Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Rekord 2.0s 85 mod. Noen som har noe tips?


essoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til 15.000 bør man helst kunne ta seg av det enkleste vedlikeholdet selv. Synes ikke prisen virket spesielt stiv, men det vet man jo aldri før en prøvekjøring. Er jo bare å se om du finner flere feil på bilen, og evt. påstå at du ikke har råd til å fikse dem. Gi selgeren tid til å tenke over det. Som det står i annonsen, er han avhengig av å selge.

Lenke til kommentar

Ja jeg mekker mye selv. har prosjekt biler stående, derfår en billig bruksbil må til :)

men noen som har erfaring med gamle rekorder? har og har hatt gamle opeler men har aldri hatt rekord :p

Skal ringe på den i morgen rekner jeg med, da det ikke var svar og få nå. Men noen andre ting jeg bør se etter da jeg skal se over den? Noe som er "typisk" rekord bortsett fra den typiske opelrusten? noe som er typisk med motor i disse?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en -81 Rekord for en stund siden, samme karosseri men før siste facelift. Solid og lettskrudd bil med enkel mekanikk. Seig men treg motor, mener den er 100 hk i 2.0 S, ikke 105 som ann. sier. Gammel (selv for 1985) konstruksjon med støtstenger (kammen, som er kjededrevet, ligger i toppen, men under ventilene). Sjekk for oljelekkasje/svetting fra motor/gearkasse. Problem er rust rundt støtdempertårn foran (den har vel ikke plastinnerskjermer foran), rust i hjulbuene bak og nederst på dørene. Sjekk for svake fjærer/dempere bak, og kast i skiver foran.

Lenke til kommentar

Hadde en 87. Den var også "strøken", men ikke når man gikk litt etter i sømmene.

Får litt assiasjoner til den jeg hadde da han nevner rust på dempertårnet.

Samme på min på bakdemperene der tårnene er inne i bagasjerommet. Så ikke så veldig mye ut, men det var sinnsykt råttent når man begynte å skulle fikse på det. Bilen endte i pressa når all rusten var avdekket.

Min var også tectylbehandlet og hadde bare hatt 1 eier (familie). Kjente godt til hele historien og det var en godt vedlikeholdt bil, oppspist av rust men ikke så mye som syntes.

 

Fint med tectyl, men det må oppfølges.

 

Ser du litt nøye på bildene så syntes jeg det ser ut som om nedre part på dørene/forskjerm er "nylakkert". Rart om slikt ikke er gjort på en så gammel bil.

 

Mulig denne bilen kan være verdt 15.000,- . Er den ganske fri for rust så er jo resten enkelt å mekke på.

Tøft med kasettspiller da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det var jo "ganske mye bra" med den da :!: .

Jeg personlig ville ikke kjøpt den, men nå er du kanskje litt mer entusiast enn meg?

Så lenge du er klar over og forberedt på at det kan bli en del skruing, så er det vel et ganske greit kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...