Gå til innhold

Kjøp på nett, angre, levere i lokal butikk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hos Elkjøp kan man handle produkter på nett, og levere inn på den lokale Elkjøp butikken, hvis man angrer. De har da 30 dagers angrefrist. Expert har også 30 dagers angrefrist, men jeg finner ikke noe informasjon på nettsiden om jeg kan levere inn produktet i min lokale Expert butikk. Noen som vet hvordan dette fungerer hos Expert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ingenting om Elkjøps spesifikke rutiner, men i utgangspunktet - basert på hvordan slike ting fungerer hos andre bedrifter som selger både på nett og i butikker så vil jeg tro at dette ikke blir godtatt. Nettsalget drives som regel ganske separat fra de individuelle butikkene. De opererer vel også noen ganger med forskjellige priser i nettbutikken som i de fysiske butikkene.

 

Jeg ville minimum ringt dem før du brukte noe tid på å kjøre til butikken ihvertfall, for ellers blir det fort en bomtur i så fall.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg kan ingenting om Elkjøps spesifikke rutiner, men i utgangspunktet - basert på hvordan slike ting fungerer hos andre bedrifter som selger både på nett og i butikker så vil jeg tro at dette ikke blir godtatt. Nettsalget drives som regel ganske separat fra de individuelle butikkene. De opererer vel også noen ganger med forskjellige priser i nettbutikken som i de fysiske butikkene.

 

Jeg ville minimum ringt dem før du brukte noe tid på å kjøre til butikken ihvertfall, for ellers blir det fort en bomtur i så fall.

 

-Stigma

Enig med Stigma der, dette er vanlig praksis

Lenke til kommentar

Servicemedarbeiderne på Elkjøp har full mulighet til å kreditere en vare kjøpt på nettbutikken. Så lenge du ikke ødelegger varen i mellomtiden eller venter til returfristen går ut ser jeg heller ingen grunn til at de ikke skulle ønske å gjøre det. Du er safe.

 

edit: unntaket er mobiltelefoner - disse har du kun vanlig 14 dagers angrefrist på ved netthandel, og om de godkjenner retur på slikt i butikken skjer det stort sett bare på goodwill. Har du kjøpt mobil uten binding og ikke brutt forsegling er oddsene imidlertid gode spør du meg.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...