Gå til innhold

Doom-metal bands


moon_blood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elysian Blaze: Australsk Black/Doom

 

Sjekk ut første demoen ''Beneath Silent Faces '' og plate nummer 2, Levitating the Carnal.

 

Vel, godt forslag, men er i grunnen litt kresen. Hvis dere vet hvordan f.eks Swallow the Sun høres ut, så blir det to forskjellige typer musikk.

 

Heavy-doom metal er jeg ute etter, kind of.. Jeg er ikke enkel, hehe.

Lenke til kommentar

Insomnium! Mitt største favorittband ever. Er i likhet med Swallow the Sun fra Finland. Spiller kanskje litt mer melo-death, men verdt å sjekke ut. Vil særlig anbefale de to siste albumene.

 

Barren Earth. Relativt nytt band som bare har gitt ut et album, men de har med seg Mikko Kotamäki fra Swallow the Sun på vokal og andre folk fra bl.a. Amorphis og Moonsorrow. Også verdt å sjekke ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Insomnium! Mitt største favorittband ever. Er i likhet med Swallow the Sun fra Finland. Spiller kanskje litt mer melo-death, men verdt å sjekke ut. Vil særlig anbefale de to siste albumene.

 

Barren Earth. Relativt nytt band som bare har gitt ut et album, men de har med seg Mikko Kotamäki fra Swallow the Sun på vokal og andre folk fra bl.a. Amorphis og Moonsorrow. Også verdt å sjekke ut :thumbup:

 

Herlig, thank you, mate! :D Skulle hatt flere som deg!

Lenke til kommentar

 

Herlig, thank you, mate! :D Skulle hatt flere som deg!

 

Hehe, bare hyggelig :)

 

Andre band i omtrent samme sjanger som du bør sjekke ut er:

 

Slumber. Svenske tror jeg og spiller kanskje ikke doom, men kraftig og dyster melo-death med en herlig mørk vokal synes jeg.

 

Doom:VS. Her er vi vel mer over i doom verdenen igjen. Så vidt jeg husker er det et enmannsband fra Finnland. Herlig mørkt og dystert.

 

Forest of Shadows. Også et enmannsband, fra svergie denne gang tror jeg. Tidlig FoS ligner igrunn litt på Doom:VS med mye doom, men det siste albumet har sklidd mer over i melo-death. Men fremdeles knall bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Noen av disse jeg lister opp her faller vel litt utenfor dine ønsker, men de er så absolutt verdt å sjekke ut.

My Dying Bride kommer vel best inn under det du etterlyser av de jeg lister opp her. =)

 

Opeth

My Dying Bride

Candlemass

Witchcraft

Agalloch

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...