Gå til innhold

vitenskaplig nfo om 9/11 og tårna som kollapset


roligvold

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg trenger noen referanser om 9/11 og tvillingtårna, da vitenskaplige lenker helst.

Altså ikke lenker til konspirasjonsteorier om at jøder eller USA selv gjorde alt dette.

Dette er det nok av på andre web-sider, som f.eks youtube.

 

Så til spm, og om noen sitter på litt vitenskaplige fakta, og kanskje konstruksjons fakta ang tårna som rasa sammen

 

Hvorfor tippa ikke tårna over? De var jo såpass høye?

Var de bygget og designet på den måten i tilfelle noe skulle skje?

Vitner påstår de så flere eksplosjoner nedover tårna før de forsvant. Denne kan ha vært trykk fra kollapsen, ovenifra, men da må vel tårna ha vært bygget på den måten så de kun skal kollapse på den måten? Kanskje da for å unngå å skade større områder og da flere liv?

Trenger litt fakta om denne...

 

WTC bygning nummer 7, som "Kun" var 47 etasjer høy ble aldri truffet av et fly, men raste sammen på samme måte som en kontrollert sprengning/rivning..altså kollapset.

Det sies fra offentlige hold, at rester fra WTC 1 og 2 ødela fundamentet på WTC 7 med enorme krefter, (for det var jo en de krefter i disse kollapsene) sånn at WTC 7 raste i bakken. Igjen på samme måte som wtc 1 og 2..altså.. rett ned uten tipp.

Var bygningen konstruert for og gjøre dette i tilfelle ulykker?

 

jeg er ikke ute etter nye teorier om jøder/israel/usa/muslimer osv. dette finner jeg nok av selv. Men altså konstruksjonsfakta, og referanser vitenskaplig sett.

Og har det vært tester i evnt lab OM det er mulig ? Trenger også referanser der, og ikke et enkelt "ja"

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en video som viser den siste kollapsen av Wc 7, følger du med så ser du at byggningen kollapser på en helt annen måte enn tvillingtårnene, det ser til og med som den bekker litt mot den ene siden når den faller.

 

 

Hvis du følger med en del på videoene så ser det ut som byggningen faktisk forsvinner innvendig, noe som fakstik kan påpeke at fundamentet har sviktet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Her er en video som viser den siste kollapsen av Wc 7, følger du med så ser du at byggningen kollapser på en helt annen måte enn tvillingtårnene, det ser til og med som den bekker litt mot den ene siden når den faller.

 

 

Hvis du følger med en del på videoene så ser det ut som byggningen faktisk forsvinner innvendig, noe som fakstik kan påpeke at fundamentet har sviktet.

 

takk for video:-)

Den var interessant

Lenke til kommentar

Her er en video som viser den siste kollapsen av Wc 7, følger du med så ser du at byggningen kollapser på en helt annen måte enn tvillingtårnene, det ser til og med som den bekker litt mot den ene siden når den faller.

 

 

Hvis du følger med en del på videoene så ser det ut som byggningen faktisk forsvinner innvendig, noe som fakstik kan påpeke at fundamentet har sviktet.

Gjesp.

 

Fundamentet sviktet sier du?

 

http://www.youtube.com/watch?v=ukO3hENZ9zA&feature=player_embedded

Lenke til kommentar

Her finner du fakta om emnet: http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/

 

Takker for link. At det kom andre på banen utenfor topic var forventet (konspirasjon teoretikere osv).

Men den siste linken var nyttig. Lite av dette på norsk, så jeg for oversette litt, tegne, og lage litt datagrafikk.

 

Hva jeg tror som skjedde spiller liten rolle da jeg skal lage et litt mer teknisk / vitenskaplig ark og oppgave, uten konspirasjonsteorier og hat/ misstanke mot noen som helst religion/stat/fundamentalister i denne omgang.

Endret av roligvold
Lenke til kommentar

Jeg tror at 9/11 konspirasjonsteorien er som en religion, den kan verken påvises eller motbevises til det punkt at det er håndfast. Derfor er vell en diskusjon rundt det nesten på lik linje med å diskutere om Gud finnes eller ikke?

 

Tar kanskje litt hardt i, men konspirasjonsteorier finnes om alt, flere tror jo at vi aldri var på månen.

Lenke til kommentar

Jeg tror at 9/11 konspirasjonsteorien er som en religion, den kan verken påvises eller motbevises til det punkt at det er håndfast. Derfor er vell en diskusjon rundt det nesten på lik linje med å diskutere om Gud finnes eller ikke?

 

Tar kanskje litt hardt i, men konspirasjonsteorier finnes om alt, flere tror jo at vi aldri var på månen.

 

konspirasjonsteorier er fascinerende.

Noen mennesker går så langt i sin "tro" også, at de ikke kan taes seriøst av noen, men at at "alle" bare jatter med dem. Dessverre.

Kan selv være en teoretiker innen konspirasjon osv, men kun til et visst punkt.

Til slutt må jeg selv ha vitenskaplige bevis på saker.

Og når jeg ikke finner, og bekjente som lever så dypt inn i sine konspirasjoner at man kan lure på om de faktisk trenger medisiner mot sine tankegang, så vil man kanskje prøve og lage litt fakta for dem.

 

Jeg kan ende på ræva uten viktige vitenskaplige bevis, men vil ihvertfall få de litt på vei så de ikke ender opp i galskapens hjørne med sine villeste fantasier om 911, eller rutefly som slipper stoffer over dem hoder for at de skal tro på regjeringa.

Lenke til kommentar

Må si jeg stiller spørsmål med intensjonen bak å lage denne tråden når enkelte synspunkter bare skal avfeies som konspirasjonsteorier. Hva i denne tråden har blitt lagt frem som en konspirasjonsteori? Og hva er for "vilt" for trådstarter å tro på? Det virker på meg som om du egentlig har bestemt deg for hva du vil tro og at denne tråden er en del av en agenda.

 

Uansett så er Israel og internasjonal jødedom den virkelig ansvarlige part for dette kaldblodige mordet på uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar

Man kan jo også tenke litt på faktorer rundt det hele :

 

*Etter at Tvillingtårnene har kollapset så har jo en enorm mengde med energi blitt frigjort i alle rettninger, strukturene rett rundt har blitt skadet av sjokkbølgene og noen byggninger har jo tatt fyr.

 

*Bakken og fundamentet rundt flere byggninger i det nærme området ble kraftig skadet, men også byggninger som var litt lenger unna området ble kondemnert som følge av sjokkbølgen som for eksempel :

Borough of Manhattan

World financial Center

*Man kan jo også lure på om kollapsen av tvillingtårnene påførte de underjordiske strukturene såpass mye skade at andre strukturer enklere kollapset.

 

Av alt jeg har sett av konspirasjonsteorier så fokuserer man ofte på kun en liten del av problemet og skjuler ofte "detaljer" som går imot sin fine kteori...

Lenke til kommentar

Man kan jo også tenke litt på faktorer rundt det hele :

 

*Etter at Tvillingtårnene har kollapset så har jo en enorm mengde med energi blitt frigjort i alle rettninger, strukturene rett rundt har blitt skadet av sjokkbølgene og noen byggninger har jo tatt fyr.

 

*Bakken og fundamentet rundt flere byggninger i det nærme området ble kraftig skadet, men også byggninger som var litt lenger unna området ble kondemnert som følge av sjokkbølgen som for eksempel :

Borough of Manhattan

World financial Center

*Man kan jo også lure på om kollapsen av tvillingtårnene påførte de underjordiske strukturene såpass mye skade at andre strukturer enklere kollapset.

 

Av alt jeg har sett av konspirasjonsteorier så fokuserer man ofte på kun en liten del av problemet og skjuler ofte "detaljer" som går imot sin fine kteori...

 

Satt akkurat og leste om dette hvor mye power som ble frigjort når de 2 tårna rasa. Det er _mye_. Nå skal jeg finne ut hvor mye det evnt ga utslag på i richter skala. Finner sikkert det også.

Takk for tips alle. Keep it coming :-)

PK2010; Tråden er sikkert total uintr for deg. Men jeg er gjerne med på en tråd som omhandler at jøder løp rundt med sprengstoff. Men denne vil jeg skal være vitenskaplig.

Ikke ondt ment.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

WTC bygning nummer 7, som "Kun" var 47 etasjer høy ble aldri truffet av et fly, men raste sammen på samme måte som en kontrollert sprengning/rivning..altså kollapset.

Det sies fra offentlige hold, at rester fra WTC 1 og 2 ødela fundamentet på WTC 7 med enorme krefter, (for det var jo en de krefter i disse kollapsene) sånn at WTC 7 raste i bakken. Igjen på samme måte som wtc 1 og 2..altså.. rett ned uten tipp.

Var bygningen konstruert for og gjøre dette i tilfelle ulykker?

Sånn jeg har oppfattet det er alle høye bygninger i new york (og generelt) bygget slik at de vil falle sammen i seg selv. arkitekter som er geniale nok til å designe hele føkkings wtc har nok kapasitet til å forstå konsekvensene av et tårn som velter over hjertet av new york, eller usa for så vidt. Om ikke dette, så må noen andre smarte arkitekter ha skjønt greia og dette må kjapt ha blitt standard.

 

og dessuten "sies" ikke dette fra offentlig hold. papirer med detaljerte tekniske undersøkelser rundt wtc7s kollaps er kilden bak dette. (http://en.wikipedia.org/wiki/Wtc7#Collapse - gidder ikke finne noen annen kilde enn wikipedia. der står bøttevis av info og referanser uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...