Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettside husker meg - hvordan få den til å glemme?


Anbefalte innlegg

En bestemt nettside husker meg når jeg bruker den (penget er at siden er gratis i bruk den første timen - deretter ikke). Jeg har slettet browsing history i Internet Explorer, men det hjelper ikke. Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt.

 

Har siden lagt igjen en cookie eller lignende på laptopen min som jeg ikke får slettet? Hvor ligger den i så fall, tror dere - og kan jeg slette den manuelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bestemt nettside husker meg når jeg bruker den (penget er at siden er gratis i bruk den første timen - deretter ikke). Jeg har slettet browsing history i Internet Explorer, men det hjelper ikke. Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt.

 

Har siden lagt igjen en cookie eller lignende på laptopen min som jeg ikke får slettet? Hvor ligger den i så fall, tror dere - og kan jeg slette den manuelt?

Ganske sikkert en cookie. Har du prøvd en annen browser? Kjører du firefox eller opera I private browsing slettes cookies med en gang du lukker siden. Finnes sikkert tricks for å slettes cookies I IE men jeg kan dem ikke.

 

En ting til: hvis siden bruker Flash kan det tenkes at den bruker Flash cookies til å tracke deg. Google "remove flash cookies" for å fikse det.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips.

 

Jeg slettet flash cookies, men gjenkjennes fortsatt på nettsiden. Og med gjenkjennes mener jeg at siden ikke gir meg tilgang gratis - fordi jeg allerede har brukt den mer enn én time. Planen min er - djevelsk nok - å finne og slette cookien som siden antakeligvis har lagt igjen på PCen min, slik at jeg får en ny gratis time med bruk!

Lenke til kommentar

Det er mulig nettsiden logger IP-adressen din og dermed ikke gir deg tilgang. Dette er noe de lagrer på serveren og ikke noe du får gjort noe med.

 

Har du prøvd med andre nettlesere? Hvis de heller ikke fungerer så vet du at det er "problemet".

Nå er jeg ingen ekspert på dette, men jeg tror jeg har dynamisk IP. Hvordan får man blokket dette? Vil ikke IP-adressen min være forskjellig på forskjellige tidspunkter?

Lenke til kommentar

Jeg har også forsøkt å koble meg til et annet trådløst nettverk, men siden husker meg fortsatt.

Ut i fra det du skriver over så er det neppe IP som gjør at nettsiden husker deg.

Du har helt rett. Jeg forsøkte med proxy, men uten hell. Da er vi vel tilbake til cookie-teorien. Jeg har slettet alt på vanlig måte gjennom IE (all browsing history), samt slettet flash cookies, men altså uten å komme noen vei.

Lenke til kommentar

Tror det som har skjedd her er at trådstarter har fått cookien på pcen som gjenkjenner han, i tillegg til at nettsiden også registrer IP-adressen. Deretter koblet han seg til et annet trådløst nettverk mens cookien fortsatt var på pcen, og da har nettsiden stengt ute IP-en til det andre trådløse nettverket også.

Protip: Slett cookies, så bytt ekstern IP-adresse så skal du få tilgang igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...