Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

v70 D5 2003 som har gått 301000.. kjøpe?


jrz

the v70 vote  

6 stemmer

  1. 1. skal jeg slå til?

    • go for it!
      0
    • ikke noe god idè!
      6


Anbefalte innlegg

jeg vurderer å slå til på en bil som i emnet som selger skal ha 209k for. den er påkostet ganske mye, bl.a. nylig skiftet alt av register, byttet girkasse, ny topp og lakkert i vår.

 

jeg har en bil som er verdt rundt 70-80, og han vil gjerne ta denne i innbytte. likevel har jeg selvfølgelig litt problemer med å venne meg til at denne bilen faktisk har rullet over 300..

 

burde man slå til på dette? hvilke standardproblemer har disse modellene, og er det noen andre her som har erfaring med denne modellen på så høy kmstand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes altfor dyrt ut. Vet av en som solgte en 3 år gammel XC70 d5, rullet 250km. Den gikk for 300, men det var kanskje også for mye i forhold til dagens marked. Nypris på disse bilene har gått mye ned i de siste årene. Jeg har problemer med å forstå hvorfor han skal kreve voldsomt mye mer for den bilen, enn for eksempel en 2003 mercedes 270cdi (som er en MYE bedre bil etter min mening). By han 150, dette er kanskje til og med for mye. Du bør tenke på verdien ved videresalg, og når din bil begynner å passere 300-400 tusen, vil den være blant de minst attraktive objektene å kvitte seg med. Volvo V70 er en populær bil, kanskje litt for populær. Dette gjør at mange av disse er meget overpriset.

 

Sammenlign for eksempel med denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24610587

 

Sier ikke at dette er det riktige for deg, men jeg er hvertfall ikke i tvil om at det er en bil av helt annen klasse enn V70.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...