Gå til innhold

HTC Desire SD card error: Mounted ReadOnly


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en HTC Desire.

Har nyeste oppdatering og alt det der.

 

I dag så fikk jeg plutselig en error uten videre som sa "Mounted ReadOnly!" Jeg vet ikke hva dette betyr eller hva jeg kan gjøre med det!? Jeg kan blant annet ikke ta bilder eller se på bilder jeg har tatt.

Utrolig irriterende at det skal være så mye buggs med en så ny og dyr telefon!!!!

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg med problemet asap? :)

 

Takker for fremtidige svar!

 

 

:: Lurer også på om noen kan forklare hvorfor det veldig ofte kommer opp sånne "tving lukking" vinduer? ::

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Du kan prøve å formatere SD kortet. Om dette ikke fungerer, kan du laste ned en app fra Market som heter Android Terminal Emulator. Skriv inn kommandoen:

 

mount /sdcard

 

Hvis dette heller ikke fungerer er jeg ikke sikker, prøv å kontakt HTC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Sliter med samme problem.

 

Det jeg har gjort er å ta backup av minnekortet og deretter formatert den, da virker det bra i 2-3 uker så får jeg samme problemet igjen, dette skjer så å si hver 2-3 uke. slitsomt å hele tiden ta backup og formatere. Har letet en del på nettet og ser flere sliter med det problemet, men fortsatt ingen permanent løsning, hadde vært fint med hjelp takk.

Lenke til kommentar

Det betyr at minnekortet er ødelagt. Mest sannsynlig har det for mange ødelagte sektorer så hver gang mobilen (eller en hvilken som helst annen enhet) skriver eller leser denne sektoren så slutter kortet å fungere. Prøv først å formatere kortet men hvis det ikke hjelper må du kjøpe nytt.

 

Det finnes også diverse programmer til PC som er laget for å rette ødelagte sektorer men personlig har jeg aldri hatt noe hell ved bruk av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...