Gå til innhold

Facebook grupper vs. sider


Jakes

Facebook grupper og sider  

17 stemmer

  1. 1. Er det irriterende å få melding fra grupper du er medlem av?

    • Ja
      8
    • Nei
      9
  2. 2. Hvor ofte går det greit å motta meldinger fra en gruppe?

    • Daglig
      2
    • Ukentlig
      5
    • Sjeldenere
      10
  3. 3. Oppsøker du grupper du er medlem i?

    • Aldri
      5
    • Av og til
      12
    • Ofte
      0
  4. 4. Pleier du å blokkere sider fra feeden din?

    • Nei
      8
    • Ja
      9
  5. 5. Pleier du å lese "oppdateringer" fra sider?

    • Ja
      6
    • Nei
      11
  6. 6. Hvor ofte syntes du det er greit å få statusoppdatering fra en side?

    • Hver dag
      1
    • Flere ganger i uken
      4
    • Ukentlig
      7
    • Sjeldenere
      10
  7. 7. Engasjerer du deg i gruppen du blir medlem i?

    • Nei, blir bare medlem for å være medlem
      6
    • Ja, blir ikke med i grupper jeg ikke bryr meg om
      9
    • Sjekker gruppene ofte fordi jeg interesserer meg
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullete at det finnes begge deler. Etter Pages kom var det mange forbund/grupper/klubber som lagde seg en Page i tillegg til gruppen. Nå må jeg inn å se etter oppdateringer to steder istedetfor kun en plass.

 

Ellers synes jeg man får mer kontroll med å lage gruppe enn side. Man ser tydelig hvem som er administrator, og man kan sende ut meldinger til folk. De færreste er innom gruppen/siden regelmessig for å se etter oppdateringer.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Pages skal brukes til offentlige sider, og grupper skal brukes til private sider, virker mest logisk for meg, men Facebook enforcer ikke noe slikt.

Pages vises i Interests/activites/movies etc og funker veldig bra til alle offentlige grupper/band/filmer/kunstnere mens grupper er best til aa organisere ting og hvor grupper kan organisere seg privat.

 

Da betyr det for min del at jeg bare joiner grupper som jeg skal vaere aktiv i, mens sider kan jeg liste opp mange forskjellige band, filmer etc som jeg ikke er aktive i.

Lenke til kommentar

Grupper er best egnet for et tema som en gruppe mennesker engasjerer seg i, sidene er for foreninger, organisasjoner, bedrifter, etc. "Saken" eier gruppen, "organisasjonen" eier siden.

 

Grupper sender meldinger til alle medlemmene, sidene sender "notifications". Dvs, sidene er ikke like påtrengende.

 

Det har kommet en ny gruppefunksjon som Facebook prater mye om for tiden, men den skiller seg fra de opprinnelige gruppene ved at du som oppretter gruppene kan melde inn folk uten at de vet om det. Jeg har ikke prøvd disse ennå, men det virker som om de er et verktøy som ligger midt mellom vennelistene og de tradisjonelle gruppene i funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Det jeg har lagt merke til er at mange bedrifter og organisasjoner også oppretter grupper da de ser fordelen ved å sende ut meldinger direkte til medlemmene sine. Dette er noe jeg syntes er ufattelig irriterende. I tillegg kan man ikke sende ut melding til grupper som har flere enn 5000 medlemmer. Noen som vet grensen om hvor mange grupper man kan være medlem av?

 

Jeg har også lest at Facebook jobber med å få lagd en bedre meldingsfunksjon til Sider også. Som alle vet så kan ingen sider sende ut meldinger, men kun oppdateringer. Dette gjelder også om en side oppretter et arrangement. Det virker heller ikke å sende meldinger fra arrangementet om man har latt en privatperson få administrere arrangementet. Dette er noe som kan være meget irriterende!

 

Sider har også et mye større grensesnitt da de også tillater en å kunne innstallere applikasjoner.

Lenke til kommentar

Å ha filter på wall'en på siden.

 

Mitt forbund + others / Just "Mitt forbund" / "Just others"

 

 

Just "Mitt forbund" er valgt som default når du kommer inn på siden, så om du vil se om det er noen andre enn administratorer som har skrevet noe på wall'en, må du huske å klikke på en av de to "other"-linkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...