag.

 

Knebøy:

1x5 20 kg

1x5 40 kg

5x5 60 kg

 

Benkpress:

1x5 20 kg

5x5 35 kg

 

Inverted Rows:

3x12 Inverted Rows

(klarte kun å touche brystet på stangen på de 6 første på det første settet.)

 

Armhevinger:

3x12

 

Reverse Crunch:

3x12

 

Kommentar til treningen:

Var en ganske bra trening i dag, selv om jeg nesten ikke fikk sove i natt. Hadde gangsperr i lårene fra forrige trening og gymtimen, så nå kjenner jeg meg utmattet i hele kroppen.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold, klarte å få i meg skikkelig frokost i dag, 4 grove skiver. Kanskje ikke mye for dere, men er vandt med å spise rundt 1 skive fordi jeg pleier å bli kvalmen.

 

 

Noen som vet om "inverted rows" kan bli byttet med annen type roing, eller vil ikke dette påvirke de samme musklene? Men ja Juriloo, øker i vekt på knebøyen hver gang jeg trener så skal nok gå fort opp, vil ikke overdrive med økingen heller.

Lenke til kommentar

Uke 1, Dag 3

 

Kroppsvekt:

79,7 kg

 

Knebøy:

1x5 20 kg

2x5 40 kg

5x5 62,5 kg

 

Militærpress:

5x5 30 kg (Noen idioter hadde lagt vektene på en annen plass enn de skulle, så jeg tok 30 i stede for 25, men det går vell greit)

 

Markløft:

1x5 60 kg

 

Chins:

1x6 Chins

1x5 Chins

1x3 Chins

 

Planken:

3x30 sec

 

Kommentar til treningen:

Var egentlig en dårlig trening, hadde ikke fått i meg skikkelig mat i dag fordi jeg forsov meg til skolen. Fikk gjennomført hele treningen uten problemer, men jeg kjenner at jeg sliter veldig mye med chins og pullups...

 

Kommentar til kostholdet:

Kostholdet er helt ok, med litt utskeiing i og med at det er fredag. Må vell være lov å kose seg med litt helgemat. Hadde nachos til middag, men resten av dagen har bestått av makrell, skyr, proteinshake og leverpostei.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å legge til en liten tilleggstrening til Stronglifts, altså at jeg har 4 treninger i uka.

Hadde min første i dag:

 

Uke 1, Dag 4

 

Kroppsvekt:

80,2 kg

 

Chins:

1x9

1x5

1x3

 

Dips:

1x10

1x7 (sliter enormt med teknikken, gjør noe rart med skuldrene som får det til å gjøre vondt)

 

Bicepscurls med hantel:

3x10 12,5 kg(på hver arm)

 

Benkpress med smalt grep:

5x5 40 kg

 

Bicepscurls med ezstang:

3x10 med 5kg på hver side. (Usikker på hva stangen veier.)

 

Pushdown med tau:

3x10 45 kg

 

Roing med smalt grep:

3x10 55 kg

 

Kommentar til treningen:

Til å være søndagstrening var det ganske en ganske bra trening. Fikk kjørt meg skikkelig ut. Noen som tror at å legge dette programmet her en gang i uka til stronglifts 5x5 vil føre til overtrening?

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et helt ok kosthold i dag.

Lenke til kommentar

Uke 2, Dag 1

 

Kroppsvekt:

80,5 kg

 

Knebøy:

2x5 20 kg

2x5 50 kg

1x5 60 kg

5x5 65 kg

 

Benkpress:

2x5 20 kg

1x5 30 kg

5x5 37,5 kg

 

Inverted Rows:

3x12

 

Armhevinger:

Byttet ut armhevinger med skråbenk med manualer.

3x10 (17,5 kg i hver hånd)

 

Reverse Crunch:

3x12

 

Kommentar til treningen:

Var en ganske bra trening, kjenner at det begynner å bli litt tungre med knebøyen nå.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold, utenom middagen som besto av Casa di Mama pizza..... Er det forresten veldig bra å spise mye leverpostei?

Lenke til kommentar

Uke 2, Dag 2

 

Kroppsvekt:

81,2 kg

 

Knebøy:

2x5 20 kg

2x5 40 kg

5x5 67,5 kg

 

Militærpress:

5x5 27,5 kg

 

Markløft:

5x1 65 kg

 

Chins:

Tok Pullups i dag(håndflatene vekk fra meg)

1x4 Pullups

1x2 Pullups

1x2 Pullups

 

Planken:

3x30 sec

 

Kommentar til treningen:

Bra trening, utenom Militærpressen og Pullups. Hadde problemer med dem fordi jeg var utrolig sliten i skuldermusklene og armene, men ellers en bra, effektiv og rask trening. Brukte omtrent 35 minutter.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold i dag også, ser positivt ut dette! :)

Lenke til kommentar

Uke 2, Dag 3

 

Kroppsvekt:

80,8 kg

 

Knebøy:

2x5 20 kg

2x5 40 kg

2x5 60 kg

5x5 70 kg

 

Benkpress:

2x5 20 kg

2x5 30 kg

5x5 40 kg

 

Inverted Rows:

3x12

 

Armhevinger:

3x12

 

Reverse Crunch:

3x12

 

Kommentar til treningen:

Bra og effektiv trening, gjorde skikkelig dype bøy i dag. Nesten ned i bakken med rompa. Kjente det ble skikkelig tungt på de siste repsa. Veldig rask trening, mostly fordi jeg trener alene.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold så langt, og kyllingmiddag venter nede.

Lenke til kommentar

Uke 2, Dag 4

 

Kroppsvekt:

81,0 kg

 

Hantel curl:**(supersett)

1x8 12,5 kg

1x8 12,5 kg

1x6 12,5 kg

 

Scott curl med ez-stang:**(supersett)

1x8 10 kg + stanga (usikker på hva den veier)

1x8 10 kg

1x8 10 kg

 

Kabel curl:

2x8 40 kg

 

Benkpress med smalt grep:

3x8 45 kg

 

Franskpress med ez-stang:*(supersett)

3x8 10 kg + stanga

 

Pushdowns med tau:*(supersett)

3x8 45 kg

 

Kommentar til treningen:

Første gang jeg prøvde supersett så det var sinnsykt tungt. Klarte ikke å fullføre hantel curls fordi det var for tungt. Hvis meningen med supersett er at man ikke får pause i mellom øvelsene så tror jeg at jeg har gjort litt feil, det tar vell rundt 10 sek før jeg kommer meg til neste øvelse i og med at de ikke ligge helt nærme hverandre.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold så langt, skal snart ha kjøttkaker til middag og får vell avsluttet dagen med en omelett.

Lenke til kommentar

Uke 3, Dag 1

 

Kroppsvekt:

80,8 kg

 

Knebøy:

2x5 40 kg

2x5 60 kg

5x5 72,5 kg

 

Militærpress:

5x5 30 kg

 

Markløft:

1x5 70 kg

 

Chins:

1x7

1x5

1x3

 

Planken:

3x30 sec

 

Kommentar til treningen:

Var en ganske dårlig trening fordi jeg har vondt i hodet. Har funnet ut at jeg normalt sett har enten kjørt normale knebøy eller kvartbøy, men tar skikkelig type nå som gjør at jeg nesten setter meg på gulve, dette gjør hele treningen ganske mye tyngre.. ganske deilig faktisk. Er fornøyd at jeg oppdaget det nå i stede for å måtte gå ned i vekt.

 

Kommentar til kostholdet:

Har hatt et bra kosthold utenom skolematen som besto av litt "ritz"-kjeks lignende kjekt, en yt og 1/2 liter melk. Har forresten kjøpt meg en nøttemiks som består av peanøtter, cashewnøtter, tranebær, rosiner og noe sjokolade, er dette bra etter trening? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...