Gå til innhold

Kjøp av en ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Begynner å likne noe ift det du begynte med, men strømforsyningen ser litt overkill ut. Tror 650W skal være tilstrekkelig. Chieftec er bra tror jeg, Corsair HX er bra og Corsair TX er ok.

 

Også er det jo en prioriteringssak om du vil sette inn doble skjermkort med en gang, eller vente litt med det. Såvidt jeg skjønner skal det skjermkortet duge nokså bra alene så lenge det ikke er abnormale oppløsninger (1920x1200 og oppover). En alternativ bruk av disse pengene kunne være en SSD-disk i stedet (foreslår i så fall Crucial C300 64GB som systemdisk, husk i så fall festeanordning).

 

Det kunne også være en ide å teste tilsvarende pc-byggere hos andre leverandører. Har en liten mistanke om at Komplett er litt dyr (de er vel dog kjent for å ha nokså god kundeservice, noe som jo også kan komme godt med).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det var billig for det kortet som er en del kraftigere; MEN,

- en god del høyere effektforbruk

- varmere og støyer mer

- skalerer noe dårligere i SLI

 

Dersom det er snakk om SLI nå eller på sikt, så ville jeg i alle fall vurdert om den ekstra effekten 470 byr på var verd ulempene. Det er også eneste nettbutikk som tilbyr det kortet til den prisen, og han ønsker jo å benytte en pakkeløsning fra komplett.

 

Lenke

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Ja. Den nest øverste varen i handlekurven, produksjon og testing av PC, betyr at Netshop bygger PC-en for deg med komponenter du selv velger. Fordelen med dette foran PC-bygger er at du kan velge komponener fra hele sortimentet til Netshop. Ulempen med dette er du får garanti på hvert enkelt komponent og ikke PC-en i sin helhet.

 

Skjermkortet jeg har valgt er på ukens tilbud, og det er søndag. Dette betyr at du må kjøpe i dag hvis du vil ha skjermkortet til den prisen.

 

En liten småting jeg glemte: du trenger å kjøpe et adapter, slik som dette, for å kunne montere SSD-en i PC-en.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Slaps'ærn: sant det. Det gikk litt for fort i svingene da jeg valgte hovedkort. Kortet du foreslår virker veldig bra.

 

Traskas: I spill vil ikke et 1366-system gi særlig mye mer ytelse enn 1156. I en gamer-PC ville jeg heller valgt 1156 og lagt mer penger i skjermkort. Men jeg synes oppsettet ditt virket bra. Det er vel opp til trådstarter å velge: bedre ekjermkort eller bedre CPU?

Lenke til kommentar

Konge oppsett (kabinett, strømforsyning, harddrives, skjermkort), men jeg funderer også på om det kanskje er like greit å gå for i5 og da spare 12-1400,- på det. Husk festeanordning for SSD-disken.

 

Atiks: Ang SLI (eller crossfire som det blir hetende når det er snakk om et ATI-kort, som 5870 er). SLI/crossfire er bra fordi du får ytelsen fra to skjermkort, men det er ikke sånn at med to skjermkort får du dobbelt ytelse. Ett 5870-kort er et veldig bra kort i dag, og vil gi meget god ytelse i de aller fleste spill. Trenger du egentlig SLI/crossfire? Du kan evt gå for et 5890-kort som er enda råere. Men en annen strategi er å sette av de lappene du nå eventuelt sparer ved å kjøpe et litt rimeligere system til å kjøpe et nytt skjermkort om 2-3 år, enten et identisk 5870-kort som da vil ha gått kraftig ned i pris, eller bytte det med et nytt i samme klasse som 5870 var i.

Lenke til kommentar

De vil sette inn begge skjermkortene og SLI-broen. Men de vil så klart ikke installere drivere og sett dem opp for deg siden du ahr OS fra før. AMD 1090T er en veldig god prosessor, men seks kjerner er ikke nødvendig i en gamer-PC. I5 760 er mer enn god nok til å kjøre dagens spill, og vil være det i et par år fremover. En annen ting som er verdt å merke seg er at i5 760 har noe bedre ytelse per kjerne enn 1090T, og i dag utnytter de fleste spill enten to eller fire kjerner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg fikk akkurat pcen fra netshop som jeg bestilte, men da jeg plugger den til skjermen kom det ikke noen bilder verken på den nye skjermen eller den gamle. Hva skal jeg gjøre?

hm hadde nøyaktig det samme problemet med pc'n jeg kjøpte fra komplett. var skjermkortet som var gåent i mitt tilfelle. har de pakket pc'n skikkelig? isoporklosser, oppblåsbar plastikk? de greide selvfølgelig å la kabinettet mitt med alle komponentene inni ligge å slenge uten isolasjon i en pappeske som var alt for stor når de sendte min tilbake. etter andre gang på rep lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...