Gå til innhold

Styrketrening uten knebøy og markløft. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på med treningen igjen, men trenger litt hjelp med å sette opp et greit program som ikke innebærer markløft, knebøy, frontbøy eller noe av den slags. Grunnen er at jeg er gratis medlem på et gym hvor de dessverre ikke har nødvendig utstyr. :--(

 

Så.

 

Jeg trenger hjelp til et treningsprogram, hvor jeg trener 2-3 ganger i uken og trener hele kroppen. Jeg har en hektisk hverdag, så øktene må være harde og intense!

 

Derfor trenger jeg deres hjelp til å sette inn gode øvelser på de forskjellige dagene:

 

Dag 1:

Bryst, armer, kjerne

 

Dag 2:

Rygg, skuldre, bein

 

 

På forhånd takk! :)

Endret av nikko_tt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal begynne på med treningen igjen, men trenger litt hjelp med å sette opp et greit program som ikke innebærer markløft, knebøy, frontbøy eller noe av den slags. Grunnen er at jeg er gratis medlem på et gym hvor de dessverre ikke har nødvendig utstyr. :--(

 

Så.

 

Jeg trenger hjelp til et treningsprogram, hvor jeg trener 2-3 ganger i uken og trener hele kroppen. Jeg har en hektisk hverdag, så øktene må være harde og intense!

 

Derfor trenger jeg deres hjelp til å sette inn gode øvelser på de forskjellige dagene:

 

Dag 1:

Bryst, armer, kjerne

 

Dag 2:

Rygg, skuldre, bein

 

 

På forhånd takk! :)

 

Bryst: Dumbbell flys, dumbbell press, dips/push ups

armer: french press, dips, hammer curls

kjerne: planken?

 

rygg: Roing, pull ups, chin ups, inverted rows

skuldre: shoulderpress, side raises, reverse flys

bein: beinpress

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Hmm... Kan faktisk hende de har en benkpress der, og følgelig også da en olympiastang.

 

Bryst: Dumbbell flys, dumbbell press, dips/push ups

armer: french press, dips, hammer curls

kjerne: planken?

 

rygg: Roing, pull ups, chin ups, inverted rows

skuldre: shoulderpress, side raises, reverse flys

bein: beinpress

 

Takker for godt forslag!

Lenke til kommentar

Hvis de har en olympiastang kan du jo selvfølgelig ta markløft? BLir litt dumt å kutte ut de viktigste øvelsene. Hva er målet ditt med treningen? Bli stor eller sterk eller en kombo?

Ja, markløft kan jeg i så fall kjøre.

 

Målet med treningen min er å holde meg i god form, men ikke nødvendigvis bli så altfor mye større.

 

Jeg er 183 cm høy og veier 77 kg nå. Som langsiktig mål har jeg vel å øke til en ca. 85 kg, hvor ikke altfor mye av økningen er fett.

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje tatt en liten titt på Auto regulering?

 

Selv har jeg et program som ser noe ala dette ut: (les den myrevo artikkelen først, så skjønner du det under...)

 

Benkpress auto: 50% x 10, 75% x 6, 100% x 6, justert 100% x 6, justert 100% x 6, justert 100% x 6

Knebøy auto: samme som over

Markløft auto: samme som over

Arnoldpress: Skipper 50% og 75%, går rett på 100% x 6 x 3 (er såppass varm etter baseøvelsene føler jeg)

Pullups: kroppsvekt til nesten failure (ikke failure) x3. Begynner å komme opp i 10 reps her nå, så skal vel gå til innkjøp av et belte og henge vekt i det.

 

 

Dette er et helkroppsprogram, så splitte det får du gjøre selv. Selv foretrekker jeg å ha rene restitusjonsdager og rene treningsdager.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...