edds Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) Har en tidligere versjon av den samme MacBooken selv, og er veldig fornøyd. Fin maskin til skolearbeid, surfing, og musikk. Begynner riktignok å bli noen år gammel. Jeg ville dog aldri kjøpt den for å SPILLE på - det har jeg en stasjonær PC til. Spille på en 13" er ikke noe for meg, særlig når jeg for omtrent samme pris får mye mer ytelse i en tradisjonell laptop. En dual core på 2.6Ghz, rimelig kjapp? Hæ? Men, trådstarter har allerede tatt valget. La oss ikke strø salt i såret, eller hva? Ett tips kan du få alikevel; Når du starter en tråd fordi du lurer på noe, så er det ingen god instilling å BARE søke bekreftelse på et valg du allerede vet du skal ta. Når ingen argumenter har noenting å si er det lite inspirerende å diskutere saken din, og det virker som det eneste du vil er å legitimere kjøpet ovenfor deg selv. "JEG KOMMER TIL Å BLI SUPERFORNØYD, LALALALA". (Refererer her til postene hvor du avfeier de som råder deg til å styre unna, og hyller de som støtter valget ditt. Men for all del, fint at det var "sykt verdt det") Endret 24. september 2010 av edds
godal Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Du må ha Mac for å gjøre disse meget sjeldne bruksområdene du listet opp. Absolutt! Mac er et godt kjøp hvis man har råd til det, og glede av det man faktisk betaler for - varighet på hadware, design, og ikke minst street-cred i metroseksuelle miljøer. Det jeg mener er hovedsvakheten er oppløsning på skjermene, samt størrelse på skjerm/vekt i macbook-/ pro. Macbook air er på mange måter en overpriset netbook. Jeg har switchet og er rimelig fornøyd med det? hvor lenge er det siden jeg hadde en ett år gammel pc som føltes helt ny?
TheCatIsALie Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Mac er et dårlig kjøp uansett om du har en million til overs eller ikke.. den tar jo plass! Plass du ikke har da du også (om du har vett i huet) skal ha noe som fungerer, nemlig en PC (med windows). Hovedsvakheten vil jeg si er faktumet at det er en mac. Og alle underkategorier. Det er som å kjøpe buksa til 1000kr fordi det er annet merke enn den til 100kr, enda den til 100kr kanskje tilogmed er bedre! Tulling. Apple er som røyk-selgere.. "We don't use the shit, we just sell it"..
Valotunk Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Mac er et dårlig kjøp uansett om du har en million til overs eller ikke.. den tar jo plass! Plass du ikke har da du også (om du har vett i huet) skal ha noe som fungerer, nemlig en PC (med windows). Hovedsvakheten vil jeg si er faktumet at det er en mac. Og alle underkategorier. Det er som å kjøpe buksa til 1000kr fordi det er annet merke enn den til 100kr, enda den til 100kr kanskje tilogmed er bedre! Tulling. Apple er som røyk-selgere.. "We don't use the shit, we just sell it".. Flott at du får det så tydelig frem at du overhodet ikke har noen erfaring med Mac.
TheCatIsALie Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Trenger ikke erfaring for å vite at det er søppel.
edds Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Jevrio, veldig lite konstruktivt bidrag til diskusjonen. Har du noe empiri på at "mac er søppel"? Min MacBook har fungert knirkefritt i snart 4 år, uten å kræsje i det hele tatt. Jeg bruker den til tunge musikkprogrammer og live-opptredner. Det er mer enn noen annen laptop jeg har hatt noensinne kan skryte på seg. Byggkvalitet, much?
Rusher Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Har en tidligere versjon av den samme MacBooken selv, og er veldig fornøyd. Fin maskin til skolearbeid, surfing, og musikk. Begynner riktignok å bli noen år gammel. Jeg ville dog aldri kjøpt den for å SPILLE på - det har jeg en stasjonær PC til. Spille på en 13" er ikke noe for meg, særlig når jeg for omtrent samme pris får mye mer ytelse i en tradisjonell laptop. En dual core på 2.6Ghz, rimelig kjapp? Hæ? Men, trådstarter har allerede tatt valget. La oss ikke strø salt i såret, eller hva? Ett tips kan du få alikevel; Når du starter en tråd fordi du lurer på noe, så er det ingen god instilling å BARE søke bekreftelse på et valg du allerede vet du skal ta. Når ingen argumenter har noenting å si er det lite inspirerende å diskutere saken din, og det virker som det eneste du vil er å legitimere kjøpet ovenfor deg selv. "JEG KOMMER TIL Å BLI SUPERFORNØYD, LALALALA". (Refererer her til postene hvor du avfeier de som råder deg til å styre unna, og hyller de som støtter valget ditt. Men for all del, fint at det var "sykt verdt det") Enig, helt latterlig av TS! Men for å svare på spørsmålet, for en Mac fanboy, så er det Macbook værdt det. for alle andre, NEI. Man betaler for mye, for dårlig hardware. Jeg hadde min Macbook i 2 uker før jeg solgte den igjen, var ikke noe for meg. Men noen liker det jo selvfølgelig.
TheCatIsALie Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Jevrio, veldig lite konstruktivt bidrag til diskusjonen. Har du noe empiri på at "mac er søppel"? Min MacBook har fungert knirkefritt i snart 4 år, uten å kræsje i det hele tatt. Jeg bruker den til tunge musikkprogrammer og live-opptredner. Det er mer enn noen annen laptop jeg har hatt noensinne kan skryte på seg. Byggkvalitet, much? Dere mac-fanboys vil aldri åpne øynene å innse det, så tror ikke jeg orker å bruke min fritid på å forklare. Du liker mac, flott. Kos deg. Hadde jeg fått en hadde jeg trolig solgt den, eller brukt som sjeinebrett om jeg ikke fikk solgt, kanskje overklokka til den smelta eller noe.
MadRos Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) og du har endel andre programmer du ikke har på Windows som iPhoto, m.m. Ikke rart da, da dette er egne apps som er lagd til Mac. Dere har for eksempel ikke Paint. Endret 24. september 2010 av MadRos
Valotunk Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Trenger ikke erfaring for å vite at det er søppel. Særdeles umodent svar. Jeg har aldri i mitt liv kjørt en Mercedes men jeg mener likevel at det er søppel. Den koster jo flere hundre tusen mer enn min Ford med tilnærmet like spesifikasjoner. Forden min har til og med flere hestekrefter... 1
thomassit0 Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) Trenger ikke erfaring for å vite at det er søppel. Hvis du bare skal komme med sånne idiotiske poster kan du heller bare droppe å poste. Jeg går ikke rundt i Akam forumet og poster at Nikon kameraer er noe dritt, når jeg ikke har noen som helst erfaring med de. Men don't feed the troll, er det ikke det de sier ? Endret 24. september 2010 av Thomas_H
MadRos Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Spesifikasjoner som opp til 10 timers batteritid er også veldig bra for en maskn i denne ytelses- og vektklassen. Lykke til ! 1
TheCatIsALie Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Kan ikke fatte hvordan dere kan forsvare mac'er. Men greit, får holde meg unna denne galskapsfulle tråden. Er jo nesten skummelt her..
thomassit0 Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Veldig enkelt, det er fordi jeg har hatt mer problemer med alle andre pc'er jeg har hatt i mine nå 25 år. Da er det for min del verdt det, når jeg slipper å bruke virusprogram i det hele tatt, slipper å manuelt defragmentere for at ting skal gå raskere, og (for min del ihvertfall) så opplever jeg OS X som mer stabilt og enklere å bruke enn de forskjellige windows utgavene jeg har brukt. (95,98, 2000, XP, Vista).
Mr. Lurk Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Trenger ikke erfaring for å vite at det er søppel. Særdeles umodent svar. Jeg har aldri i mitt liv kjørt en Mercedes men jeg mener likevel at det er søppel. Den koster jo flere hundre tusen mer enn min Ford med tilnærmet like spesifikasjoner. Forden min har til og med flere hestekrefter... Så sett deg i en og ford'en din føles ut som en traktor!
MadRos Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) Veldig enkelt, det er fordi jeg har hatt mer problemer med alle andre pc'er jeg har hatt i mine nå 25 år. Da er det for min del verdt det, når jeg slipper å bruke virusprogram i det hele tatt, slipper å manuelt defragmentere for at ting skal gå raskere, og (for min del ihvertfall) så opplever jeg OS X som mer stabilt og enklere å bruke enn de forskjellige windows utgavene jeg har brukt. (95,98, 2000, XP, Vista). jeg har aldri hatt et problem som ikke jeg ikke har klart å løse. De fleste problemer jeg har løst for mine venner (med tanke på Windows) har hatt en sammenheng med bruker feil. De laster ned og installerer søppel, og skylder på at Pcen er treig osv. Jeg har ikke hatt noe problem med windows 7, den er stabil og enkel å bruke. Alt det pis*** dere (mac folkene) skriver om stabilitetsproblemer osv, gjør meg ganske så irritert. EDIT: Nå er diskusjonen ganske Off-topic, og trådstarteren har åpenbart løst problemet sitt. Så Im out! Endret 24. september 2010 av MadRos
Prusk Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Mac? Huh? Yea? What is it good for? Abselutely nothing! - Say it again! What is it good for? Abselutely nothing! De ser bra ut, og folket som kjøper dem blir stort sett frelst etter 10 minutt. Om du har lyst på en, og vet den tilfredsstiller alle dine behov - kjøp en og join the mob. =)
Maccan Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 og du har endel andre programmer du ikke har på Windows som iPhoto, m.m. Ikke rart da, da dette er egne apps som er lagd til Mac. Dere har for eksempel ikke Paint. Det her må være århundrets sitat. Paint er vel det største søple programmet som finnes. Men poenget er vel der, og det som gnager meg mest med Mac. Jeg kan rett og slett ikke velge hvilke programmer jeg vil ha fordi OS X ikke støtter det.
Daily-Drifter Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 (endret) Jeg regner med at du har problemer med Win7 på jobben p.g.a Document and Settings mappa er lokalisert på et tregt lokalnettverk. Hvis du har øvrige problemer så må det være noe driverproblemer som lar seg løse uten store problemer. Ellers ser jeg at Microsoft hatet fortsatt er tilstedet, hatet mot Intel (Intel Outside) er nå saga blott av "ukjente" grunner. nei, jeg er admin og bruker ikke "hjemmeområde" men det jeg har trøbbel med er f.eks putty som henger seg rett som det er og gir blåskjerm i tide og utide ved bruk av usb->serial adapter og noen andre rare heng her og der. og lol, tregt lokalnettverk? gigabit over fiber til kjernen som består av 2xcisco 6509 i HSRP med 10gig svitsjer til bladeserverne, (måtte bare ) Endret 24. september 2010 av Daily-Drifter
edds Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Jevrio, veldig lite konstruktivt bidrag til diskusjonen. Har du noe empiri på at "mac er søppel"? Min MacBook har fungert knirkefritt i snart 4 år, uten å kræsje i det hele tatt. Jeg bruker den til tunge musikkprogrammer og live-opptredner. Det er mer enn noen annen laptop jeg har hatt noensinne kan skryte på seg. Byggkvalitet, much? Dere mac-fanboys vil aldri åpne øynene å innse det, så tror ikke jeg orker å bruke min fritid på å forklare. Du liker mac, flott. Kos deg. Hadde jeg fått en hadde jeg trolig solgt den, eller brukt som sjeinebrett om jeg ikke fikk solgt, kanskje overklokka til den smelta eller noe. Er jeg en mac-fanboy fordi jeg er fornøyd med at Macbooken min har holdt til mitt bruk i 4 år uten problemer? Jeg er forsåvidt akkurat like fornøyd med min selvbygde windows-maskin, som koster omtrent det samme men yter mye bedre (jeg bruker den til spill) enn Macbooken. Så alternativet er; enten må jeg HATE mac som du gjør, eller så er jeg en "mac-fanboy"? Enten er du håpløs, eller så er du et litt vellyket troll. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå