Gå til innhold

Si opp jobben - Dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver


makila

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå to deltidsjobber, men ser at det blir litt vel heftig når jeg i tillegg går på skolen. Jeg har jobbet hos den første jobben i halvannet år snart. Søkte og fikk den andre jobben i midten av juni, siden jeg ville ha litt flere vakter. Nå blir det som sagt litt mye og skal si opp den første jobben, da jeg får mange flere timer per vakt hos den andre jobben.

 

Men jeg synes det er ubehagelig å måtte fortelle sjefen om dette. Nylig sluttet det 2 andre pga. diverse ting, så nå er det bare 3 igjen inkludert meg. Jeg liker jobben veldig godt og har et godt forhold til sjefen, så får litt dårlig samvittighet når jeg skal slutte på jobben til fordel for den andre.

 

Sjefen på den første jobben vet forresten at jeg har en jobb nr. 2.

 

Nei nå føler jeg meg som et svakt menneske... Tar gledelig i mot noen tips :)

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Jeg hadde bare sagt det som det var, rett ut og frem, og evt. håpet på at sjefen hadde tilpasset behovet (dersom det er et bedre sted å jobbe enn sted nr. 2). Som Rema1000 fikk meg til å innse; Det enkle er ofte det beste.

Tror det er lettest for sjefen også at han får vite det som det er, helst da så tidlig som mulig så han får gjort så mye han kan med på få tak i annet personale.

 

Det går jo også an på være der i en overgang, evt. også kunne jobbe der når det er litt krise/sjukdom osv. (vanskelig å vite, da jeg jeg ikke veit hva slags arbeid det er snakk om).

Det er ikke uvanlig å endre arbeidsplass, og det vet sjefen også...

Det verste er vel den dårlige følelsen man selv sitter igjen med, men det går over!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...