Gå til innhold

Projektor til Ps3


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

 

Jeg har lyst til å kjøpe meg en projektor å spille ps3/se på tv på. Jeg har ingen peiling på projektorer så hadde vært supert om noen kunne ha hjulpet meg litt.

 

Projektoren må ha god kvalitet, slik at det blir best mulig bilde når jeg spiller på ps3. Hva annbefaler dere? Skjønner at høyere pris gir bedre bilde osv, men vil ikke betale 200.000 for en projektor ;) Vil ha noe som er bra med lav pris :p

 

Burde den ha full HD?

 

Håper på noe bra hjelp :) Noe dere trenger å vite for å hjelpe meg? Spørr ivei ;)

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se etter en projektor som har lens-shift altså at du kan justere den optiske aksen på linsen opp/ned og høyre/venstre, da blir den veldig plasseringsvennlig uten at du trenger å herpe bildet geometrisk. Skal du sette den inn i en bokhylle eller lignende så er det en stor fordel at den har varmluften ut framme, såkalt front exhaust. Noen er følsomme for DLP (regnbue-effekt) så om du har dette problemet så gå for en LCD-projektor.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Full-HD er ikke noe krav når det er PS3 som er hovedfokuset. Da de ferreste PS3 spill har høyere oppløsning enn 720p. Og for disse spillene så sender ikke PS3 ut noe oppskalert heller. Kjøper man da en billig full-HD projektor så må denne skalere opp bildet, og det er ikke sikkert denne har noe god nok elektronikk for å gjøre denne jobben.

 

 

Men det som er viktig å tenke på ved kjøp av projektor er hvor mye lys man skal ha på mens man bruker den. Det er viktig å ha mye Lumen (Lysstyrke) på en som skal bruke i rom som det ikke er 100% lyskontroll på. Da blir uansett ikke kontrastforholdene så viktige.

 

Det andre er plassering. Skal den stå rett på lerretet så er ikke lens-shift så viktig. Men har man ikke den muligheten, så er dette meget viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...