Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Utforsker har sluttet å virke.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hver gang jeg trykker på noe på oppgavelinjen som start menyen eller lignende så får jeg opp en feilmelding om at Windows Utforsker har sluttet å virke. Jeg får valgene om å starte på nytt eller se etter en løsning på internett. Det skjedde bare sånn plutselig i dag. Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ok så jeg prøvde å kjøre en chkdsk sjekk og nå har det meste feilet. Får ikke opp explorer.exe eller skrivebord eller noen ikoner i det hele tatt. Må gå inn på ting via oppgavebehandling. Prøvde å sende pc'en tilbake i tid. Husker ikke helt hva det heter på fagspråket. Sendte den en dag tilbake, men det fungerte heller ikke. Får en feilmelding rett etter jeg har logget på som sier C;\Windows\System32\ExplorerFrame.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error. Noen ide?

Lenke til kommentar

Garantien ryker ikke bare fordi du bytter eller tar ut hdd, det er jo bare å skru løs noen skruer og løsne et deksel, har sendt inn maskiner til rep, har da tatt ut hdd, ingen problemer overhodet.

 

Fikk du ingen cd, og du kjøpte den ny så er det vel recoverypartisjon på hdd.

Hjelper lite med en recovery partisjon når jeg ikke kommer meg noen plass. Kan uansett ikke huske noe slikt. Bare at harddisken var delt opp i 2 partisjoner. Pc'en er bare noen måneder gammel og operativsystem var bygget inn.

 

Dette skjedde på min forrige maskin og. Måtte logge på som en annen bruker og begynne forfra på den. Alle filene er jo fortsatt der

Hvordan gjorde du det? Har bare en bruker på pc'en, men får opp påloggingssiden der jeg skal skrive inn passord. Er rett etter det alt går galt.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...