Gå til innhold

Footballidentity - nettbasert fotballspill


Anbefalte innlegg

Noen her som spiller Footballidentity? :)

 

For de som ikke har hørt om det så er det et nettbasert fotballspill, hvor alle Spillere, Managere og Journalister er andre ekte personer fra hele verden.. :)

 

Så man er ikke da bare en manager som styrer en gjeng med fiktive spillere(som de fleste andre managerspill på nettet).. Og som spiller så spiller man da kamper sammen med 10(pluss innbyttere) andre ekte personer.. :)

 

Man starter som en 18-åring uten de helt ekstreme ferdighetene.. Med unntak av ett "medfødt" talent(som man selv velger).. ;) Så blir det da opp til den enkelte å trene fram de ferdighetene han/hun selv ønsker at spilleren skal besitte.. :)

 

Man trener èn gang hver dag(akkurat når man selv ønsker).. Mens lagtreningen er 1 dag hver uke(på et tidspunkt som treneren bestemmer).. Og man kan selv velge om man ønsker å delta på lagtreningen.. ;)

 

Kampene går 2 ganger i uka.. og de forskjellige seriene i de forskjellige landene har forskjellige starttidspunkter, så man finner mest sannsynlig et klokkeslett som passer... :p

 

Spillet er relativt nytt, men har allerede flere tusen spillere spredt rundt omkring i hele verden.. ;) Men jeg hadde håpet at litt flere nordmenn kunne finne veien til spillet, sånn at vi virkelig kan vise resten av verden hvem som kan spille fotball.. :D

 

Spillet utvikler seg stadig, og nå har de også kommet med muligheten for å spille test-kamper.. Her kan man da få prøve seg i korte kamper(15 minutters omganger).. Perfekt for å lære seg hvordan kampene spilles.. :)

 

Og ikke vær redd for å spørre hvis det er noe dere lurer på.. :) for jeg har svaret på det meste... :p

 

Legg også igjen et lite svar i denne tråden hvis du allerede er hektet på dette fantastiske konseptet... :)

 

Her er FAQ

 

Test-kamper

 

Footballidentity

 

Edit: Lagt til litt ny info..

Endret av mRBKc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere måter å få seg en klubb på.. Man kan enten søke etter en klubb på forumet(er en egen tråd til det), eller man kan kontakte managere som søker etter spillere på forumet(også en egen tråd).. :) men det kan ta et par dager før man finner seg en klubb.. ;)

 

Eller så blir det også generert nye lag hvis det er nok nye spillere i hver posisjon kl.07 om morgenen hver dag.. Dvs spillere som aldri før har vært i en klubb.. ;) Jeg husker ikke helt tallene, men det er noe sånt som 1 eller 2 keepere, 4-6 forsvarer, 4-6 midtbane, og 2-3 spisser.. :)

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke spille for en klubb i Norge selvom spilleren din er norsk da.. ;) Jeg feks spiller for en klubb i Sverige.. :)

 

Men den eneste måten å få mer fart i den norske ligaen på er jo å spre det glade budskap.. :p Som sagt, spillet er ganske nytt, og det er ikke så mange nordmenn som har hørt om det enda.. :( men på verdensbasis så er det flere tusen spillere.. :)

Lenke til kommentar

Det er en liten pil nederst i høyre hjørne på profilbildet til alle spillere.. Så da er det bare å gå inn på profilen til den du vil kontakte, og trykke på den pilen.. da får du opp flere valg, bla sende melding.. :)

 

Spillet er nok alt annet enn dødt når man har kommet seg inn i en aktiv klubb.. ;)

 

Og nå har det kommet nok ny spillere til at det i natt ble generert en ny norsk klubb.. :D

Så da er det bare å håpe at folk fortsetter å finne veien til spillet.. ;) Vi trenger fortsatt mange flere nordmenn.. :) og jo flere nordmenn, jo mer fart for de norske spillerene... ;)

Lenke til kommentar

Trodde kanskje jeg var begrenset til Norge i starten, men det var jo bra. For håpe noen er ute etter en keeper ala Shay Given.

 

Nå er Norge bare et par forsvarere unna å få enda en klubb i den norske serien.. :)

Det må være 1 keeper, 4 forsvarere, 5 midtbane, og 3 spisser som aldri har vært i en klubb for at det skal bli generert en ny klubb.. ;)

 

Og den nye klubben blir nok fornøyd med en "Shay Given" i mål... ;) Så hvis Norge klarer å hoste opp et par forsvarere iløpet av dagen så er spilleren din i den nye klubben i morgen tidlig.. :)

Lenke til kommentar

Får håpe det, hadde vært moro og sett hvordan det er å være i en klubb.

 

Men er det noe annet jeg kan og bør gjøre utenom å trene en gang til dagen når jeg ikke har klubb ?

 

Det er helt klart kampene som er morsomst.. :) Utover det så tar ikke spillet så veldig mye tid.. ;)

 

Så det er nok ikke noe annet du trenger å gjøre enn å trene hver dag.. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er dette i forhold til Hattrick, som også er et nettbasert spill? :)

 

Hattrick er bare et manager-spill med fiktive datastyrte spillere.. Hvis jeg ikke tar helt feil.. ;) mens i Footballidentity er alle spillere og managere andre ekte personer fra hele verden.. Så når du spiller kampene så styrer du kun din egen spiller, og spiller da sammen med 10 andre personer som også styrer sin spiller via pc`en.. :) Så samarbeid med andre personer blir jo da en viktig del.. :)

Lenke til kommentar

Og de første kampene i det spillet er om et par dager? Får se om vi får samla sammen et lag i mellomtiden da.

 

Ja, den nye sesongen begynner denne uka.. :)

 

Og akkurat nå så er Norge bare 1 keeper og 1 forsvarer unna et nytt lag.. :)

Det blir generert et nytt lag når det er nok spillere som aldri har vært i en klubb..(1 keeper, 4 forsvarere, 5 midtbane, og 3 spisser..)

 

De nye lagene blir laget ca kl 8 om morgenen(hvis jeg ikke husker helt feil ;)).. når det er nok nye spillere altså.. ;)

Lenke til kommentar

Og dermed var min første kamp over og resultatet ble 0-2.

1 (annen) online spiller fra med. Botene suger. Lurer på å kjøpe meg bedre boter, men føler jeg må utforske flere ting på den nettsida før jeg får kontroll. Å vite hvem av folka mine som faktisk er menneskelige spillere og aktive blir det første jeg skal finne ut.

Lenke til kommentar

De kampene som var i går var bare noen test-kamper hvor de prøvde ut forskjellige ting, så de sa på forhånd at Bot-spillerene kom til å oppføre seg litt merkelig.. :p

 

Ja, du finner nok rimelig fort ut hvilke spillere som er aktive.. ;) Så etterhvert bør du nok hente inn litt flere aktive spillere ja.. ;) og da kan det være lurt å søke etter spillere på forumet.. :) men som du selv sier, det kan være greit å lære seg spillet litt bedre først.. ;)

Lenke til kommentar

Alright, jeg registrerte min tower defender Melvin Trixi her på mandag, ble sjuk og glemte hele greia ;) Skal forsøke å delta litt mer aktivt i Team 3 Norway utover.

 

Tips til hva som er kjekt å trene i starten? Jeg gikk rett på Aerial Clearing, fordi det så ut som en fin ability for en høy midtstopper...

 

(also: ser jeg ble MoM i en kamp jeg ikke spilte og som laget tapte 0-2. Spenstig)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...