Gå til innhold

Test: Dette er Eyefinity


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser 3 skjermer greia, men 6? Sikker på at en projektor ikke hadde gitt et mer tilfredsstillende resultat? Samt ikke drept fps fullstendig.

Jeg er motsatt. 3 skjermer blir altfor widescreen. 6 skjermer er perfekt. De skulle bare vært seamless som chil sier.

 

Hvorfor ikke ha 3 skjermer i portrettformat da? Det ville gitt et skjermforhold på 27/9; litt smalere enn 16/9.

 

EDIT: Går ut fra at man bruker 16/9, eller 9/16 skjermer.

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar
Men kanskje 6 skjermer har sine bruksområder for virkelig intensive jobbapplikasjoner - typ stock trading eller folks som jobber eksklusivt med design og photoshop osv.?

 

Trenger ikke eyefinity til det vet du. Folk har kunnet gjøre det i mange mange år allerede. Eyefinity bare forandrer de 6 skjermene til det PCen oppfatter som en stor skjermflate.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Hva er problemet med DP?

 

Litt barnesykdommer virker det som. Og for de med 3x DVI , må en ha en adapter, som heller ikke altid syncer ordentlig.

 

Jeg testet et HD5970 XFX Black edition, og 3x Dell 23" S-IPS skjermer, med native DP.

Der ville ikke kortet "power-on" når DP skjermen var koblet i. Måtte trekke den ut

hver gang jeg skulle slå på pcen, og koble i når den hadde boota til windows..

 

Mye lettere med NVIDIA SLI og 3x DVI rett i korta :) synes jeg da..

Lenke til kommentar

Noen som har testet 3 wide-screen skjermer på høykant?

 

Ja.

 

dscf1584.jpg

 

Men... for det første, så blir en ganskje kjapt lei av det når du skal ut i windows.

Jeg syntes det ble for stress, og en fikk mye kjappere følelsen av at bildet er delt opp i biter pga så smalt "mellom rammene"

 

For det andre, jeg brukte TN skjermer, typisk normale LCD skjermer.

De har en mye mye dårligere innsynsvinkel vertikalt, en horisontalt.

Så når skjermene står på høykant, så får en med ett mye dårligere farger og "krystall" følelse. Det gjorde iværtfall jeg , med 3x Samsung 24" (245B og 2443BW)

 

Jeg har slått meg til ro med 3x 24" i 1920x 1200 , i permanent "surround" mode. dvs jeg

kjører desktoppen min konstant med 5760x 1200. Har installert Matrox PowerDesk, det er et genialt program som lar deg dele opp en stor "fysisk skjerm" i 3 virtuelle.

Slik at du kan maksimere programmer på bare den ene skjermen, slik som vanlig extended desktop.

 

dscf1734e.jpg

 

matrox1.jpg

matrox3.jpg

Slik ser det ut oppdelt.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Har forsøkt denne med varierende hell: http://www.kegetys.net/SoftTH/. Veldig moro! :)

 

Hehe, prøvde den og mens jeg kun hadde et enkelt 280 kort å leke med.

Joa, det funker "sådær" men det blir mye mye knoting. Men grei billig løsning

for å teste om 3x skjerm er noe for deg i hele tatt.

 

Problemet med den ligger i at den overstyrer windows, og emulerer noe slik jeg har forstått , iogmed at en erstatter d3d9.dll filene osv med redigerte versjoner.

 

Fordelen med nvidia surround / eyefinity, er at windows, og spill, ser det bare som en stor skjerm. Men en får jo hva en betaler for ;)

Lenke til kommentar

Slike flerskjermsoppsett er kun imponatoreffekt. I prisklassen for slike oppsett vil alltid prosjektør gi best spillopplevelse. 1920x1080 er plenty med pixler uansett hvor stort bilde man har. Spill-opplevelsen med et godt prosjektørbilde som dekker absolutt hele synsfeltet ditt er uslåelig av noe som helst man kan få til med flerskjermsløsninger. Eneste bruksområde jeg finner for slike oppsett er reklame og overvåkning.

Lenke til kommentar

Har forsøkt denne med varierende hell: http://www.kegetys.net/SoftTH/. Veldig moro! :)

 

Hehe, prøvde den og mens jeg kun hadde et enkelt 280 kort å leke med.

Joa, det funker "sådær" men det blir mye mye knoting. Men grei billig løsning

for å teste om 3x skjerm er noe for deg i hele tatt.

 

Problemet med den ligger i at den overstyrer windows, og emulerer noe slik jeg har forstått , iogmed at en erstatter d3d9.dll filene osv med redigerte versjoner.

 

Fordelen med nvidia surround / eyefinity, er at windows, og spill, ser det bare som en stor skjerm. Men en får jo hva en betaler for ;)

Synd at Microsoft ikke lager native støtte i DirectX siden det tydeligvis er mulig. SoftTH er også mer fleksibel hva skjermer angår. Ulike orienteringer, størrelser og oppløsninger fungerer fint med litt tweaking.

Lenke til kommentar

Så har jo prosjektører ganske andre svakheter. Som bl.a ikke så praktisk i lyst rom , mye større plass, osv.

 

Nei jeg er knakende fornøyd selv. men ikke alle spilltyper / spill er det like bra i, da setter jeg bare oppløsninga til 1920x1200 og bruker midterste skjermen.

 

har fra før av hatt bl.a 46" på pulten foran meg for å teste det og , og det var jo noe av det samme ja men det ble ganske kornete på samme sitte avstand, og dertil mindre optimalt til windows bruk etterpå.

 

så det er jo en smakssak ja, og et kompromiss. jeg kan leve med det sån jeg har det nå, og jeg føler selv at det gir meg masse ekstra spill morro.

for meg så er det nesten som å gå fra 2.0 og oppleve surround 5.1 for første gangen :)

Lenke til kommentar
Bruker som sagt 3 skjermer og da er det en sann drøm å spille FPS spill! Modern Warfare 2

Jeg har ikke spilt MW2 på veldig lenge, men jeg startet det så vidt opp etter at jeg fikk mine tre skjermer. Det ble raskt lukket igjen da jeg kom på at det ikke er mulig å endre FOV over 65 når man spiller online. Har du kommet deg rundt dette på noen måte? En FOV på 65 ser alvorlig jævlig ut med tre skjermer i bredden og kun én i høyden.

Lenke til kommentar

MW2 er en av de spillene jeg spiller kun på 1 skjerm.

Skyld på Activision / Infinity Ward , for å låse ned hele j... spillet.

 

Det skal være mulig med "WideScreenFixer" å korrigere dette,

jeg har dog ikke fått det til med den versjonen som var sist jeg testa.

 

1.0.208 tror jeg.

 

Men google, det er jo folk som har fått det til.

 

i BC2 har jeg satt FOV til 30, som er laveste den godtar. skulle egentlig

hatt 22 ifølge FoV calculator (vertikal fov ikke horisontal vistnok)

 

En må belage seg på å stille FoV i noen spill , ja. men når det er i

boks, så er det en fryd.

 

Spillene jeg for tiden spiller, som funker utmerket :

 

DiRT 2

Team Fortress 2

Bad Company 2.

 

har just fått Medal of honor , og skal teste i kveld / morgen.

får se åssen det støtter 3 skjerm , tror det går greit.

dice har jo laget mp og er samme motor som bc2 ,så ordner seg vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...