Gå til innhold

Macbook Pro 15" med Windows 7 - fullgodt alternativ?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny hovedpc, og vurderer i disse dager å kjøpe en Macbook Pro 15". Jeg er avhengig av Windows som brukergrensesnitt, så OS X er ikke aktuelt for meg. Jeg vurderer Mac fordi jeg liker den praktiske utformingen, samt kvalitetsfølelsen.

 

Min forrige bærbare var en Acer som jeg hadde i tre år. Den måtte nylig kastes, ikke grunnet manglende ytelse, men grunnet elendig byggkvalitet. Tanken er at jeg kanskje vil kunne ha en Macbook Pro i en 5-6 år.

 

Har noen erfaring med å bruke Windows 7 på Mac? Medfører det noen ulemper i forhold til å bruke en PC?

 

Jeg tenker ikke på å skifte mellom Windows og OS X, men å fjerne hele OS X, og installere og bygge opp Windows fra grunn. Finnes det drivere for Windows 7 slik at track paden fungerer som i OS X? Hva med alle andre funksjoner på tastatur osv?

 

Setter enormt pris på erfaringer og innspill :)

Endret av Szmekken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal kvitte deg helt med OS X kan det kanskje være en ide å kikke på Thinkpad serien eller Sony Vaio? Jeg har ikke erfaring med dem selv, men det skal visstnok være bærbare med god byggekvalitet, også kommer de med Windows som standard, selv om det sikkert er en del programmvare som må fjernes/kanskje formateres hvis du vil gå den vegen :)

Lenke til kommentar

For de fleste vil nok Macbook Pro med Windows 7 funke helt greit.

 

Har selv win7 på min MBP13" og det... funker. Har ikke hatt noe problemer med den enda, bortsett fra at jeg ikke får koblet til Magic Mouse når jeg er i windows.

 

Vet ikke om du har sett på HP sin Envy serie? Ut i fra det jeg har lest skal de vere ganske solide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...