Gå til innhold

Infoskjerm prosjekt. betaling!


Anbefalte innlegg

Jeg har et infoskjerm prosjekt! (dette blir en rotete post... beklager :( )

 

Jeg har en ide, som jeg vil sette ut i live, men har ikke så voldsomt god kontroll på programmering/gjennomføringen av prosjektet.

 

Først og fremst. Jeg er med i en organiasjon som organiserer en kystkultur messe kalt Kanaldagane. (www.kanaldagane.no). Her oppdaterer jeg og drifter nettsiden (wordpress).

 

Jeg fikk en oppgave frem til neste år, og det var å bli kvitt papirprogram som blir hengt opp. Jeg sa at en skjerm på utsiden, og en på innsiden kunne vise programmet. Og vel å bra, det ble prosjektet mitt.

 

Jeg vil ikke begrense det til kulturprogrammet. Jeg vil vise bilder, nyheter, filmer osv! Og viktigest av alt; styre alt fra en admin nettside.

 

Derfor ønsker jeg meg et web-basert infoskjerm system, for flere skjermer. Skjermene skal kunne være i forskjellige størrelser/oppløsning, og info-delen skal vises i en browser.

 

Ser for meg et slags templatebasert CMS (ala wordpress), der man "lager" skjermer. Setter opp template på skjermene. Templatene bestemmer utscene, hvor og hvilket innhold som skal vises, som alt blir hentet fra databasen.

 

Eks: skjerm1 har template1. Template1 har en logo i toppen, en 2 kolloners body med bildeslideshow på ene siden, og news fra kategorien "Nyheter" på andre siden. I bunn ruller en RSS feed fra lokalavisen.

 

Skjerm2 kjører template2. Template 2 viser en logo i toppen, men har en body med bare bilder i slideshow.

 

Skjerm3 kjører template3. Template 3 er lik template1, bare isteden for å ha news fra kategorien nyheter, så viser den news fra kategorien "Program".

 

Skjerm4 kjører template4. Template 4 er en skjerm som viser klokkeslett og dato i toppen, hvilken del av programet som går nå, og hvor (scene1, hus, kai ...) og hva som er neste i programmet. i tillegg er programmet vist i sinn helhet under.

 

PCene knyttet til skjermene ute, viser forskjellige nettsider, desse blir laget når du oppretter infoskjermen i admin panelet. http://intranett/info/skjerm/kontor1, http://intranett/info/skjerm/butikkvindu, http://intranett/info/skjerm/scene feks.

 

Dette er opp til de som vil hjelpe til å lage dette å designe. Jeg bare ønsker :)

 

Håper noen tar kontakt, som kan utføre programmering og design! Utveksling av kontaktinformasjon skjer på PM :-)

 

Pris diskuteres på mail/telefon.

 

mvh

Tormod Hope

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

omnivex leverer slik programvare du er ute etter.

http://www.omnivex.com/

 

Dvs, ikke akkurat det du vil ha.

Det du trenger er en klient PC koblet til hver skjerm som motar oppdateringer fra en server (director).

Skjermene kan inneholde hva man vil, bilder, video, klokke, regneark, og også fames til nettsider slik at du på en måte kan oppdatere via web slik du beskriver.

 

Dette systemet ble kjørt på min gamle arbeidsplass, funket ganske greit. Men tror det koster litt.

Lenke til kommentar

omnivex leverer slik programvare du er ute etter.

http://www.omnivex.com/

 

Dvs, ikke akkurat det du vil ha.

Det du trenger er en klient PC koblet til hver skjerm som motar oppdateringer fra en server (director).

Skjermene kan inneholde hva man vil, bilder, video, klokke, regneark, og også fames til nettsider slik at du på en måte kan oppdatere via web slik du beskriver.

 

Dette systemet ble kjørt på min gamle arbeidsplass, funket ganske greit. Men tror det koster litt.

 

Ja, det er greit å vise nettsider i frames på Omnivex. Vi bruker omnivex der jeg jobber også, men det er ikke det jeg er ute etter. Jeg ønsker en tilnermet lik 100% php+mysql, eller i neste prioritet asp.net+sql... Sånn at ALT kan endres i nettleser..

 

Det må kunne kjøres i et nettverk uten tilgang på internett. (har sett infoskjermen.no som leverer MYE av det jeg ønsker. Men det er fortsatt mangler der, bla kjøres lokalt)

 

Grunnen til php+mysql (eller aps.net....) er egentlig fordi det er flere som seinere kan jobbe med å lage templates, hjelpe meg med endringer og tilleggsprodukter osv. Jeg håpte en gang på at det kunne oppståt et stort opensource prosjekt. Men jeg finner ingen pr dags dato :(

 

Jeg driver å lærer meg med html, php og mysql. Skal seinere kunne lage sånne ting som dette når jeg ønsker, men finner ikke helt tiden til det.

 

Jeg begynte i går å leite etter wordpress templates som kan brukes. Jeg tror jeg er nærmere en løsning der. Ved å bruke hver enkelt skjerm som sin egen kategori..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

xibo er gratis php/mysql system som har alt det du ønsker, men ikke særlig pene de themes som følger med.

Flere zoner med skjermer som du kan lage inviduelle layouts/innhold til.

 

Men oppsettet som du beskriver burde ikke ta så mange dagene lage fra grunnen for eget produkt heller.

Hoveddelene for redigering etc er tilgjengelig fra gratis plugins/moduler.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...