Gå til innhold

Cpu står fast i grillen på vifta


Fixern

Anbefalte innlegg

Idag skulle jeg sette inn temp. måler på cpu, men da jeg skulle fjerne vifta satt cpu fast i grillen. Jeg tok i litt og den løsna fra hovedkortet.

Nå som det står fast der får jeg ikke satt den inn igjen..

Hva kan jeg gjøre?

Har jeg retten på garanti?

CPU er en Intel Pentium 4 2,4 ghz som jeg kjøpte for noen uker siden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren henger ofte fast i boxed-kjøleren når du fjerner den for første gang (og om orginal goopen sitter på). Dvs. at når du fjerner kjøleren drar du med deg prosessoren ut av socketen. For å få den løs skal det holde å ta ett flatt skrujern, og forsiktig løsne prosessoren, den sitter nemelig ikke så fast som det kan virke...

 

Edit: jeg hadde faktisk samme problemet her for noen timer siden... :wink:

Lenke til kommentar

ok litt forskjell på en grill og kjøleribbe :D

 

men fra spøk til revolver, mener du at cpu er "låst inne" under kjøleribba?

eller at den sitter fast med thermisk lim.

du sier du skulle løsne vifta, mener du bare vifta? eller hele kjøleren.

 

og hva løsna fra hovedkortet? røska du ut cpu uten å ta opp pinnen?

eller dro du av kjøleribba?, ødela du festene?

 

som sagt over forklar litt nærmere.

 

jeg skjønner ikke helt hva du mener, men i de fleste tilfellene her har du ikke rett på garanti, her er det nok du som har bæsja på leggen.

 

---------

edit: arg litt treg til å svare her :smile:

Lenke til kommentar

Dro du den ut fra sokkelen på HK, bare ved å røske i kjøleribben? Da sitter den temmelig hardt... hvis du gjorde det, uten å løsne CPU fra HK ved å vippe opp spaken først, er det ikke rart om du ikke får satt den ned igjen. Hvis du tar opp spaken på sokkelen , glir CPU på plass så lett som bare det (forutsatt at du ikke har bøyd noen pinner), og du fester den ved å ta ned spaken igjen.

Bruk en av de nevnte løsnemetoder eller et egnet løsemiddel for å få CPU løs fra kjøleribba.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp, skjedde med meg og, når jeg skulle bytte ut Therm padden med Artic Silver på min Norskog cpu... Bare at da jeg tokk ut kjøle ribba, så hadde jeg dratt ut cpuen ut av "sporene" der pinnene festes, så den ene sida var bøyd, gjett om jeg var nervøs for at den hadde blitt kverka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...