Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinners Facebook-profilbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er en selvtillitsgreie som jenter skriver mest for å få samme melding tilbake egentlig. Etter å ha sett litt på facebook er det mye som tyder på at det forekommer mer hos jenter med lav selvtillit. Hos "de pene jentene" er det ikke noen kommentarer på utseende, om ikke noen gutter har skrevet "nice!" el. På "stygge jenter" har alle vennindene hennes skrevet noe ala hva du skrev. Og hos jenter i starten av tenårene er det helt ekstremt! Dette fant jeg under profilbildet til lillesøsteren min, som er en typisk 13-14 årig jente hvor mitt inntrykk er at de fleste sliter med selvtilliten (skal sies at hun er pen da :) ):

 

Flere jenter gjør dette til langt ut i tyveårene.

Lenke til kommentar

Har selv bilde av meg å min bestevenninne på face,men det er ene og alene for atte

ho har ALDRI å jeg mener ALDRI så lenge jeg har kjent henne (Kjent henne siden bleiealder)

likt å være på noe slags bilde,også plutselig kom ho her å sa, nå tar vi bilder av oss å legger som profil bilde :D

Seff blei jeg kjempe glad,også blei vi ganske fornøyde med bilde også samtidig..

Men ene og alene for atte vi endelig kunne ta ett bilde sammen som jeg i tillegg har fått

inn i albumet mitt som (Mitt første bilde med Bestisen min)

Lenke til kommentar

Hva mente du med eksemplet ditt?

 

At jenter med lav selvtillit får tilbakemeldinger av bildene sine. Mens jenter med høy selvtillit ikke får tilbakemeldinger fra andre, med mindre en gutt starter???

 

Er interressert i å vite mer om det.

 

 

Ja, det jeg mener. "Stygge jenter" gir hverandre komplimenter, typ klø min rygg og jeg klør din. Grunnen til det er jo å fremstå lekrere enn man er; et av mange virkemidler som er nevnt i denne tråden allerede. Pene jenter vet de er pene, så de har ikke behov for samme backup fra venninder. Det er bare gutter som er "dumme" nok til å foredle selvbildet deres enda mer ved å skrive "Nice!" el.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...