Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørmsål om internet speedometer.


Anbefalte innlegg

Hvor mange prosent av teoretiskbåndbredde er vanlig å oppnå i speedometertester?

Vi fikk vårt Next3 abonnement fra Nextgentel i dag. Det skal i teorien være 40 mbit ned og 20 mbit opp. Etter å ha kjørt speedometertester fra forskjellige nettsider, lander jeg konstant på 17 mbit og 1,2 opp. Er dette virkelig akseptabelt?

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk mot www.nettfart.no - du får sikkert noe av det samme resultatet der som de fleste andre steder, men den er iallefall koblet opp mot NIX.

 

Om du bor langt borte fra sentralen, så svekkes linja betydelig, iallefall når du får nettet via kobber.

 

Men du får ringe ngt, så dobbeltsjekke at de har gjort alt riktig :thumbup:

Lenke til kommentar

iberegnet overhead bør du få ca 85% av din brutto hastighet på en netttest (eksempelvis rundt 17mbit på en 20mbit linje).

 

Du hgar dog så mye tap at her er det nok snakk om dårlig overføring i den trådløse forbindelsen vil jeg heller tro - som andre har kommentert over - eller evt. at det kan være en feil i selve forbindelsen din som ikke faktisk klarer å gi deg din fulle hastighet (noe du må ta opp med ISP i så fall). Dette kan du dog sjekke i ruteren din for å finne hva den faktiske brutto sync hastigheten ligger på.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Saken er oppklart, next3 abonementet er ikke klart, så vi har fått next2 i mellom tiden.

Da stemmer det ganske så bra, i og med at det har en teoritisk båndbredde på 20 000 ned og 1 000 opp. Da får vi faktisk 200 kbits mer på opplinja enn de skal levere. For en gangs skyld leverer Nextgentel mer enn forventet! Og det er jo kult.

Lenke til kommentar

I Bergen vil jeg tro at du har opptil flere fiberleverandører - f.eks. Altibox - TV, Internett, IP-telefon, filmleie - alt på samme kabel. Har selv, og er veldig fornøyd med både hastigheter og stabilitet.

Har for øyeblikket 10Mbit opp og ned på internettdelen, og det er sjelden jeg får målinger under den hastigheten, faktisk. Mellom 11 og 12 Mbit både opp og ned er mer vanlig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...