Gå til innhold

Hva ville du ha valgt?


Anbefalte innlegg

god dag, jeg tenker på å kjøpe meg en ny TV, siden jeg har fortsatt en gammel boks tv , jeg vudere å gå litt all out, og da tenker jeg why not buy a 3D tv hehe så har jeg sett litt på nettet da og fant denne

 

http://www.amentio.no/Avdelinger/LydBilde/TV/LED-TV_40_-49_/Philips/Philips-40-3D-LED-TV-40PFL8605H-40PFL8605H_12-1120644.aspx?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_campaign=Amentio+Nyhetsbrev+[

 

 

eller denne her http://www.komplett.no//k/ki.aspx?sku=589090

 

jeg er svært usikker, men tenker å spare litt penger til TV, greit å ha et mål på hva jeg ska spare til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så 40" istenden for 50" hmmm , hva er bedre egentlig med LED enn Plasma

 

http://www.youtube.com/watch?v=fWrj4nfc_Eg

 

Hvis du har planer om å ha TV'en du planlegger å kjøpe lenge, kan du risikere ved å kjøpe plasma at bildet "brenner" seg fast til skjermen over tid. Særlig hvis du har TV'en på sammenhengende over lengre tid.

Endret av mosundkv
Lenke til kommentar

50" - lett.

 

Vet lite om Samsung sin, men bigger is better. 40" er lite for mange i dag.

 

Blank overflate får du også på Samsung sine LED-skjermer. Hva Philips har er jeg usikker på. Jeg valgte Plasma fremfor LED for 6-7 mnd siden, og jeg ville sannsynligvis valgt det samme igjen. Litt usikker på hvor god 3D-teknologien til Philips er, men Samsung sin er strålende - iallefall på LED-skjermene deres.

 

Innbrenning på plasma var jeg litt bekymret for, men merker lite til. Har hatt koblet opp PS3, Wii og Xbox til TVen, og ikke tatt veldig hensyn til at det er en Plasma. Jeg slår riktig nok av TVen om jeg forlater den etter et vorspiel (spotify på skrivebordsbakgrunn), men ellers har jeg brukt den som folk flest ville brukt en annen TV. Jeg ville normalt slått av en LED skjerm også...

 

Skal du bruke skjermen som reklamemonitor, finnes det bare et valg.

(Og JCDecaux valgte feil da de monterte opp Pioneer plasmaskjermer som reklamemonitorer på flere av flyplassene rundt om i landet...)

Lenke til kommentar

Den samsungplasmaen er meget bra, og du skal lete veldig lenge for å finne noe bedre til den prisen. Jeg kjøpte min for 17k i sommer og har ikke angret i det hele tatt, bortsett fra nå som jeg ser hvor mye penger jeg kunne spart.

Bildemessig er den god rett ut av boksen og suveren etter en kalibrering, skjønt en led-lcd vil nok være mer lyssterk og ha en større wow-faktor i butikken, men oftest dårligere lysjevnhet pga. baklys kontra plasmaceller

 

Se forøvrig http://avforum.no/forum/1528642-post747.html

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt LED fremfor plasma. Nyere og bedre teknologi ;)

LED sier bare om hvilken lyskilde som brukes for å lyse opp LCD panelet. Foruten noe dårligere lysstyrke er en god plasma TV en del bedre på å kontrollere lys (mtp sortnivå og kontrastnivå spesielt dynamikken i sort/grått), ihvertfall iforhold til en kant-LED LCD TV som det nok er snakk om her.

 

"Imidlertidig innbrenning" er et lite problem forsatt med plasma selv om jeg ikke har opplevd det selv på min Panasonic TX-P46G20E. LG og Samsung er vel litt mer plaget med det så vidt jeg vet. Men permanent innbrenning skal mye til idag, problemet er mer eller mindre like liten som det innbrenning var på de siste CRT (bilderørs) TV'ene.

LCD er forøvrig heller ikke helt utenfor faresonen. Dvs LCD har ikke noe fosfor bildet kan brenne seg fast i, men de flytene krystallene i en LCD kan stivne om et lyssterk stillbilde står på for lenge.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt Panasonic TX-P50G20.

De som snakker om innbrenning i dag er de som sverger til lcd/led. Det er de færreste som vil noengang oppleve det på nye skjermer i dag.

Sovner du med en tekst-tv side oppe så vil du nok få et vannmerke, men dette forsvinner etter noen timer med vanlig tv igjen.

 

Tv'en jeg linket til er desidert best på film og sport. Den har også en matt overflate så du slipper gjenskinn som veldig mange skjermer har i dag (også de fleste led-skjermer)!

THX-modus er også tilstede, så selvom man ikke er veldig teknisk, så kan man få et nesten optimalt bilde kun med få tastetrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...