Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

17 og 14 år, for stor aldersforskjell?


Gjest random

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med resten her, vent til hun blir 16. Om du skulle ha sex med henne før det er det vell kalt overgrep. Om du venter 2 år, er dette helt akseptabelt i samfunnet, i følge meg. forskjellen mellom 17 og 14, er mye større enn 19 og 16, og den forskjellen blir mye mindre jo eldre dere blir.

 

Det er min oppfattelse.

Lenke til kommentar

Pedofili omfatter at godt voksene blir seksuelt tiltrukket av barn som ikke ennå har nådd puberteten helt. Denne jenta har nok trolig kommer inn i puberteten for en stund siden.

 

Men jeg synes uansett det er for stor aldersforskjell når man er så ung. Mest sansynelig vil nok forholdet ta slutt etter hvert. Det er nesten uungåelig på den alderen. Man forandrer seg mye i ungdomstida og plutselig finner dere ut at dere ikke passer så godt sammen.

 

Jeg oppfordrer ikke til noen som helst. Jeg sier ikke at det er direkte galt. Ekspirimenter litt og se om det er verdt det. Men jeg råder deg til å heller finne noen på din egen alder. Det finnes utrolig mange andre. Jeg kan love deg at det ikke bare finnes en av "den rette" for en hver person, men sikkert tusenvis.

Lenke til kommentar

Mest sansynelig vil nok forholdet ta slutt etter hvert.

 

Er dette relevant?

 

For øvrig enig.

Ja, er det relevant. Han spør hva vi synes om den aldersforskjellen han har oppgitt.

 

Jeg bestemte meg for å skrive min mening, og i tillegg, for å krydre litt på det, la jeg til det faktumet der. Det er faktisk fakta, statistisk sett og det er normalt (På grunn av utviklingen i puberteten. Vi forandrer oss fort stadig i den perioden. Plutselig har vi et helt annet syn på ting). De fleste forhold i ungdomstida tar slutt en eller annen gang, og som regel etter ikke så lang tid (Definisjonen av lang tid og kort tid angående forhold er selvfølgelig induviduelt, men du skjønner sikkert).

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Mest sansynelig vil nok forholdet ta slutt etter hvert.

 

Er dette relevant?

 

For øvrig enig.

Ja, er det relevant. Han spør hva vi synes om den aldersforskjellen han har oppgitt.

 

Jeg bestemte meg for å skrive min mening, og i tillegg, for å krydre litt på det, la jeg til det faktumet der. Det er faktisk fakta, statistisk sett og det er normalt (På grunn av utviklingen i puberteten. Vi forandrer oss fort stadig i den perioden. Plutselig har vi et helt annet syn på ting). De fleste forhold i ungdomstida tar slutt en eller annen gang, og som regel etter ikke så lang tid (Definisjonen av lang tid og kort tid angående forhold er selvfølgelig induviduelt, men du skjønner sikkert).

 

Hva er krydderet? Javel, forholdet kan ta slutt og vil ta slutt etter all sannsynlighet, akkurat som alle andre forhold folk til stadighet inngår og oppløser. Hva slags betydning har det for aldersforholdet? Er det du prøver å si at den mindreårige fort kan ombestemme seg og gå til rettssak? Det er jo tenkbart men ikke så sannsynlig...

Lenke til kommentar

Hva er krydderet? Javel, forholdet kan ta slutt og vil ta slutt etter all sannsynlighet, akkurat som alle andre forhold folk til stadighet inngår og oppløser. Hva slags betydning har det for aldersforholdet? Er det du prøver å si at den mindreårige fort kan ombestemme seg og gå til rettssak? Det er jo tenkbart men ikke så sannsynlig...

Ungdommer er i en periode i livet hvor man forandrer seg mye, på kortere tid enn alle andre utviklingsperioder i livet. Man synes det om det og ditt om datt, men plutselig så bytter man mening. I løpet av alle de forskjellige årene i ungdomstida har man som regel forskjellige behov sosialt sett, hva man forventer og er villig til å gi i et forhold, seksuelle tanker og fantasi, osv.

 

Det er dette jeg mener. Det er mye større sjanse for at et forhold tar slutt i ungdomstida selv om du har funnet en du passer sammen med akkurat nå, enn at et godt forhold tar slutt i voksenlivet, selv om det fortsatt skjer ofte da også.

 

Jeg feilformulerte kanskje den setningen i det første innlegget mitt. Det jeg egentlig mente er at når aldersforskjellen er 3 år midt inni ungdomstida, DA vil forholdet mest sansyneligvis ta slutt uansett. Da snakker jeg om dette med forskjellige behov og rask utvikling igjen. ;)

Lenke til kommentar

Hva er krydderet? Javel, forholdet kan ta slutt og vil ta slutt etter all sannsynlighet, akkurat som alle andre forhold folk til stadighet inngår og oppløser. Hva slags betydning har det for aldersforholdet? Er det du prøver å si at den mindreårige fort kan ombestemme seg og gå til rettssak? Det er jo tenkbart men ikke så sannsynlig...

Ungdommer er i en periode i livet hvor man forandrer seg mye, på kortere tid enn alle andre utviklingsperioder i livet. Man synes det om det og ditt om datt, men plutselig så bytter man mening. I løpet av alle de forskjellige årene i ungdomstida har man som regel forskjellige behov sosialt sett, hva man forventer og er villig til å gi i et forhold, seksuelle tanker og fantasi, osv.

 

Det er dette jeg mener. Det er mye større sjanse for at et forhold tar slutt i ungdomstida selv om du har funnet en du passer sammen med akkurat nå, enn at et godt forhold tar slutt i voksenlivet, selv om det fortsatt skjer ofte da også.

 

Jeg feilformulerte kanskje den setningen i det første innlegget mitt. Det jeg egentlig mente er at når aldersforskjellen er 3 år midt inni ungdomstida, DA vil forholdet mest sansyneligvis ta slutt uansett. Da snakker jeg om dette med forskjellige behov og rask utvikling igjen. ;)

 

Javel. Forholdet tar slutt men hva så?

Lenke til kommentar

Litt drøyt er det fortsatt, selvom det er nærmere 2 år enn 3 års forskjell.

 

Vil nok også ødelegge litt for dere begge i så ung alder, man har ikke godt av å binde seg for altfor tidlig. Sier ikke det at dere kommer til å være sammen for alltid, men når du forelsker deg i en såpass mye yngre jente og hun forelsker seg i deg, så har det nok ikke vært mye forelsker fra begges sider tidligere, regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...