Gå til innhold

Billån, hva slags banker bruker dere?


Wishmaster1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til nå har eg ingenting å klage på. Efakturaene kommer inn i nettbanken i god tid og disse blir registrert som betalt. Restlånet står på hver faktura. Greit å følge med. Grei rente med relativt liten egenkapital.

 

Om eg skal sette fingen på noe må det vel være at forhandleren klarte å skaffe en bedre avtale med de enn eg klarte pr telefon, og at de til tider sender ut papirfaktura selv om eg får den som efaktura også. :)

Lenke til kommentar

Jeg er 55 år og har aldri hatt billån. Kjøper ikke bil før jeg har penger nok. Men så har jeg heller ikke hatt de råeste bilene da.

 

Resultatet av min gjerrighet er at nå har jeg penger nok til å kjøpe 7 nye eksemplarer av den bilen jeg har nå. Så kan man jo vurdere om det er noe å hige etter.

Lenke til kommentar

Selv har jeg Elcon (som egentlig er en del av Santander). Grei rente, og greie å ha med å gjøre.

 

Likevel er det vel smartest å bake bilen inn i et evnt. huslån?

 

Tja, det beste er å ha lån til bil med sikkerhet i bolig slik at renta blir deretter. Men, det er en lur ide å ha det som et separat lån med 3/5/7 års nedbetalingstid slik at lånet blir fullt nedbetalt når du kvitter deg med bilen. (Hvis ikke vil gjelden bare stige over tid).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg Elcon (som egentlig er en del av Santander). Grei rente, og greie å ha med å gjøre.

 

Likevel er det vel smartest å bake bilen inn i et evnt. huslån?

 

Tja, det beste er å ha lån til bil med sikkerhet i bolig slik at renta blir deretter. Men, det er en lur ide å ha det som et separat lån med 3/5/7 års nedbetalingstid slik at lånet blir fullt nedbetalt når du kvitter deg med bilen. (Hvis ikke vil gjelden bare stige over tid).

 

 

Enig med deg at det for mange er best å ha billånet separat slik at nedbetalingstiden står i forhold til levetiden/eietiden på bilen. Vedr. billån så er Elcon grei nok men oftest på helt kurante biler og kunder (A4 kunder og biler). Fant en litt spesiell bil på BestTilbud.no og søkte billån der også i tilleg hos Elcon. Fikk ja kun hos BestTilbud.no.

Så ikke dumt å prøve flere steder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...