Gå til innhold

Video-foredrag - Historisk granskning av Bibelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo gjenta igjen at Biblen er en bok sendt av Gud men Biblene som fins idag er KORRUPT, med andre ord ikke til å stole på.

Her er versene om Adam i Koranen

Dette blir jo direkte feil... prøver du å si at din religion er mer sann enn min? Du har jo ingen beviser for at din gud eksisterer! Ei heller at noen bøker er sendt av guden din.

nei så barnslig

Beviser? se rundt deg ! hvem skapte alle materialene vi bruker idag? , hvem skapte mat , vann ? himmel?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

nei så barnslig

Beviser? se rundt deg ! hvem skapte alle materialene vi bruker idag? , hvem skapte mat , vann ? himmel?

Mener du at gudene skapte universet? Det er det ingen beviser for. Hvorfor må det være skapt? Det er ingen beviser eller forskning som tyder på at universet er skapt.

 

Dette er noe du har bestemt deg for uten rot i virkeligheten. Tror du din gud skapte alt? Hahhhahah! Faen så naiv du er.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kan noen svare på dette?

 

8 Da hørte de Herren Gud som vandret i hagen i den svale kveldsvinden. Og Adam og hans hustru gjemte seg for ham mellom trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på Adam og sa til ham: «Hvor er du?»

Glemte gud at han var altvitedne et øyeblikk har eller kan vi si at dette er et bevis for at tankekapasiteten til de som formet disse mytene ikke var spesielt mye og skryte av?

Erkjenner vi at dette er en myte og i så fall hvor mange sider kan vi bla videre i bibelen før vi kommer til en del som dere kristne anser som troverdig?

 

Jeg kan jo gjenta igjen at Biblen er en bok sendt av Gud men Biblene som fins idag er KORRUPT, med andre ord ikke til å stole på.

Her er versene om Adam i Koranen

Men hvis han sendte bibelen, hvorfor passet han ikke på at den ikke ble korrupt?

Det kan jo ikke være noe han ønsker at hans beskjed til jorden skal korrupteres og missbrukes? Eller vil han kanskje det?

Lenke til kommentar

nei så barnslig

Beviser? se rundt deg ! hvem skapte alle materialene vi bruker idag? , hvem skapte mat , vann ? himmel?

 

Dette er primitive tanker. Vi vet hvordan verden rundt oss har blitt til nå, i motsetning til hva de gjorde når de oppfant gudene. Stoffene vår natur er laget av var en gang en del av stjerner. Prosesser på jorden har formet materien ytterligere. Vi bare behandler materien videre for å lage mat. Himmelen er lyset bøyd av vår egen atmosfære. Alt vårt dagslys kommer fra Solen. Månens lys er reflektert Sollys. Vår Sol er en stjerne blant milliarder av milliarder.

 

Det eneste stedet gudene kan oppholde seg nå, er før Big Bang. Men disse vil ikke være på noen måte lik de gudene vi har snakket om. Om det fantes guder, vesener med makt over universet, så ville de ha blitt til ved naturlige prosesser slik som oss. Om det fantes guder, så finnes de ikke i vårt univers. Om noen vil si at gudene er de naturlige prosessene som finnes i universet, så er det latterlig å kalle dem for guder.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

nei så barnslig

Beviser? se rundt deg ! hvem skapte alle materialene vi bruker idag? , hvem skapte mat , vann ? himmel?

Mener du at gudene skapte universet? Det er det ingen beviser for. Hvorfor må det være skapt? Det er ingen beviser eller forskning som tyder på at universet er skapt.

 

Dette er noe du har bestemt deg for uten rot i virkeligheten. Tror du din gud skapte alt? Hahhhahah! Faen så naiv du er.

Mener du at gudene

Nei GUD ,for Gud er EN!

skapte universet?

JA Gud skapte universet.

Det er det ingen beviser for.

Jo det er det! , det står i en bok som du aldri tør å åpne.

Hvorfor må det være skapt?

Gud som har svaret på det. Du skal testes. så skal du til det virklige livet , består du første testen havner du i et vakkert verden.

Tror du din gud skapte alt?

Jeg VET at vår Gud skapte alt ja.

Om Gud ønsker å skape noe sier Gud "BLI" så det blir. det er ikke værre enn det.

Hahhhahah!

Du ler av deg selv.

 

 

Faen så naiv du er.

Så det var jeg som var naiv , det får vi se etterhvert vtu.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Kan noen svare på dette?

 

8 Da hørte de Herren Gud som vandret i hagen i den svale kveldsvinden. Og Adam og hans hustru gjemte seg for ham mellom trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på Adam og sa til ham: «Hvor er du?»

Glemte gud at han var altvitedne et øyeblikk har eller kan vi si at dette er et bevis for at tankekapasiteten til de som formet disse mytene ikke var spesielt mye og skryte av?

Erkjenner vi at dette er en myte og i så fall hvor mange sider kan vi bla videre i bibelen før vi kommer til en del som dere kristne anser som troverdig?

 

Jeg kan jo gjenta igjen at Biblen er en bok sendt av Gud men Biblene som fins idag er KORRUPT, med andre ord ikke til å stole på.

Her er versene om Adam i Koranen

Helt feil!

 

For det første er bibelen (tanakh og NT) ikke en bok men en - svært kritikkverdig - samling tekster av høyst variabel kvalitet, hvor de fleste historier er resirkulert oppgulp fra tidligere mytologier, som igjen er resirkulert for annen, tredje og fjerde gang i mosebøker, krøniker etc, og av diverse profeter etter "same old shit, new wrapping-metoden"

 

For det andre ligger koranen fem århundrer etter i tid og har ennå ikke nådd den (pubertet) reformasjonsprosess biber'n har møtt - og dét med rette.

 

Det kan for ordens skyld tillegges at de guder disse religioner - ikke helt ublu - påberoper seg aldri har vært observert - men bare påstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen svare på dette?

 

8 Da hørte de Herren Gud som vandret i hagen i den svale kveldsvinden. Og Adam og hans hustru gjemte seg for ham mellom trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på Adam og sa til ham: «Hvor er du?»

Glemte gud at han var altvitedne et øyeblikk har eller kan vi si at dette er et bevis for at tankekapasiteten til de som formet disse mytene ikke var spesielt mye og skryte av?

Erkjenner vi at dette er en myte og i så fall hvor mange sider kan vi bla videre i bibelen før vi kommer til en del som dere kristne anser som troverdig?

 

Jeg kan jo gjenta igjen at Biblen er en bok sendt av Gud men Biblene som fins idag er KORRUPT, med andre ord ikke til å stole på.

Her er versene om Adam i Koranen

Helt feil!

 

For det første er bibelen (tanakh og NT) ikke en bok men en - svært kritikkverdig - samling tekster av høyst variabel kvalitet, hvor de fleste historier er resirkulert oppgulp fra tidligere mytologier, som igjen er resirkulert for annen, tredje og fjerde gang i mosebøker, krøniker etc, og av diverse profeter etter "same old shit, new wrapping-metoden"

 

For det andre ligger koranen fem århundrer etter i tid og har ennå ikke nådd den (pubertet) reformasjonsprosess biber'n har møtt - og dét med rette.

 

Det kan for ordens skyld tillegges at de guder disse religioner - ikke helt ublu - påberoper seg aldri har vært observert - men bare påstått.

Jeg skjønner hva du mener, Biblen er verdt mer enn Gull for meg , det er Koran også. men hvis du fikk med poenget mitt så er det sånn at folk har gjort et utrolig bra Jobb for å gjenopprette tapte biblen (orginalen). det store problemer her er at folk skrev forskjellige "versjoner" som motsier hverandre . DVS. IKKE Guds Direkte ord. det er et slags fortelling , men det er aldri som orginalen slik Gud sa orginalt. problemer er ikke bare det, men at motsigelsene i versonene som fin er kraftige.

 

Korannen er vår bok (vi som lever denne tiden nå) gjelde fra 1400 til verden går over. (Kun Gud som vet om denne datoen)

Det vil blri både tilgivelse og straff etter den dagen.

Frem til den dagen kan man når som helst forandre seg til å bli et godt & positivt menneske. , Gud er bamhjertlig.

 

ta en titt på dette for mer info.

http://www.youtube.com/watch?v=7OJaRHY7KIA&feature=fvsr

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Nå preker du bare en imams budskap. Koranen er like irrelevant som Bibelen, fordi det er en bok skrevet av mennesker, Islam er like usannsynlig og minst like uhyrlig som Kristendom i den form at den oppfordrer menneskene til å bedrive vold mot hverandre for de mest patetiske grunner.

 

Allah og Gud er begge totalt fraværende, det finnes ikke fnugg av beviser, det er ingen grunn til å tro noe annet enn at menneskene diktet opp alle de overnaturlige elementene. At noen har klart å hjernevaske deg til å "vite" at dette er sannheten, gir ikke den religion noen mer verdi. Du "vet" uten å ha noe som helst grunnlag, du kan ikke vite, du kan tro, men selv en slik tro er irrasjonell.

Lenke til kommentar

Nei GUD ,for Gud er EN!

Gudene er mange, og gudinnene like så. Din ynkelige gud er den svakeste av dem alle.

JA Gud skapte universet.

Det er mange ulike fortelleinger om hvilke guder som skapte universet, ikke bare din gud.

Jo det er det! , det står i en bok som du aldri tør å åpne.

Jeg snakker ikke om tulle-beviser som "ja men jeg tror på det, så derfor er det sant!". Jeg snakker om beviser som ikke kan bestrides. Det finnes nok av mennesker som har studert koranen hele livet, men ingen har noen sinne funnet beviser i den!

Gud som har svaret på det. Du skal testes. så skal du til det virklige livet , består du første testen havner du i et vakkert verden.

Jeg vil heller dø enn å tro på din gud. Dessuten, hvis det er muslimer der kan det umulig være et vakkert sted!

Jeg VET at vår Gud skapte alt ja.

Om Gud ønsker å skape noe sier Gud "BLI" så det blir. det er ikke værre enn det.

Feil, du tror. Ingen religiøse vet. Det eneste de kan er tro, for det er kun vitenskapen som skaffer sikker kunnskap. Islam skaper overtro for lettlurte idioter.

Så det var jeg som var naiv , det får vi se etterhvert vtu.

Det er du som tror at etter at du er død så får du belønningen. Fantastisk salgsargument... hvis du tar feil så har du kastet bort alt du har uten sjangse til å gå tilbake. Hahahahaa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei så barnslig

Beviser? se rundt deg ! hvem skapte alle materialene vi bruker idag?

Jeg overser helt det banale og svarer på spørsmålet som er burde gi deg resten:

Svaret er stjernene. Alle faste stoff har vært innom en stjerne. Jorden, månen, fjellet, vannet, ja alt er produsert av prosessene i en eller flere stjerner.

Du har ca 2% neandertalgener i deg dersom du ikke er ekte afrikaner, men det står det ikke noe i Koranen om... Det som derimot står der er at du ikke skal stille i tvil guden din. Du er et offer for tankekontroll og det i den grad at du ikke vil klare å se det selv.

Lenke til kommentar
men det står det ikke noe i Koranen om...

HAr du lest Koranen SELV? :) en utfordring til deg er å gjøre det selv. http://www.google.no/search?q=quran+online&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a

 

Det som derimot står der er at du ikke skal stille i tvil guden din. Du er et offer for tankekontroll og det i den grad at du ikke vil klare å se det selv.

Jeg trives med livet mye mer enn de som har hodepine av at folk blir muslimer osv... Jeg mener at dem taper på å prøve å hindre at andre for veiledelse av Gud. dem vil aldri få mer energi enn Gud til å motså det...

 

Jeg er velstålt av at jeg er en som tok imot og aksepterte Guds melding til menneskeheten.

Lenke til kommentar
men det står det ikke noe i Koranen om...

HAr du lest Koranen SELV? :) en utfordring til deg er å gjøre det selv. http://www.google.no...lient=firefox-a

 

Det som derimot står der er at du ikke skal stille i tvil guden din. Du er et offer for tankekontroll og det i den grad at du ikke vil klare å se det selv.

Jeg trives med livet mye mer enn de som har hodepine av at folk blir muslimer osv... Jeg mener at dem taper på å prøve å hindre at andre for veiledelse av Gud. dem vil aldri få mer energi enn Gud til å motså det...

 

Jeg er velstålt av at jeg er en som tok imot og aksepterte Guds melding til menneskeheten.

Hvilke religiøse skrifter har du lest utenom arabiske? Det er mange andre som har akseptert og tatt imot andre guders meldinger til menneskeheten. De er enda stoltere.

 

Og det er mange som tjener bra på å spre blasfemi om guden din.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Spørsmålene var rettet til Firebird (TMG)

 

Abigor klikk her

 

Nei, bare noen få strofer av ren nysgjerrighet. Jeg trenger ikke lese koranen for å vite at det ikke står noe om evolusjonsgenetikk der.

Hvorfor være så urettferdig mot Koranen? er ikke det best å lese den først? kanskje du finner ut hemligheten som mange prøver å skjule.

Hvorfor skal du være så undertrykket / kontrollert av andre slik at du ikke kan lese selv? da godtar du samtidig å bli lurt som alle andre som valge å holde seg unna Koran uten å lese det.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du være så undertrykket / kontrollert av andre slik at du ikke kan lese selv? da godtar du samtidig å bli lurt som alle andre som valge å holde seg unna Koran uten å lese det.

Det finnes et hav av religiøse tekster man skal lese som er eldre enn koranen. Mye spennende om greske guder, romerske guder, hinduistiske guder. Din gud kommer ganske langt bak i rekken!

 

Hvilke guder har du lest om foruten din gud? Kanskje koranen kun er lagd for å skjule den virkelige sannheten. Hvis du først skal være paranoid, hvorfor ikke dra det helt ut?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du være så undertrykket / kontrollert av andre slik at du ikke kan lese selv? da godtar du samtidig å bli lurt som alle andre som valge å holde seg unna Koran uten å lese det.

Det finnes et hav av religiøse tekster man skal lese som er eldre enn koranen. Mye spennende om greske guder, romerske guder, hinduistiske guder. Din gud kommer ganske langt bak i rekken!

 

Hvilke guder har du lest om foruten din gud? Kanskje koranen kun er lagd for å skjule den virkelige sannheten. Hvis du først skal være paranoid, hvorfor ikke dra det helt ut?

vil du høre det? "HA HA HA" , "ojoj" jeg er kvalm!, du vinner!! :D , Sånn da kan du begynne å le :) (Hjelpe litt vtu)

Lenke til kommentar

vil du høre det? "HA HA HA" , "ojoj" jeg er kvalm!, du vinner!! :D , Sånn da kan du begynne å le :) (Hjelpe litt vtu)

Hva holder du på med? Jeg kommer med svar, det eneste du griner etter er at alle andre burde gjøre slik som deg. Alle andre burde tro på den guden du tror på. Alle andre burde slutte å tulle og heller fokusere på sannheten som du har funnet.

 

Kan du slappe litt av? Den største formen for egoisme er at alle andre skal tenke og tro slik som en selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...