Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pipelyd i hodet...


Vikestart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kalles tinnitus. Jeg har hatt denne pipelyden i hodet i flere år pga. at jeg har skutt for mye uten hörselbeskyttelse. Det er plagsomt til tider, men jeg har blitt vant med det.

Er du heldig så kan det gå over. Har du utsatt örene for mye stöy i det siste?

 

Uansett, ta en tur til legen dersom det ikke blir bedre. Men det höres ut som du har tinnitus, også kalt öresus.

 

Link til tinnitus: http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98resus

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ah, var redd for det. Jaja, er vel ikke noe å gjøre med det :/

 

Ja, jeg har i noen år hørt på musikk o.l. ved bruk av hodesett (IKKE ørepropper, men hodesett). Etter at jeg merket pipelyden har jeg minimalisert bruken av hodesettet da.

 

Merkelig at jeg merket dette samme dag på kvelden etter at læreren hadde advart elever mot tinnitus på skolen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt tinnitus siden pappa sendte meg alene på DDE-konsert da jeg var 8 år. Visste ikke bedre så stod rett ved høyttaleren.

 

Har egentlig aldri plaget meg noe særlig, da jeg har lært meg å ignorere det. Eneste er etter jeg har vært på konsert ol. så piper nå så inni helvete, slik at jeg ikke får sove osv, men annet enn det er det null stress. Kan vel si at min kur mot det har vært å alltid ha noe musikk i bakgrunnen når jeg jobber, vinduet oppe om natten eller noe lignende. Liker det ikke når alt blir helt stille, av flere årsaker.

 

Har heller aldri brukt ørepropper, og har ingen umiddelbare planer om å bruke det heller. Ørene fungerer ikke slik at så fort man har tinnitus blir de superskjøre. Risikoen for å gjøre det verre er ikke nødvendigvis større selv om man har tinnitus, så ikke få heil noia, slik som mange andre får (slutter å bruke støvsuger og den slags).

 

Ellers står det masse bra om emnet i denne tråden. Rådet deg til å ta en titt på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...