Gå til innhold

Tilt/skift-objektiver fra Schneider-Kreuznach

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen si meg hva man egentlig bruker 90mm tilt shift til ? Selv på fullframe er vel ikke 90mm noe man drar fram for å fotografere arkitektur?

Skrevet

Kan noen si meg hva man egentlig bruker 90mm tilt shift til ? Selv på fullframe er vel ikke 90mm noe man drar fram for å fotografere arkitektur?

Landskap og eller produkt fotografi, f.eks. Merk ogsaa at 90mm er makro. ;~)

Skrevet

90 mm ts er helt super til makro, gjerne sammen med mellomringer.

Motivet bør være at den statiske typen, det er tidkrevende saker å bruke...

Skrevet

Hehe, dette er del av en stor konspirasjon som skal få CaNikon sine tilt/shift-objektiver til å virke prisgunstige (og litt utilstrekkelige).

Ok-ok, jadda! Jeg HAR lyst på jeg og. Og CaNikon sine hadde holdt helt fint :yes:

Skrevet

Ut fra ringene, formen, samme størrelse, innebygd objektivfeste og alt sammen, så får jeg veldig følelsen av at disse to er laget for filming med speilrefleks - tiltshift-endringer under filming låter kult!

Og - med følgefokus og rigg festet i objektivet kan man tilte, shifte og alt sammen uten å endre posisjon på objektivet..

Tiltshiftmakrofilm! Må da være kult! :)

Skrevet

Trondster: Det høres ut som softis med sjokolade, karamell, krokan, lakris, tuttifrutti og marsipan på. (overkill av fancy fototeknikker)

Jeg er enig med dere som synes dette er for dyr morro. Derfor digger jeg konseptet Lensbaby kom opp med nå nylig.

Skrevet

Ut fra ringene, formen, samme størrelse, innebygd objektivfeste og alt sammen, så får jeg veldig følelsen av at disse to er laget for filming med speilrefleks - tiltshift-endringer under filming låter kult!

Og - med følgefokus og rigg festet i objektivet kan man tilte, shifte og alt sammen uten å endre posisjon på objektivet..

Tiltshiftmakrofilm! Må da være kult! :)

Liker tanken, men jeg står over inntil videre. Noen må lage noe liknende som kan zoomes, så vi kan dolly-zoome tiltshiftmakrofilmen. Det blir bra! :new_woot:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...