Gå til innhold

barton xp2500@xp3200 med BOXED vifta?


fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har vært heldig med XP2500+ versjonen, kan du klare mye med boxed vitfa. Min kjørte 2,3Ghz uten å stille opp Vcore, noe som betyr at du kunne gjort det samme med boxed-vifta. Om du tar av ribba og sjekker steppingen (Diverse tall og siffer på cpu'en) så kan vi få et innblikk om hvordan den klokker..

Lenke til kommentar
Hvis du har vært heldig med XP2500+ versjonen, kan du klare mye med boxed vitfa. Min kjørte 2,3Ghz uten å stille opp Vcore, noe som betyr at du kunne gjort det samme med boxed-vifta. Om du tar av ribba og sjekker steppingen (Diverse tall og siffer på cpu'en) så kan vi få et innblikk om hvordan den klokker..

 

Får krysse fingrene da,sitter å venter på beskjed fra komplett om at den er på vei :-)

 

Litt kort tenkt av meg,kjøpte jo pc3200 twinmos med winbond p.g.a muligheten til overklokking,men man lærer så lenge man lever :-)

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å klokke prosessoren med boxed vifta. Høyeste FSB jeg klarer er ca 185. Klarer ikke å kjøre høyere FSB selv om jeg stiller ned Multipelen. Prosessoren kjører stabilt på 185 x 12 = ca 2,2 GHz. Begynner å få mistanke om at jeg har vært litt uheldig med prosessoren siden jeg ikke greier høyere FSB med lav multipel. Temperaturen forholdsvis lav på full load (litt under 50 grader). Minnet er TwinMos 3200 m Winbond og skal således ikke være flaskehalen. Forøvrig bråker boxed vifta en del. Skal for sikkerhets skyld skifte kjøleren med litt kraftigere saker.

 

Håper du er heldigere med prosessoren enn jeg var.

Lenke til kommentar

igjen tusen takk for svar...

 

Det jeg egentlig tenkte på var om boxed vifta var god nok til å kjøle ned en overklokket cpu, i tillegg til at jeg måtte sette opp v.core? Selv om vifta er elendig så har vel ikke dette en innvirkning på om cpu'en har dårlig klokke-egenskaper? eller?

Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt å klokke prosessoren med boxed vifta. Høyeste FSB jeg klarer er ca 185. Klarer ikke å kjøre høyere FSB selv om jeg stiller ned Multipelen. Prosessoren kjører stabilt på 185 x 12 = ca 2,2 GHz. Begynner å få mistanke om at jeg har vært litt uheldig med prosessoren siden jeg ikke greier høyere FSB med lav multipel. Temperaturen forholdsvis lav på full load (litt under 50 grader). Minnet er TwinMos 3200 m Winbond og skal således ikke være flaskehalen. Forøvrig bråker boxed vifta en del. Skal for sikkerhets skyld skifte kjøleren med litt kraftigere saker.

 

Håper du er heldigere med prosessoren enn jeg var.

Se litt her om du vil at 2500'en din skal yte max. Mange som har problemer med høy fsb med 2500+. Gjør den om til en 133Mhz bus prosessor, da vil du antagelig oppnå høyere fsb hastigheter!

Lenke til kommentar

Hva...? klokket du 2500+ med boxed vifta? Jeg kjøpte 2500+ boxed og tempen min ligger rundt 60-65 grader..... (166 fsb)

 

Har også en 2100+. Satt og spilte wc3 her om dagen, hadde også installert noen av de der softwareene pc alert el.no. Plutselig lukket spillet seg og pc alerten dukket om med en warning shutdown melding.... cpuen min var oppe i 74 grader.... fikk panikk, jeg undersøkte det der etter restart og fikk veldig høy temeratur bare i windows. 65-70 grader. Men senere så slo det meg at det kunne være støv som hadde lagt seg i ribben, 10 min senere fjernet jeg støvet, Når maskinen står uten noen prosesser så er temperaturen rundt 53-57 men når jeg spiller så ligger den rundt 65-68 grader..

Lenke til kommentar

Tja, nå var det vel ikke noen stor overklokking jeg gjorde med boxed-vifta. Den lave teperaturen er nok en kombinasjon av moderat hastighet og at kabinettet står åpent hele tiden. Har ingen kabinettvifter og gidder derfor ikke lukke det. Skal ha nytt kabinett med bedre lufting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...