Gå til innhold

[Android] Laste ned kart til Google Maps mulig?


Speedbug

Anbefalte innlegg

Går det an å laste ned kart over f.eks Norge til mobilen? Ville gjerne lagret dem på minnekortet, sånn at jeg ikke må koble på internett hver gang og betale for å finne veien.. Husker jeg kunne det med min N78 for ei tid tilbake.

Funker det med Google Maps?

 

(Bruker Huawei U8230, men vet ikke om det har noen betydning.)

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan søke på google etter "brut maps" er en app som etterligner google maps til minste bit, og du kan velge å lagre kart som du scroller over. jeg prøvde også å laste ned kart ved hjelp av et program, men det ble fort over 2 mill. filer, som tar flere dager å flytte over på minnekortet.

Lenke til kommentar

Så tungvint. Skal si det var enklere med Nokia. Hva er egentlig vitsen med google maps når en ikke har fri datatrafikk på abonnementet?

Det er jo ubrukelig!

 

Men takk for tipset uansett :)

 

Nokia har noe annet enn google maps.

 

Og hvor ofte bruker du karttjenesten? Om du jobber og trenger det, så har du enten et abbo der etter eller en arbeidsgiver som betaler.

 

De fleste bruker tjenesten en gang iblant, og da koster det ikke spesielt.

 

Samtidig VET man dette før man kjøper, å sitte å klage på det i ettertid er bare teit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funnet et program på market som heter osmand, det er et program som bruker open street map (trur jeg). brukte så mobile atlas creator, for å laste ned kart. der kan man velge mellom å laste ned open street map, ovi/nokia map eller google maps, pluss mange fler.

så velger man området og zoom nivået man vil ha, og legger det til.

jeg vil anbefale å bruke "big planet tracks sqlite" som "atlas settings" for der får du ei fil, på noen mb. hele bodø kom på akkurat 10mb hos meg:)

du får også gratis navigering offline:)

Lenke til kommentar

ndrive er tilgjenglig på android. og du får teste det ordentlig ut før du eventuelt bestemmer deg for å kjøpe det. det er ikke helt like bra som ovi maps. og noe rotete etter min mening. største problemet med ndrive er bandbredden på kartserverne dems. jeg brukte ganske lang tid på skandinavia pakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...