Gå til innhold

Hmmmm.... Hva er katode? :-D


Anbefalte innlegg

Hva er en KATODE?! Jeg leser det overalt i forumet...?! :roll:

Kan noen opplyse en stakkars nybegynner? Forresten... hva kan jeg gjøre med mitt Aopen-kabinett (Modell HQ-08..) ? har lyst å modde det! Noen ideer? (Ta hensyn til at jeg ikke har moddet før :-P)

-

Aopen HQ-08 ------>>> http://www.aopen.com/products/housing/imag...ages/hq08_b.jpg

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iogmed at du var nybegynner så tenkte jeg at man kunne skrive litt her om i tilfelle det er litt vanskelig å følge linker :p

Katode er lysrør som en putter i kabinettet (ofte bak pleksi-glass vegger), slik at de lyser mye og stygt (min mening) og gjør at en ikke får sove om natten. Får vel endel hissige case-moddere på nakken nå, men det er nå min mening...

 

 

schwin

Lenke til kommentar

Forskjellen er at katoder er mye tynnere. Men lyser like bra (bedre?) Tror kanskje også neon lys avgir en smule varme (Noen som vet mer?) Jeg begynnte selv med et a open hq08. Første jeg gjor var å lage vidu i litt fansy form. Heiv på plexi og kjøte et neon lys (blått). Dette kosta 329,- på obs mariero her i Stavanger. (De fikk delene sine fra 3dfxcool btw) Svindyrt.. Så lagte jeg til med mer/større vifter og småting. Neonlyset gjor jobben, men jeg bestemmte meg for katoder pga de tar mindre plass i kabinettet, og dette gjør at det ser finere ut etter min mening. Har nå hatt x antall katode sett, og x antall kabinetter. Katoder er nok best, mener jeg...

Marzo

Lenke til kommentar

Du kan lage hull i side døra, bøye noen fester så du ikke trenger å skyve på hele døra. Lage vindu i toppen, skjære ut hull nede der det er gitter til 80mm vifte. Skjære vekk unødvendig metall ved psu så du får mer plass til kabler. Faktisk masse du kan gjøre med dette kabinettet.

 

Har flere tips bare kontakt meg på mail eller privat melding.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...