Gå til innhold

Gratispakke fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Du kan jo prøve å laste ned produktet før du kritiserer? Eg lasta det ned. Då lasta eg ned ein installasjonsfil på 1 mb. Der valgte eg å ta et par av programma. Dei blei så raskt lasta ned, for så å bli installert. dei andre programma blei aldri lasta ned. Ingen ekstra tjenester blei lasta ned.

 

Jeg har nok testet ut det meste av disse pakkene, og her følger du nok dårlig med på hva som legges inn, eller du har allerede fått tredd disse modulene ned over hodet ved andre MS-pakker og har dem på maskinen.

 

Det er nok info i mitt tidligere innlegg til selv å undersøke dette, halvhjertet bla-bla gagner ingen... Jeg snakker ikke om at den laster ned eller installerer noen av programmene du velger bort, den laster ned og installerer moduler og oppdateringsprogrammer, modulene er ganske store, som er nødvendig for å kunne bruke en eller fler av programmene i pakken. Følg med på en "clean" install av f.eks. win7 hva som skjer med ledig plass og hva installeren installerer på maskinen. Ved å dele opp i små programpakker, så vil installeren kanskje kreve at du laster ditt eller datt i tillegg for å kunne bruke/installere det, med disse nåværende pakkene legger den inn dette uten å gi beskjed...

 

Enkelte liker dette plug&play opplegget og det passer nok fint for de fleste, men selv vil jeg vite alt før jeg legger noe inn og tar laaangt mer plass enn reklamert, en vane mange tidlige SSD brukere har tilegnet seg..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

vel å måtte velge vekk funksjoner på slike pakker har vel vært standar måte å trykke ut programmer hoa ALLE i veldig mange år. Hvor ofte måtte man ikke velge vekk google toolbar og desktop på oppdateringer til Java. Mcaffie ved adobe reader. og alt det pisset man må klikke vekk når man installerer itunes. Slike snikinnføreringer har eksistertt i flere år, så det burde ikke kommet som noen overaskelse nå når essentials 2011. Å klage på det blir bare barnslig. Å prøve å gi microsoft skyld for at det er slikt er patetisk. Jeg vet om bare 2 programmer jeg bruker som man kan klikke next, next, next på og så er det ferdig...

Lenke til kommentar

Det er jo litt som Simen1 sier, at utviklere ønsker å få brukerne til å velge flere programmer.

 

Ikke det at dette har blitt en uvanlig prosess, men tror ikke dette har en drit med å gjøre det enklere for brukeren å installere de programmene han eller hun ønsker å bruke, uavhengig om det er det eller ikke. Alle utviklere ønsker at brukerne skal bruke så mange av deres produkter som mulig, dette vil føre til at de som ikke var klar over de andre produktene blir klar over dem nå ... nesten gratis reklame. Mange vil sikkert også klikke neste uten å huke vekk noen alternativer.

 

@Simen1:

Tenk deg denne funksjonen i et eget program med det meste av programvare som er tilgjengelig for Windows var listet opp, hvor du huker av det du skal ha isteden for det du ikke vil ha, og hvor dette blir lastet ned og installert når du klikker installer. Høres kjent ut? Dette "Windows Live installasjons"-greiene høres nesten ut som hvordan Linux-distribusjoner installerer programvare sånn sett med et par små store modifikasjoner.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

En stor forskjell mellom pakkebehandler og dette opplegget er at pakkebehandleren inneholder et meget stort utvalg populær programvare fra mange ulike produsenter. Microsofts "pakkebehandler" er begrenset til kun ett program i hver sjanger og er ensidig egenreklame, uavhengig av om programmene anses for å være blant de beste i sin sjanger eller ikke.

 

Greit nok, de har fult lov til det og jeg kritiserer de ikke for å gjøre det. Deres høyeste prioritet er og bør alltid være å skape avkastning til aksjonærene, akkurat som for alle andre selskaper. Jeg sier bare hva jeg observerer og at jeg ikke liker den måten å gjøre det på.

 

Redigert: Jeg ser nå at mitt første innlegg i tråden kan misforståes. Jeg mente ikke at alle MÅ laste ned hele pakken, men at Microsoft vil markedsføre programmene samlet i stedet for individuelt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...