Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 1.9tdi 98 mod Problemer


Pettern29

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi A4 1.9TDI 1998 mod. På værkstedet fant de ut at kjølevæsken min kokte bort, så de byttet vannpumpe og termostat. I tillegg fant de en ujevnhet i toppen, så de plukket fra hverandre toppen og fikset det. Men når jeg hentet den på værkstedet gikk den veldig dårlig.

I bakker kom jeg bare opp i maks 50kmt. Det er ikke noe drag i den lenger. De tok den inn igjen og mente at det var turboen som var gåen.

De skulle ha 18000kr for å bytte den. Jeg hørte på et annet værksted og fikk pris på 9000kr. Så jeg fikk de til å bytte turbo for meg. Men det hjalp ingenting. Den er like treg. Noen forslag til hva det kan være? og evt hva jeg kan gjøre for å feilsøke? Alle tips er velkommen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Måtte du betale for alt dette unødvendige arbeidet?

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg (som jobber på et ikke-merke verksted) har overtatt jobber etter VAG-verksteder der konkluderingen deres har vært helt på bærtur og svindyr for kunden. Kundene kommer i fortvilelse til oss og ber oss feilsøke på nytt eller skifte delen som VAG har konkludert må skiftes for en mye rimeligere pris. Svært ofte er reparasjonen unødvendig og utfallet blir at bilen blir fikset for en brøkdel av prisen hos oss. Jeg lurer virkelig på hvor mange hundre tusen VAG melker ut av sine kunder hver måned med meningsløse reparasjoner og likevel tar betalt for jobben.

 

Beklager, men VAG-gruppen fremstår for meg som en gjeng arrogante amatører. Fatter ikke at de selger så mange biler som de gjør. Må koste skjorta å eie VAG. De har null respekt for kundene sine, spør du meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...