Gå til innhold

Første bilde fra D3100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er ett på ISO2800, igjen, null NR

post-45726-1286139731,6033_thumb.jpg

 

Er sånn smått imponert av dette lille billigkameraet.

 

Ser ikke så verst ut dette.

Er likevel lett å bli lurt av isoegenskapene når bildet er såpass lyst som dette ISO2800-bildet.

Har du mulighet for å få tatt et bilde som stiller kameraets ISO-egenskaper på litt større prøve? (mer dunkel belysning, flere/større mørke partier)

Lenke til kommentar

Flotte bilder! Ser det blir litt støy når jeg stirrer ekstra nøye der det burde finnes støy. Er dette på grunn av de relativt høye ISO'ene? Er det vanlig og benytte såpass høye ISO verdier?

 

Grunnen til at ISO ble så høy, var at jeg hadde satt AutoISO til 1/125s - dermed dyttet kamera ISO opp etterhvert som jeg lukket blenderen. Egentlig var jeg ute etter å se på bokeh i dette tilfellet.

 

Men, sånn sett, hadde dette vært en setting hvor jeg tok bilde av noe med puls, så hadde fort ISO endt opp på dette nivået om jeg samtidig ville hatt såpass liten blenderåpning (eller at det var mørkere).

 

Ser ikke så verst ut dette.

Er likevel lett å bli lurt av isoegenskapene når bildet er såpass lyst som dette ISO2800-bildet.

Har du mulighet for å få tatt et bilde som stiller kameraets ISO-egenskaper på litt større prøve? (mer dunkel belysning, flere/større mørke partier)

 

Det skal jeg prøve å få gjort - må bare finne en passende setting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...