Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ClarkConnect


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ass alex100.. topic starter nr. 1!

 

Clark Connect er et "install and forget" typ OS.

Du installerer, velger hva du vil at serverens oppgaver skal være osv, og stuer den bort i et hjørne:)

Deretter konfigurerer du resten fra en nettleser.

www.clarkconnect.org tror jeg.

Fungerer ypperlig, og når du har installert det kan du få et domene ala alex.clarkpro.org eller hva det er. Denne blir routet til clark connect boksen din:)

Ganske handy:)

Lenke til kommentar

...som inneholder ftp, http, mail, shell, windows-filserver(samba) ++ ....

ClarkConnect er med andre ord genialt på hjemmeserveren :D

 

Yepp, dette går igjenom en slik boks som jeg har brannvegg, router, web og e-postserver samt filtjener for windows.

Svært stabil selv om min boks driver og dør på seg pga en hardisk som er ferd med og kvelde.

Lenke til kommentar

kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch.

 

kan jeg koble den slik?

ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.??

 

jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel).

Lenke til kommentar
kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch.

 

kan jeg koble den slik?

ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.??

 

jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel).

 

Den må stå mellom ADSL boksen og switchen. Ikke som du spør. Den er en en selvstending router med NAT og minimum to nettkort.

Lenke til kommentar
kan den stå som en vanlig maskin i nettverket eller er det nødvendig å koble den ADSL routeren -> MASKINEN -> Switch.

 

kan jeg koble den slik?

ADSL Routeren -> Switch -> PC1, PC2, SERVER, PC3 osv.??

 

jeg kommer til å bruke den som Fildelingsserver (for Windows maskiner), FTP Server, Web server, Printerserver og som CC maskin som dirigerer domene alex.clarkconnect.org (eksempel).

 

Den må stå mellom ADSL boksen og switchen. Ikke som du spør. Den er en en selvstending router med NAT og minimum to nettkort.

Den trenger det når du ikke skal bruke den som router...

Lenke til kommentar
Absolutt ikke nødvendig å ha to nettverkskort i den maskina, hvis den ikke skal brukes som gateway/router/firewall.

 

Som en server for WWW, FTP, mail etc vil den fungre fint med kun ett kort.

 

mener du at jeg kan koble den slik?

 

ADSL router -> Switch -> PC1,PC2, Clarkconnect Serveren, PC3 osv??

Lenke til kommentar

kan den bare kjøres på linux?

 

Det er et helt OS basert på Redhat med tilpassninger for og lage det enkelt og innstallere og drifte.

 

så jeg booter bare opp med CC cden og formaterer og oppretter partisjoner med installasjonsprogrammet? er det enkelt å legge inn?

 

jeg må vel slette alle windows partisjoner. gjør installasjons programmet det?

Lenke til kommentar

så jeg booter bare opp med CC cden og formaterer og oppretter partisjoner med installasjonsprogrammet? er det enkelt å legge inn?

 

jeg må vel slette alle windows partisjoner. gjør installasjons programmet det?

 

Ja, den fikser det selv med mindre du ønsker og gjøre det anderledes.

Den er enkel og sette opp men alt slikt krever noe lesing og litt selvstudium hvis du ikke har erfaring med linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...