Gå til innhold

Dine topp 5-serier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Wire - Tidenes serie. Drug- & law enforcerlife skildret på mesterlig vis.

Dexter - En spenning som iser nedover ryggen på deg. Har sine svakheter, men det glemmer man oppi all nerven som finner sted. Michael C. Hall er en drøm å se på (på en uhomofil måte, selvsagt).

OZ - Fengselsdrama som byr på fantastisk storytelling, et nydelig manuskript, samt eksplosive, slue og egoistiske karakterer som leverer hardcore actiondrama hele veien.

Breaking Bad - En jevn økning i kvalitet, plott, spenning, intriger og rolletolkninger fra sesong til sesong. En serie som begynner på 100 %, og øker etter hvert. Sesong 3 er vidunderlig, og jeg gleder meg hinsides til neste installasjon. En soleklar favoritt.

It's Always Sunny in Philly - Komiserie som har alt. Vanvittige scenarioer, distinkte og hysterisk morsomme karakterer og et velpolert genuint, eller "ekte", språk. Finnes ingen bedre komedier enn denne, folkens.

 

Dæven, var dette fem alt? Jaja, slenger ved noen ekstra verdige kandidater jeg.

 

South Park - En crazy serie som følger en gjeng shitkids på deres ville eskapader. Det resulterer i mye humorgull i form av parodier, en utrolig vittig stemmebruk, underliggende budskap og symbolikk som tar samfunnsakutalitet fullstendig på kornet. Det er dog en del elementer som ikke treffer meg så veldig i latterbeinet, men det er ikke nok til å avskrive SP som en av de aller, aller beste.

Family Guy - En nærmest plottløst tegneserie som stort sett lever av å vitse utenfor sammenhengene. Humoren er hysterisk, og karakterene likeså. Den har ingen grenser hva angår vitsing, og kan virkelig få fram latterhylene veldig, veldig ofte.

Scrubs - Et komidrama som leverer varene, enkelt og greit.

 

Others worth mentioning: Supernatural, The IT Crowd, Black Books, Bored to Death, Eastbound & Down, Entourage, Whose Line is it Anyway, Seinfeld og Modern Family.

 

Serier jeg planlegger å se (evt fortsette på) er Coupling, Sopranos, Six Feet Under, Mad Men, LOST, 24 og Office UK.

Lenke til kommentar

1.The wire (LETT).

2.Band of brothers.

3.Chuck (Er den serien jeg liker best for tiden så det kan være at det påvirker plasseringen kunne egentlig plassert den som nr1 vis ikke fornuften sa noe annet)

4.True Blood.

5.Californication.

6.How I Met Your Mother.

7.The Big Bang Theory.

8.Entourage.

9.Cougar Town.

10.The Office.

 

Tegneserier:

1. South Park.

2. Justice League Unlimited

3. Family Guy

4. Spectacular Spider - Man

 

 

Noe sånt skulle jeg tro er ikke helt sikker. Hva jeg synes er best varier litt etter sesongene. Kan være jeg har glemt noe i farten også.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Det er vanvittig uinteressant å se lister av serier, uten at dere skriver en døyt om hva dere liker med de... Å bruke navnet på serier alene som inspirasjon til å se på de, har jeg aldri gjort, og regner med det gjelder for de fleste andre.

 

Elendig, folkens....

Lenke til kommentar

House MD - Mitt krypton. Leger, blod. En syk man med syke ideer. Og syke kommentarer. Sistnevnte gir denne topplasseringen.

24 - Samme som ett av punktene ovenfor. En syk man med syke ideer. Mye action, men også mye mer personlig bak alle karakterene, og man kjenner folk igjen, da det er alle type personligheter her.

LOST - INGEN kan forstå alt ved denne serien, og det er noe som "tenner" meg med det. Man må tenke selv for å skjønne, men det er bare man selv som skjønner det på den måten man gjør selv, siden det ikke er fasit.

CSI:Miami - Action, drama, komedie og thriller. Samtidig. Mange liker ikke Caruso, men det er noe med ham som gjør at jeg foretrekker denne framfor de andre to.

Scrubs - J.D., Elliott, Turk, Cox og Janitor. Jeg tror det sier sitt. Når J.D. kjører scooteren gjennom sykehuset.. episk.

 

Disse nådde ikke opp:

 

CSI og CSI:NY - CSI var bra, men mange av de gode gamle døde, flytta, osv. Det er ikke CSI uten Grissom, Sara og Warrick. CSI:NY er bra, men det er ikke det eksotiske trekket som CSI hadde, og CSI:Miami har. Alt som blir gjort her blir for det meste gjort som på ordentlig, bare 10 ganger fortere, som øker kvaliteten på serien. (bilderedigeringen i seriene kan diskuteres, der 640x480 ser like bra ut når de er zoomet til x100)

MythBusters - Dritrå serie, men passer ikke inn i min topp 5-liste. Adam er alltid favoritten i dueller, og taper desverre alltid ^^,

Deadliest Catch - Rå serie, action, drama, thriller. Mye sorg, litt moro.

 

Andre serier verdt en plass: The Big Bang Theory, City Homicide, MacGyver.

 

Serier jeg planlegger å se: Deadwood, Dexter, Entourage

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Twin peaks - Stemningen i serien er helt særegen, og derfor havner den øverst. Aldri opplevd lignende.

How i met your mother - Motvekt til seriøse og uforståelige Twin peaks, enkel humor og fin historiefortelling. Interessante karakterer og gode skuespillere(digger forøvrig Kyle MacLachlan, Dale Cooper i Twin peaks, som "The captain"!)

Dexter - Ekstrem spenning og knakende gode prestasjoner fra Michael C. Hall som Dexter. Gode plot, evner å bygge opp spenning som få andre serier. Ser frem til sesongavslutning i morgen!

ROME - Så serien i romjulen og det var litt av en opplevelse. Alltid hørt mye bra om den, men jeg ble virkelig satt ut. Ble oppslukt av Lucius Vorenus, Titus Pullo, Cæsar og mange av de andre rollene. Fantastisk drama! Kommer ikke lenger opp fordi jeg kun har sett sesong 1.

Scrubs

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarer ikke helt å rangere, men de her er på toppen hvertfall:

 

Dexter

Breaking Bad

South Park

House

Californication

Its always sunny in philadelphia

Generation Kill (Er vel mer en mini-serie, men tar den med uansett:)

The Wire

Sopranos

Weeds

Curb your Enthusiasm

 

 

Ble visst litt fler enn 5 men:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...