Gå til innhold

Remote desktop og videoytelse


joartho

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mulig jeg er på helt feil forumkategori her nå, men er ikke helt sikker på hvor dette hører hjemme. Samtidig har jeg ikke de beste kunnskapene rundt dette, så mulig det kommer en del "dumme" spørsmål nå. Jeg spør på vegne av jobben min, så dette er ikke noe jeg skal bruke privat (derfor trenger ikke pris nøvendigvis være en hindring).

 

Finnes det en nettjeneste el. som tilbyr en form for remote desktop med høy videoytelse? Det vil være behov for at kunden kan logge seg inn gjennom nettleseren (pga. brukervennlighet) og navigere i et program som kjører på vår PC, uten at bildet på kundens skjerm hakker (ved normal husholdningshastighet på bredbånd fra kundens side).

 

Vi utforsker et nytt område og har funnet en spennende løsning i form av et program som gjør bortimot alt vi ønsker, bortsett fra at det ikke er webbasert. Derfor lurer vi på om det er noen mulighet for å gjøre programvaren tilgjengelig på vår egen maskin, og la kunden logge seg inn via nettleseren og få tilgang på den måten. Ytelsen må være på et slikt nivå at kunden kunne sett en video (ikke HD) fra vår maskin med bortimot null hakking.

 

Er dette utopi, eller kommer en langt med høy opplastingshastighet fra vår side?

 

PS: Ideene våre er på et tidlig stadie, så på nåværende tidspunkt ønsker vi å vite OM det lar seg gjøre, fremfor å få spørsmål om HVORFOR vi vil gjøre det på den måten ;)

 

PPS: Flytt gjerne tråden til et annet forum om jeg har bommet helt.

Endret av Fuggplugg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk for tipset AvidGamer, men dette virker å være en rein streamtjeneste utelukkende for video.

 

Vi ønsker at kunden skal kunne logge seg inn på en maskin vi disponerer, og kjøre et fullverdig PC-program, uten at bildet hakker på kundens skjerm. Derfor dro jeg inn dette med video, da ytelsen må være på et slikt nivå at kunden i teorien kunne fyrt opp windows media player på vår maskin, og sett videoen på sin maskin gjennom nettleseren, uten hakking. Eller foreksempel navigere i google earth på vår maskin, uten at bildet hakker på kundens skjerm (bare eksempler, ikke reelle scenarioer, men lignende).

 

Jeg har sett litt på LogMeIn nå, og kanskje det kan være en løsning, men må undersøke litt mer først.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke testet den jeg gav deg link til, men jeg LESTE. Virker som den kan også stream video, ikke bare live via webcam.

 

Streaming Video Features

 

- Stream video and audio live from your PC

- View video streams from any web browser using the Flash plugin or Windows Media Player

- Host any number of pre-recorded video files

- Stream videos in from any file format

- Stream video or jpg images from your webcam

- Display alternate banners with a custom link URL to promote your company or generate advertising income*

- Pre-record broadcasts with Debut Video Recorder

 

 

BroadCam is an easy to use video streamer designed to broadcast live video using a webcam (or other camera) and microphone. It will also stream most pre-recorded video files in formats such as a DivX avi files, Windows asf and wmv files, or cam-corder DV video file

 

 

Leser du litt HER. Så ser du eksemple på en webside, der ser du en funksjon å "steam video".

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Skal se litt nærmere på tipset ditt når jeg har bedre tid. Takk for at du har tatt deg tid til å undersøke!

 

Men sånn umiddelbart så virker det ikke å være helt hva vi er på utkikk etter. Hovedpenget er at kunden skal kunne styre et program som kjører på vår maskin, fra sin egen maskin gjennom nettleseren, uten at bildet hakker. Som om jeg kunne logget meg inn på din datamaskin gjennom nettleseren min, og styre la oss si Google Earth, Picasa, Photoshop (eller softwaren vi skal bruke til vårt bruk) som kjører på din maskin. Men skal som sagt se nærmere på tipset ditt når jeg har litt bedre tid og se om det er mer enn en vanlig streamtjeneste. Takker igjen.

Endret av Fuggplugg
Lenke til kommentar

Skal se litt nærmere på tipset ditt når jeg har bedre tid. Takk for at du har tatt deg tid til å undersøke!

 

Men sånn umiddelbart så virker det ikke å være helt hva vi er på utkikk etter. Hovedpenget er at kunden skal kunne styre et program som kjører på vår maskin, fra sin egen maskin gjennom nettleseren, uten at bildet hakker. Som om jeg kunne logget meg inn på din datamaskin gjennom nettleseren min, og styre la oss si Google Earth, Picasa, Photoshop (eller softwaren vi skal bruke til vårt bruk) som kjører på din maskin. Men skal som sagt se nærmere på tipset ditt når jeg har litt bedre tid og se om det er mer enn en vanlig streamtjeneste. Takker igjen.

 

Okay, men det er et problem. Slike remote desktop, Teamviewer, LogMeIn, Citrix osv osv benytter TCP. Dette er IKKE et protocol godt egnet for video overføring/streaming, du vil 99% oppleve hakking og drops.

 

Du må benytte UDP, ergo streaming programmer. Eller sette opp et Share, der video filene ligger så kan personen kjøre disse med VLC player som har streaming funksjon.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...