Gå til innhold

Telenor kan ikke levere internett.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Slo til på hybel forige uke, og da vi skulle skrive kontrakt spurte jeg om internett, eieren ringte til telenor, og de kan ikke levere internett pga manglende kapasitet. de kan heller ikke garantere at de i fremtiden vil bli ledig kapasitet, det er ikke lagt ut kabel så kabel internett er uaktuelt.

 

Hva slags andre muligheter finnes det? det burde også sies at det ikke er mobilt bredbåndsdekkning der heller (testet med både telenor og netcom), kun edge.

 

Så alternativene er enten anullere kontrakten (var et vilkår at det er internett), eller finne en annen løsning på internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internett over kabel-TV-nettet kan kanskje være aktuellt?

 

Men bortsett frå det så trur eg ikkje det er igjen så mange alternative løysninger som er noke å sattse på.

 

Dersom du har ei vilkår i kontrakta om at du skal ha tilgang på internett så trur eg du skal vurdere sterkt å leite etter ein ny hybel. Seier forresten dette vilkåret om internett noke om leveringstid? Er det nok at huseigar kan tilby internett i løpet av perioden du leiger eller skal det være på plass i det du tar over hybelen?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, er det IKKE lagt ut kabel derfor er kabel internett uaktuelt.

 

Jeg kjenner huseier og han as det at han ikke ville holde meg til noen kontrakt dersom vi ikke får levert internett, jeg hadde jo i utgangspunkt bestemt meg for å flytte inn, da det er en rimelig månedsleie og fine faciliteter.

 

Veldig synd at vi ikke kan få levert internett da dette er en deal breaker for min del.

 

derfor jeg ønsker å undersøke mulige løsninger. (som ikke koster skjorta)

Lenke til kommentar

Dersom det ikkje er lagt opp kabel (verken for breiband eller kabel-TV) og det ikkje er dekkning for mobilt breiband så er det ikkje så mange aktuelle løysnigner. Einaste eg kjem på er å sjekke opp muligheitane for å få internett gjennom parabol/satelitt, men eg veit ikkje om kven det er som evntuellt leverer noke slikt.

 

Ein anna ting du sjølvsagt kan prøve på er å sjå om du kan få til ei internett forbindelse ein plass i nærheita som er nært nok til at du kan rekke tak i det med trådlaust nettverk, dersom du har fri sikt så skal du i teorien kunne får greit signal dersom du bruker ei retningsorientert antenne.

Lenke til kommentar

Det kan også tenkes at problemet er mer lokalt i området. Det du kan prøve å gjøre da er å bestille fasttelefon fra Telenor (ANALOG!). Det koster kun 10 kr mer i mnden enn linjeleien. Når fasttelefon er installert, bestiller du bredbånd.

 

Som jeg sa, kan ikke garantere at det vil fungere, men er verdt et forsøk.

 

Forskjellen er at de er pliktig til å levere telefonen til deg, mens de ikke er pliktig å levere bredbånd.

Lenke til kommentar

Det kan også tenkes at problemet er mer lokalt i området. Det du kan prøve å gjøre da er å bestille fasttelefon fra Telenor (ANALOG!). Det koster kun 10 kr mer i mnden enn linjeleien. Når fasttelefon er installert, bestiller du bredbånd.

 

Som jeg sa, kan ikke garantere at det vil fungere, men er verdt et forsøk.

 

Forskjellen er at de er pliktig til å levere telefonen til deg, mens de ikke er pliktig å levere bredbånd.

 

Det kommer neppe til å gå, med mindre han bruker analogt modem. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...