Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til Engelsklekse


Anbefalte innlegg

Engelsk er det faget jeg kan dårligst. Jeg går i 10-endeklasse.

 

Oppgaven er slik:

 

''Skriv en historie på minst èn side på minst ett A4-Ark''.

 

Ok. Høres enkelt ut.

 

Men problemet er at jeg kan såvidt Engelsk. Så hva er en enkel historie å skrive om? Hva passer for en som er dårlig i Engelsk. Det skal gjøres på PC'en i skoletiden hvis det er noe nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke var for at jeg har akkurat ryddet ut alt av gamle oppgaver å sånt utav pc'n så kunne du ha fått et forenklet eksemplar av meg.

 

Men on-topic: Vis du er skrøpelig i Engelsk så burde du skrive en lett historie, om en dag i ditt liv du husker eller bare dikte opp en historie om en dag i ditt liv.

Engelsk er egentlig et ganske lett språk å lære, bare se mye film med norsk tekst å hør nøye etter :)

 

Men lykke til med Engelskleksen din.

Lenke til kommentar

Hvis du sliter så mye med engelsk er det viktig at du tar kontakt med lærer og får til en samtale. Det må jo i så tilfelle jobbes med.

 

Enkle ting å skrive om er en hendelse du har opplevd i livet ditt, hverdagslige gjøremål og hendseler, en du er glad i - så være kjæledyr eller menneske, en sport du liker osv.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan grammatikken nå finnes det kun én måte å løse problemet: prøv. Det er langt bedre å skrive en stil med grammatikkfeil enn å ikke skrive noe i det hele tatt.

 

Du kommer sikkert ikke til å skrive en kjempegod stil denne gangen hvis ferdighetene dine er som du beskriver, men det blir litt bedre hver gang du øver. Det er ingen eksempler eller annet «halvjuks» noen kan komme med som løser dette –– du lærer engelsk ved å lese, skrive og snakke engelsk.

Lenke til kommentar

Du sliter vist like mye med engelsk, som jeg gjøre med Tysk, så jeg veit åssen det er.

 

Men jeg elsker engelsk, 1 side hadde vært gjort på 10-15 minutter.

 

Men som sagt, snakk med en lærer. Det er vel også mulig å ta et engelsk kurs for nybegynnere, eller kjøpe et gjør-det-selv kurs for å få et skikkelig grunnlag i Engelsken

Lenke til kommentar

Dette er altså Engelsk fordypning. Ett fag med litt enklere lekser. Som ikke er så enkle?

Gjør det beste du kan med denne oppgaven, så kan du ta det opp med læreren etterpå--spør gjerne om du kan få noen anbefalinger til engelskspråklige bøker som passer nivået på engelsken din. Klarer du å komme i gang med å lese på engelsk er mye gjort.

 

En annen anbefaling: Wikipedia finnes i en egen «simple English»-utgave: http://simple.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Lenke til kommentar

fairtytail er eventyr ja. skriv om en jente som blir fanget av et troll, men så kommer en magisk prins og redder henne eller noe. det pleier aldri å være historien som skal være best, det er engelsken de ser mer på, så ikke tenk så mye på hva den skal handle om..

gå på google og søk 'engelsk grammatikk' eller noe, og les noen regler. skriv de ned og ta de med på prøven om du får lov. og ta med ordbok. så går det nok litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...