Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser!


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt med en helt splitter ny Acer Aspire 5741G, og siden dag 1 (har hatt den i 1. mnd) har den fryst seg totalt. Dette er noe jeg og IT-konsulenten på skolen min aldri har opplevd før, ingenting fungerer, og jeg må bare slå den av og på igjen ved å holde nede POWER-knappen for at noe skal skje. Skjermen fryser, men det viser at maskinen fortsatt jobber.. (ved lyskoden).

 

Dette skjer enten med en gang jeg slår på PCen eller 5-10 minutt etterpå, og det var en periode på 1-2 uker jeg ikke hadde dette problemet, men nå har det oppstått igjen. Jeg forstår ingenting, jeg har ikke lastet ned noe galt eller behandlet den stygt.

 

Vi gikk inn på error listen og så dette:

 

CRITICAL ERRORS:

KERNEL-POWER ID 41 Task Category (63)

 

IT læreren min trodde dette var hovedproblemet

 

Noen innspill til hva jeg kan gjøre? (har allerede oppdatert alle driverene til max.)

 

Takk for all hjelp!!!

-Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

mener å ha sett en tilsvarende error "sak" på min gamle laptop.

 

eg fant egentlig aldrig helt ut av problemet men mener cmos\bios som var ødelagt.

 

startet med en usb-penn som kortsluttet maskinen, etter det tok det ufattelig lang tid å komme seg inn i os. så kom eg bare inn i bios og til slutt ikkje den heller.

 

eg gjorde noen førsøk på å flashe bios i nød-gjennoppretting av bios men fikk dette aldrig til grunnet gammel type.

 

vet ikkje om du har prøft å resettet hovedkortet ved å kortslutte to kontakter på hk, ligger mest sansynlig under rambrikkene. 2 små kretser.

 

aner ikkje om dette er til noe som helst hjelp, men du har fortsatt garanti på masknen din..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Min er også sånn, har vært hos Acer flere ganger med den, men de skjønner ikke feilen, virker som de bare slår den på og ser om alt funker, og slår den kjapt av. Min fryser etter varierende anrall minutter, men gjerne ikke de første 5 minuttene.

De har byttet skjermkort 2 ganger, dette hjalp ikke.

Lenke til kommentar

KERNEL-POWER ID 41 Task Category (63) i eventloggen forteller dere kun at maskinen "har hatt" en hard resett (forårsaket av deg ved å holde off knappen inne).

Det er ikke "feilen". Feilen (frysing) skjer føre denne event 41 og er antagelig forårsaket av en applikasjon eller driver installert.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...