Gå til innhold

Ny PC til Half Life 2


Anbefalte innlegg

Kabinett må vel bli et Lian-Li eller det Thermaltake Xasaser III

 

Hvorfor punge ut med over 2000 kr for et kabinett?

 

Fordi en kabinett er en del av PCen som gir det største inntrykket ved første øyekast, og skal en ha noe rått som f*** så hvorfor ikke en ha en kabinett i samme standard liksom...

 

Lian Li er best =)

 

Har en PC602, og har ALDRI sett en mer stilren kasse som skal ha gitt personer med godt smak bedre inntrykk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi en kabinett er en del av PCen som gir det største inntrykket ved første øyekast, og skal en ha noe rått som f*** så hvorfor ikke en ha en kabinett i samme standard liksom...

 

Pga av at man kjøper en datamaskin for å bruke den, ikke for å se på den :lol:

 

Skjønner jo hva du mener, men modd heller et billig kabinett istenden for å kjøpe et svindyrt ferdig modda kabinett.

Lenke til kommentar

Fordi en kabinett er en del av PCen som gir det største inntrykket ved første øyekast, og skal en ha noe rått som f*** så hvorfor ikke en ha en kabinett i samme standard liksom...

 

Pga av at man kjøper en datamaskin for å bruke den, ikke for å se på den :lol:

 

Skjønner jo hva du mener, men modd heller et billig kabinett istenden for å kjøpe et svindyrt ferdig modda kabinett.

 

Alt handler om prioriteringer, også dette :)

Lenke til kommentar
Trådstarter skal bruke maskina til spill tydeligvis. Da er det ikke så dumt å legge noen ekstra kroner i kabinettet. Bedre med et lett aluminiumskab. framfor heavy stålkab. Han skal vel på Lan for å spille HL2 gutten. :)

 

Klart det er fordel med et lett kabinett hvis man skal på Lan, men man trenger ikke å bruke over 2000 kr på et kabinett for det... Et chieftec for eksempel duger plenty.

Lenke til kommentar

Klart det er fordel med et lett kabinett hvis man skal på Lan, men man trenger ikke å bruke over 2000 kr på et kabinett for det... Et chieftec for eksempel duger plenty.

 

Samme hva det koster selvfølgelig, men vekta er viktig. Jeg har aluminiumskabinett selv, og har aldri angret på det kjøpet. :)

Lenke til kommentar

Greie forslag dere har. Helt seriøst, hva er bedre ytelsesmessig (drit i pris) av en

 

AMD XP2800 Barton eller en Intel P42,8ghz 800mhz bus ?

 

Skal kjøpe system og skal brukes mye til spilling og 3D modellering så må ha noe skikkelig kraftig, som også kan klokkes. Og åssen ram er best til dags dato ? Takker for alle svar :):yes:

 

EDIT :::

 

Hvis Intel er svaret, er dette noe eller er det bedre alternativ (som sagt, drit i pris)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&view=detailed

Lenke til kommentar

Herregud! når han ber om råd til ny spill pc trenger han ikke å høre 100 nerder krangle om hvilket overmodda tullekabinett han skal kjøpe. Som dere kanskje vet er det ikke så mye ytelse i en tom kasse, og JA det er et faktum at det hele tiden kommer nye deler/produkter og at de som allerede finnes på markedet i dag vil synke i pris. Hvis dere ikke har noen gode råd å komme med foreslår jeg at dere lar være å skrive slike tulle innlegg :evil: Jeg regner med at hvis du vil ha en pc som takler HalfLife 2 så bør du gå for en P4 2,2Ghz eller høyere. Et hovedkort basert på Intel i875P brikkesett, minst 512 pc3200 ram av bra kvalitet, en kjapp S-ATA harddisk samt det raskeste skjermkortet du har råd til, men minimum radeon 9700. Hva du trenger av cd/dvd/cdrw spillere vet du sikkert bedre selv. Hvis jeg aaaabsolutt må anbefale et kabinett må det bli Lian Li, men som sagt det er bare en kasse, men sørg for å kjøpe deg en god ( og stille) strømforsyning helst 400W eller mer. En ting til, Kjøleren som følger med intel prosessorene er helt ok til vanlig bruk.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har drevet å mekket og oppgradert min gamle PC i flere år noe (6 år?). Eneste som er igjen fra starten er floppyen og kabinettet. Det var en P3 600 MHz per i dag er det en P4 2,0 GHz med 1024 MB DDR og GF Ti 3 golden sample.

 

Skal begynne å mekke ny PC til Half life 2 og Doom3, som jeg gleder meg noe helt vannvittig til! Begynner vel om en til to måneder, budsjettet er ca 12 - 15 000 kr. Det jeg skal beholde er DVD brenneren, Skjermen, floppyen, CD-brenneren og mus/tatstatur. Alt annet skal bort. Hva burde jeg kjøpe??

 

 

du regner med at en 2ghz ikke holder til hl2?

 

kjøp deg et kabinett og et 9700 pro kort skal du absolutt bruke penger :). Ville personlig ventet til nv40 kommer til en normal pris gf3 kortet ditt holder sikkert mer enn nok til hl2 på en lav oppløsning og få detaljer. Grafikken på spill er ikke det som gjør de bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...