MadRos Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Hei! har skaffet meg en bærbar fra Asus med GT 335M. Merket at den var veldig lav klokket 450/790/1080 (kjerne/minne/shader). Så jeg tenkte å overklokke den litt, og ble veldig overrasket over ytelsen!! Jeg lastet ned MSI afterburner og Kombuster(stabilitet og bechmark test). Link Først score på standard settings ble 49 FPS i DirectX Mode 10 med 8 MSAA Overklokket til 560/948/1348; Resultatet ble faktisk 60 FPS! Det høres kanskje ikke ut som veldig mye, men tro meg, man merker veldig fort forskjellen når man spiller. Så overclok og nyt ytelsen!
Gavekort Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Velkommen til min verden! Har klokket min prosessor fra 3,0GHz til 4,5GHz, og yter omtrent 150%. Bare pass på at klokken din er gyldig, så om du finner grønne flekker eller "maur" på textures så må du klokke ned litt igjen!
MadRos Skrevet 8. september 2010 Forfatter Skrevet 8. september 2010 (endret) Takk! Har vært der ganske lenge nå da, har selv en e8500 som kjører 4,6Ghz Jeg sliter mest med at Nvidia driver krasjer når jeg har høy klock på kjernen. Kommer en meldig om Nvidia driver har krasjet, den har blitt restartet osv. Så jeg måtte klokke ned. Samtidig kan jeg nevne at, Asus N53JN har UTROLIG plagsom CPU whine i "høy ytelse"-modus. Den lyden er utrolig plagsom, og så si konstant. Hadde forventet LITT mer kvalitet fra Asus nå. Endret 8. september 2010 av MadRos
Gavekort Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Driverkræsj er vel forårsaket av dårlig klokk om jeg ikke tar feil. Jeg har ikke alt for god erfaring med Asus, men jeg skal ikke uttrykke meg, da jeg aldri har eid en skikkelig Asus PC. (Har en Eee 1101HA)
MadRos Skrevet 8. september 2010 Forfatter Skrevet 8. september 2010 Regner med det ja Men skal ikke si at denne bærbaren er dårlig, for det er den ikke. Blir jo derfor veldig skuffet av denne plagsomme lyden. CPU-whine forsvinner nesten helt, i andre moduser. Da er Pcen veldig kjølig og stille, samtidig som viftestøy er nesten fraværende.
MadRos Skrevet 8. september 2010 Forfatter Skrevet 8. september 2010 (endret) Tok en test gjennom 3dmark06. Ganske bra ytelsesforbedring vil jeg si! Denne scoren er raskere enn Mobility 5830 og 5850 med DDR3 !! Link1 Link2 Endret 8. september 2010 av MadRos
thomit Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 (endret) En ting man skal passe på når man overklokker minnet på et skjermkort, er temperaturen på minnet. Dette oppfanges ikke av vanlige temperatur-sensorer på skjermkortet, og denne tempen kan fort bli farlig høy hvis man ikke er forsiktig. En klokk fra 790 til 948 høres for meg litt skummelt ut, hvis man ikke har kontroll - kan fort ende opp med svidd skjermkort av denslags. Kanskje ikke i dag, eller i morgen - men i overmorgen . Core-klokken har man jo mer kontroll på, i og med at man har mulighet for direkte avlesning av tempen på kjernen. Du bør i det minste finne ut hvilken frekvens minnebrikkene på skjermkortet er max spesifisert for, og holde deg innenfor denne. Du kan godt klokke og klokke, og få ting til å kjøre stabilt, til og med uten å tukle med spenningen - men hvis du ikke følger med på temperaturene som klokkingen din fører med seg, er du ute å kjøre. Endret 9. september 2010 av thomit
OC-Freak Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Tok en test gjennom 3dmark06. Ganske bra ytelsesforbedring vil jeg si! Denne scoren er raskere enn Mobility 5830 og 5850 med DDR3 !! Link1 Link2 Hvilken oppløsning testet du i? Noen sammenligninger: ATI HD5730 DDR3, intel core i5-430m: Stock (1280 x 768): overklokket (1280 x 768) ATI HD5850 DDR3, intel core i5-450m: Stock (1280 x 768): overklokket (1280 x 768)
MadRos Skrevet 9. september 2010 Forfatter Skrevet 9. september 2010 3dmark06 kjører hos meg på 1280X1024 Vet noen om det er mulig å fikse CPU-whine? Hvis ikke, skal returnere PCen etter fagoppgaven. Ikke f* at jeg lever med slik lyd med en bærbar som jeg har betalt 9K for.
OC-Freak Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 3dmark06 kjører hos meg på 1280X1024 Vet noen om det er mulig å fikse CPU-whine? Hvis ikke, skal returnere PCen etter fagoppgaven. Ikke f* at jeg lever med slik lyd med en bærbar som jeg har betalt 9K for. Er stort sett ikke mulig å fikse, og det er et problem de fleste merker er borti fra tid til annen. Men klart, enkelte modeller har problemet oftere enn andre.
MadRos Skrevet 9. september 2010 Forfatter Skrevet 9. september 2010 3dmark06 kjører hos meg på 1280X1024 Vet noen om det er mulig å fikse CPU-whine? Hvis ikke, skal returnere PCen etter fagoppgaven. Ikke f* at jeg lever med slik lyd med en bærbar som jeg har betalt 9K for. Er stort sett ikke mulig å fikse, og det er et problem de fleste merker er borti fra tid til annen. Men klart, enkelte modeller har problemet oftere enn andre. Ok. Dette er trist å høre. Også fant jeg to døde piksler i skjermen. Dette er totalt skuffelse som har kostet meg 9000 kr. Skal benytte min angrerett og sende den tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå